کد خبر : 26080
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
34 views بازدید

آشنایی با تکنولوژی موتورهای B-Cycle فولکس واگن

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی یکی از تولیدات کمپانی فولکس واگن که فروش آن در کشورمان به روش قطعی تایید شده است کراس اوور تیگوان است. ن سل اول این خودرو شهرت خود را از روش فروش ۲٫۶۴۵ میلیون ابزار در تمامی جهان نشان داد. نسل دوم که برنامه ریزی شده است نمونه ۲۰۱۸ آن وارد کشور شود در سال […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

یکی از تولیدات کمپانی فولکس واگن که فروش آن در کشورمان به روش قطعی تایید شده است کراس اوور تیگوان است. ن

سل اول این خودرو شهرت خود را از روش فروش ۲٫۶۴۵ میلیون ابزار در تمامی جهان نشان داد. نسل دوم که برنامه ریزی شده است نمونه ۲۰۱۸ آن وارد کشور شود در سال ۲۰۱۵ در کنفرانس خودروی فرانکفورت معرفی شد.

نسل تازه این خودرو از موتورهای متنوع فولکس واگن برخوردار بوده و درمقایسه با نمونه قبلی مزیت های بیشماری مانند گسترش ابعاد بدنه و دیزاین بروز تر دارد.

بر اساس رسم رایج فولکس واگن، تیگوان با موتورهای متنوعی به مارکت ارائه می شود.

یکی از انتخاب هایی که برای این خودرو مقرر کرده شده موتور توربوشارژر ۲ لیتری EA888 است.

این موتور با بهره برداری از شیوه احتراق B-Cycle سوخت را به قوای حرکتی مبدل می کند.

این شیوه به افتخار رالف بودیک (Ralf Budack) مهندس فولکس واگن که مخترع آن بوده است به اسم Budack Cycle یا به اختصار B-Cycle  نامیده شده است.

۲۰۱۸ Tiguan

موتورهای احتراق داخلی که از چرخه B-Cycle استفاده می کنند اختلاف چندانی با دیگر موتورها ندارند و تنها سوپاپ هوای آن ها چند میلی ثانیه زودتر بسته می شود.

از این حیث ضریب تراکم سوخت و هوا در درون موتور تغییر کرده و در روند تراکم، مخلوط سوخت و هوا به میزان کمتری فشرده می شود.

این موضوع بالاخره گسترش کارایی و افزایش عملکرد موتور را بهمراه دارد چرا که با کاهش میزان فشرده سازی، تغییر پیستون نیز کاهش پیدا می کند.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - ون تجهیز به تلویزیون ۴۰ اینچی را مشاهده نمائید

از این حیث با کاهش فعالیت سوپاپ و در طول استفاده متمادی از موتور خودرو، میل سوپاپ نیز اصطکاک کمتری داشته و اجرای مناسب تری از خود نشان می دهد.

میل سوپاپ یک قطعه فلزی مهم در موتورهای چهارزمانه پیستونی است که سوپاپ ها را باز و بسته کرده و به نقطه های مرگ بالا و پایین در درون سیلندر هدایت می کند.

برای فهم بهتر عملکرد این موتور و اختلاف آن با دیگر موتور های احتراق داخلی خوب است که در اینجا توضیحی در باب نحوه کار موتور ها داشته باشیم.

موتورهای احتراق داخلی چهار زمانه از یک سیکل four قسمتی دارا اند که به کورس های مکش، تراکم، احتراق و تخلیه مشهور اند. در کورس مکش با پایین رفتن پیستون و باز شدن سوپاپ ورودی درون سیلندر را مخلوطی از بنزین و هوا پر می کند.

در کورس تراکم سوپاپ های ورودی و خروجی هردو بسته شده و مخلوط جاری در سیلندر با بالا آمدن پیستون متراکم می شود (تراکم قدرت انفجار را گسترش داده و نیروی خروجی بیشتری را تولید می کند).

در کورس احتراق بازهم سوپاپ ها بسته هستند و با رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا شمع بارقه زده و مخلوط درون سیلندر مشتعل می شود و نیروی حاصل پیستون را به سوی پایین هل می دهد.

در تازه ترین کورس سوپاپ خروجی باز شده و گاز درون سیلندر به سوی اگزوز هدایت می شود. این سیکل به افتخار نیکولاس اوتو مخترع آن به چرخه نرمال یا چرخه اتو مشهور است.

جیمز اتکینسون تفاوت کوچکی در این چرخه ایجاد کرده و با کاهش توان خروجی موتور در سرعت های پایین بهروری آن را گسترش داده است.

برای شما هم جالب است:   تویوتا و سایپا، پرفروشترین خودروسازان جهان و ایران

در کورس تراکم در چرخه اتکینسون سوپاپ ورودی باز است و تا وقتی که پیستون ۲۰ تا ۳۰ درصد مسیر طی نکرده بسته نمی شود. از این حیث مقداری از سوخت به درون سوپاپ ورودی بر می گردد که کاهش کورس مکش در سیکل بعدی نتیجه آن است.

رالف میلر چرخه دیگری را با این اوصاف مطرح کرد که به چرخه میلر مشهور شد. چرخه میلر حدودا شبیه به چرخه اتکینسون بوده و بسته شدن سوپاپ ورودی در مرحله تراکم را به تاخیر می اندازد.

با این وجود در چرخه میلر در وقتی که سوپاپ ورودی باز است از القای اجباری (معمولاً یک سوپرشارژر) برای هدایت مخلوط درون سوخت و هوا به خارج از سیلندر کمک می گیرند. بعد از بسته شدن سوپاپ ورودی توربوشارژر سعی می کند که مخلوط درون سیلندر هرچه بیشتر فشرده کرده و به احتراق بهتر سوخت کمک کند.

با اینحال در چرخه B-Cycle که ساخته رالف بودیک است سوپاپ ورودی هوا زودتر بسته می شود و هوای داخل سیلندر درمقایسه با حالت نرمال با میزان فشار کمتری تنظیم میشود.

با اینحال سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا فولکس واگن باید چنین موتوری را انتخاب کرده و در جستجوی تولید انبوه خودروهایی با این موتور باشد؟

وقتی که به موتور خودرو فشار ویژه ای وارد نمی شود و درحال انجام عادی وظیفه خود است مانند لحظه هایی که با بهره برداری از سیستم کروز کنترل با یک سرعت ثابت بر روی اتوبان در حال حرکت است، این موتور که از چرخه B-Cycle دارا است، می تواند در مصرف سوخت صرفه جویی کرده و کارایی بهتری داشته باشد.

برای شما هم جالب است:   خصوصیات ورژن‌ی فول آپشن هیوندای توسان در امریکا

با این وجود که بهره برداری از این چرخه توان خروجی را کاهش می دهد با این وجود باید بدانید که در لحظه بهره برداری از سیستم کروز کنترل از دست دادن مقداری از قدرت عنصر مهمی نیست.

با اینحال وقتی که توان خروجی موتور یک فاکتور شمرده می شود و خودرو احتیاج به نیروی بیشتری دارد، موتور می تواند تنظیمات میل سوپاپ را برخلاف سیستم های لحظه بندی سوپاپ در موتورهای پیشرفته حال حاضر تغییر دهد و سوپاپ ها به حالت نرمال بازگرداند.

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات