کد خبر : 24733
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
1 views بازدید

آشنایی با تکنولوژی E-PEDAL؛ رانندگی بی توجه به پدال ترمز

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی نیسان لیف تجهیز به فن آوری با اسم e-Pedal است که با فشردن دکمه آن قادر اید به کمک پدال گاز. شتاب گیری، ترمزگیری، توقف کامل و…را تنها با فشردن آن انجام دهید. فن آوری دیگر مرتبط به رانندگی نیمه اتوماتیک آن با اسم ProPilot می شود که می تواند: سرعت، فرمان و خط در […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

نیسان لیف تجهیز به فن آوری با اسم e-Pedal است که با فشردن دکمه آن قادر اید به کمک پدال گاز. شتاب گیری، ترمزگیری، توقف کامل و…را تنها با فشردن آن انجام دهید.

فن آوری دیگر مرتبط به رانندگی نیمه اتوماتیک آن با اسم ProPilot می شود که می تواند: سرعت، فرمان و خط در حال حرکت شما را کنترل کند و حتی می تواند وسیله نقلیه را به کلی متوقف کند. گرچه توانایی سبقت گرفتن در جاده های چند بانده را ندارد.

با استناد به این که موتور این خودرو به نسبت یک نمونه دیزلی ۲ لیتری تقریبا ۳۸ درصد قدرت و ۲۶ درصد گریز از مرکز بیشتری تولید می کند. ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ پوند فوت گریز از مرکز، در لحظه های قرار گیری در پشت چراغ قرمز حداکثر گریز از مرکز آن محدود می شود تا از هرزگردی چرخ ها جلوگیری شود. گرچه بر اساس گفته مدیران نیسان شتاب گیری بین سرعت های ۱۰ تا ۴۰ مایل بسیار چشم گیر است.

بر اساس صحبت های نیسان در جهان حقیقی این خودرو می تواند در حالت شارژ کامل بردی تقریبا ۲۴۰ کیلومتر را ارائه کند که به نسبت نسل قبلی آن، نمایش دهنده پیشرفتی محسوس است.

با این وجود نیسان لیف به ترمز پدال تجهیز است و در لحظه های اضطراری می توان از آن سود گرفت.

در حقیقت شیوه کار E PEDAL بدین صورت است که با فشردن این پدال خودرو اقدام به شتاب گیری می کند، از این جهت عملکرد این پدال درمقایسه با فشرده شدن تفاوتی با پدال گاز معمولی ندارد.

برای شما هم جالب است:   معرفی گران‌ترین خودروهای سال 2017

با اینحال در لحظه برداشتن پا از روی پدال، ژنراتور های مبدل انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی با نهایت توان وارد رفتار شده و ضمن شارژ کردن باتری، در راستای کاهش سرعت خودرو موثر واقع می شوند.

بالاخره نیز با آزاد کردن کامل پدال، خودرو متوقف می شود، به علاوه از طرف دیگر شدت واکنش ترمزی این پدال را می توان به دلیل سیستم هایی از روش فرمان تنظیم کرد.

براساس آزمایشات رانندگان مختلف، برای رفت و آمد در ترافیک شهری که مکررا خودرو در بین حالت شتاب گیری و ترمز قرار دارد و یا در پیمودن جاده های سرازیری کوهستانی، رانندگی با تنها یک پدال می تواند بسیار لذت بخش باشد.

در این مواقع ترمز اصلی که رابط بین پدال ترمز و دیسک های ترمز است به قوت خود حفظ شده تا در لحظه اضطراری رانندگان قادر باشند با بهره برداری از این ترمزها، مسافت ترمزگیری را به کمترین حد ممکن کاهش دهند.

در این مواقع این پرسش مطرح است که در صورت عادت رانندگان نیسان لیف به بهره برداری از E PEDAL، آیا آن ها می توانند واکنش ضروری را در لحظه وقوع هشدار درمقایسه با فشردن پدال ترمز اصلی داشته باشند یا نه؟

به علاوه از طرف دیگر امکان دارد با فراگیر شدن این تکنولوژی، عده ای رانندگانی که به خودروهای برقی عادت دارند در لحظه راندن خودروهای قدیمی حال حاضر (فاقد E PEDAL) دچار خطاهای شدید منجر به تصادف شوند.

درصورت تمایل این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات