کد خبر : 32462
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۴:۴۲
35 views بازدید

شروع صدور پلاک تاریخی برای خودروهای کلاسیک

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی مدیرعامل سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از شروع تحویل پلاک تاریخی به وسایل نقلیه با سابقه‌ی تاریخی و به علاوه از طرف دیگر، عضویت نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در کمیسیون‌های FIA اطلاع داد.  علی‌اصغر مونسان، مدیرعامل روابط‌ عمومی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گفت: صدور پلاک تاریخی برای وسیله‌های نقلیه […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

مدیرعامل سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از شروع تحویل پلاک تاریخی به وسایل نقلیه با سابقه‌ی تاریخی و به علاوه از طرف دیگر، عضویت نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در کمیسیون‌های FIA اطلاع داد.

 علی‌اصغر مونسان، مدیرعامل روابط‌ عمومی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گفت:

صدور پلاک تاریخی برای وسیله‌های نقلیه تاریخی از جانب دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی شروع شده و هم‌اکنون ۷۰۰ ابزار خودرو در انتظار کارشناسی پلیس راهور ناجا هستند. با عرضه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نوعی دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی، در یک ماه قبلی برای ۴۱ ابزار وسیله نقلیه که حاوی ارزش تاریخی هستند، پلاک صادر و به مالکان آن‌ها تحویل داده شده است. به علاوه از طرف دیگر ۴۷ خودرو برای دریافت پلاک به پلیس راهور عرضه شده‌اند. از میان حدود دو هزار وسیله نقلیه ای که تا اینجای کار در سایت دبیرخانه به آدرس www.icvc.taci.ir ثبت‌ اسم کرده‌اند، بیش از ۳۰۰ ابزار خودرو مورد کارشناسی ابتدایی قرار گرفته‌اند.

ایشان پیرامون روند تصویب و پلاک‌گذاری خودروهای تاریخی، اظهار کرد:

در این عرصه چند گروه کارشناس با دبیرخانه مشارکت می‌کنند؛ یک گروه کارشناسانی که خودروهای تاریخی را بررسی می‌کنند، کارشناسانی از ناجا و گروه دیگر کارشناسانی که در کارگروه وسیله‌های نقلیه تاریخی اسناد را مورد بررسی قرار می‌دهند. بعد از اتمام کار، این اسناد در شکل صورتجلسه و تأییدیه به همراه شناسه میراث‌ فرهنگی، از روش سازمان متبوع به پلیس راهور عرضه می‌شود. در انتهای روند، پلیس راهنمایی و رانندگی درمقایسه با صدور پلاک برای این خودروها اقدام می‌کند. روند صدور پلاک تاریخی با کمیت و کیفیت در حال انجام است و از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلی نیست.

مدیرعامل مجمع کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پیرامون مزایای اجرای برنامه صدور پلاک تاریخی برای خودروهای بالای ۲۵ سال، گفت:

 قرار بر این است که با صدور این پلاک‌ها، از خودروهای تاریخی به نوعی اشیایی ارزشمند صیانت و حفاظت شود و افزون بر حفاظت اصولی، از روش اجرا کنفرانس‌ها و رالی‌های گردشگری، این خودروها به یکی از جاذبه‌های تصویری و میراثی مبدل شوند.

مدیرعامل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد:

کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی با توجه به مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۹ تشکیل شد تا خودروهای ارزشمند و تاریخی بعد از بررسی از جانب صاحبنظران دبیرخانه تشکیل شده از عضو های سازمان میراث‌فرهنگی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط‌زیست، وزارت ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی حفظ شوند. به علاوه از طرف دیگر با استناد به اینکه مسئولیت دبیرخانه این کارگروه بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است، مرجع رسمی انتشار اخبار این زمینه بر عهده سایت دبیرخانه، مستقر در کانون خواهد بود.

classic car suv

ایشان سپس از عضویت نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در کمیسیون‌های بین‌المللی تاریخی FIA، معلولیت و توانایی دسترسی FIA و شورای گمرکی اتحادیه بین‌المللی جهانگردی و فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA)، اطلاع داد و گفت:

در کمیسیون بین‌المللی تاریخی (CHI)، نمایندگان کلوپ‌های اتومبیلرانی و جهانگردی از ۲۴ کشور عضو FIA بهمراه نماینده فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی (FIVA) حضور دارند. این کمیسیون مسئولیت بررسی موقعیت خودروهای تاریخی در کشورها و عرضه توصیه برای شناسایی، نگهداری و بهره برداری از این خودروها را برعهده دارد و نتایج کار آن مستقیماً به سنای FIA گزارش می‌شود.

معاون مدیرعامل‌جمهور پیشتر پیرامون عضویت نماینده کانون در کمیسیون معلولیت و توانایی دسترسی، شرح داد:

هدف این کمیسیون عرضه رهنمودها به مدیرعامل و شوراهای جهانی FIA پیرامون استراتژی‌هایی برای ترغیب و تسهیل هم کاری در ورزش‌های وسیله نقلیه ای برای معلولان و به علاوه از طرف دیگر نظارت بر پیشرفت و اجرای استراتژی برای حرکت قابل دسترس از نمونه تأثیر گسترش سن بر جامعه است.  نگاه شورای گمرکی اتحادیه بین‌المللی جهانگردی و فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) نیز شامل هدایت شبکه گمرکی FIA-AIT برای دستیابی به اهداف مورد نظر، عرضه پیشنهادات به کمیته برنامه‌ها (Programmes Committee) یا شورای جهانی اتومبیلرانی و جهانگردی (WCAMT) در خصوص تمام مسائل گمرکی مرتبط و پشتیبانی از مدیریت FIA در موارد حضور آن‌ها در نهادهای بین‌المللی مربوطه از نمونه سازمان ملل متحد است.   

برای شما هم جالب است:   خودروسازان ایرانی در جستجوی انحصار و کارشکنی در پیمان رنو



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات