کد خبر : 24692
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۳:۳۵
1 views بازدید

آمادگی مک‌لارن برای تولید پیشرانه‌‌های فرمول یک

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی مک‌لارن تصمیم گرفته است پیشرانه‌های خود را در لحظه شروع اعمال قانون های تازه فرمول یک در سال ۲۰۲۱ دیزاین کند؛ با اینحال تنها در صورتی که هزینه‌ی آن توجیه‌پذیر باشد. در شرایطی که تیم مک‌لارن امیدوار است تولید پیشرانه‌های تازه مطابق مقررات فرمول یک را برای چند سال آتی نهایی کند، می‌داند که در بلندمدت مهلت‌های […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

مک‌لارن تصمیم گرفته است پیشرانه‌های خود را در لحظه شروع اعمال قانون های تازه فرمول یک در سال ۲۰۲۱ دیزاین کند؛ با اینحال تنها در صورتی که هزینه‌ی آن توجیه‌پذیر باشد.

در شرایطی که تیم مک‌لارن امیدوار است تولید پیشرانه‌های تازه مطابق مقررات فرمول یک را برای چند سال آتی نهایی کند، می‌داند که در بلندمدت مهلت‌های دیگری نیز وجود خواهد داشت. زاک براون، مدیریت عملیات مک‌لارن، در یک کنفرانس خبری مطرح کرد که دورنمای پیشرانه‌های فرمول یک می‌تواند بعد از اتمام سبک حال حاضر اجرا مسابقات، تغییر چشم‌گیری داشته باشد.

براون در این کنفرانس گفت:

ما علاقه‌مند هستیم ببینیم که قانون های و مقررات تولید پیشرانه تازه مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۲۱ چگونه است؛ ما در نظر داریم خودمان پیشرانه تازه ای بسازیم و منتظریم ببینیم که دیگران نیز تحت پوشش قانون های تازه قرار می‌گیرند. از اینرو اکنون ما باید روی سه سال آتی تمرکز کنیم و با این وجود باید توجه بیشتری به قواعد تازه مسابقات فرمول یک داشته باشیم. من گمان می نمایم دورنمای مسابقات فرمول یک از سال ۲۰۲۱ به بعد در حال تغییر به سوی شیوه‌ی بسیار مثبتی است؛ با گسترش هزینه‌ها، اصلاح توزیع سود و قانون های تازه پیشرانه‌های مورد بهره برداری. از اینرو تا وقتی که با قانون های تازه و تغییریافته فرمول یک در سال ۲۰۲۱ روبرو شویم، هنوز کمی سخت است که در باب آن تصمیم‌گیری کنیم.

 مک‌لارن باید قبل از آن‌که تصمیم به تولید پیشرانه بگیرد، از قانون های تازه مسابقات فرمول یک مطلع شود.

براون شرح داد:

برای این‌که نیروی محرکه خودمان را بسازیم، به لحظه کافی و سرمایه‌گذاری خوبی نیاز داریم و این چیزی است که قبلا نیز انجام داده‌ایم؛ ما در نظر داریم این کار را انجام دهیم. ما تنها نیاز به درک پلت‌فرم، قانون های و مقررات فرمول یک در سال ۲۰۲۱ داریم. ما مطمئنا نمی‌توانیم صدها میلیون دلار صرف دیزاین و پیشرفت پیشرانه‌ها کنیم، حتی مدیران فرمول یک باید قانون های دیزاین خودروهای فرمول یک را تغییر دهند تا از جهت اقتصادی برای ما خوب باشد.

ولی باید گفت، براون فکر می‌کند که بالاخره بهترین راه برای حرکت به سوی اجرا دلنشین مسابقات فرمول یک، جذب تأمین‌کننده مستقل است که می‌تواند تولید یک نیروی محرکه نبردی را تضمین کند.

برای شما هم جالب است:   خودروهای هیبریدی هیوندای ، ماشین پلیس تهران می‌شوند

McLaren

براون گفت:

ما بسیار علاقه‌مند به تولید یک نیروی محرکه مستقل و نبردی هستیم؛ نه تنها پیشرانه‌ای که سود‌آور و پول‌ساز باشد. تولیدکنندگان حال حاضر پیشرانه‌های فرمول یک همگی محشر هستند و من به طرز کامل آن‌ها را در آغوش می‌گیرم. با اینحال باید بدانیم که در ورزش اتومبیل‌رانی و مسابقات فرمول یک، تولید نیروی محرکه نبردی راز موفقیت است. تازه ترین بار کمپانی کاس‌ورث به دلیل نبردی نبودن مجبور به کناره‌گیری از مسابقات فرمول یک شد. از اینرو هزینه‌های جاری و قانون های حال حاضر کافی نیست و نیاز به قانون های بهتری است؛ با این وجود اگر کمپانی بخواهد واقعا موفق شود، باید خود را با قانون های فرمول یک تطبیق بدهد.

کاس‌ورث کمپانی تولید کننده‌ی پیشرانه خودرو در نورث‌هامپتون انگلستان است که در سال‌های نه‌خیلی دور، نیروی محرکه خودروهای فرمول یک را تأمین می‌کرد. پیشرانه‌های تولیدی کا‌س‌ورث توانستند ۱۷۶ مسابقه را در فرمول یک پیروز شوند، در شرایطی که تازه ترین حضور این کمپانی مرتبط به سال ۲۰۱۳ و با تیم ماروسیا بود. چندی قبل شنیده شده است که کا‌س‌ورث می‌خواهد باز هم به فرمول یک بازگردد و گفتگو با مدیران مسابقات را هم شروع کرده است.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات