کد خبر : 33380
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
18 views بازدید

محاسبه فروش خودروهای مارکت آمریکا در سال ۲۰۱۷

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی گروه‌های بزرگ خودروسازی جهان، محاسبه رسمی مقدار فروش تولیدات خود در مارکت آمریکا را برای سال ۲۰۱۷ پخش کردند. سال ۲۰۱۶ برای مارکت خودروی آمریکا با رکورد فروش تازه ای همراه بود که برای هفتمین سال پشت سر هم، گسترش فروش کلی خودروها در این کشور را نشان می‌داد. با اینحال در سال ۲۰۱۶ برخلاف […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

گروه‌های بزرگ خودروسازی جهان، محاسبه رسمی مقدار فروش تولیدات خود در مارکت آمریکا را برای سال ۲۰۱۷ پخش کردند.

سال ۲۰۱۶ برای مارکت خودروی آمریکا با رکورد فروش تازه ای همراه بود که برای هفتمین سال پشت سر هم، گسترش فروش کلی خودروها در این کشور را نشان می‌داد. با اینحال در سال ۲۰۱۶ برخلاف ۶ سال پیشین، کسب رکورد تازه فروش در لحظات پایانی سال و با سرمایه‌گذاری سنگین کمپانی‌های بزرگ خودروسازی امکان پذیر گردید. سال ۲۰۱۶ گسترش فروش کلی خودروها در آمریکا را نشان می‌داد؛ با این وجود چندین کمپانی در فروش کلی تولیدات خود کاهش نسبی داشتند. با اینحال در سال ۲۰۱۷ اوضاع بطور کلیً فرق کرد؛ فروش کلی در مارکت آمریکا کاهش داشت و در مقایسه با سال قبلی، کمپانی‌های کمتری در فروش کلی تولیدات خود کاهش گزارش دادند. مورد مهم دیگر کاهش فروش قابل توجه خودروهای کلاس سدان در مقابل شاسی‌بلندها و کراس‌اورها بود.

 با اینحال عملکرد کمپانی‌های خودروسازی در سال ۲۰۱۷ به چه نحو بود؟ پیشتر به بررسی محاسبه فروش رسمی کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در سال ۲۰۱۷ و در مارکت آمریکا می‌پردازیم.

فورد

فروش کلی: ۲ میلیون ۵۸۶ هزار و ۷۱۵ ابزار

۱.۱ درصد کاهش فروش

در بیشتر کمپانی‌های خودروسازی کاهش فروش ۱۴.۲ درصدی یک خودرو، در محاسبه کلی فروش تولیدات تغییر ایجاد می‌کند. با اینحال به خاطر تولیدات متنوع فورد در کلاس‌ خودروهای شاسی‌بلند و وانت پیکاپ، این کمپانی آمریکایی تنها ۱.۱ درصد کاهش در تولیدات خود تجربه کرد. نمونه‌هایی چون سدان فیوژن و کوپه‌ی اسپرت ماستنگ در سال ۲۰۱۷، به ترتیب با ۲۱.۱ و ۲۲.۷ درصد، بیشترین کاهش فروش در بین سبد تولیدات فورد داشتند؛ با اینحال این کاهش با گسترش نسبی در فروش وانت پیکاپ‌های مجموعه F و شاسی‌بلند ادج (Edge) جبران شد.

lincoln continental/ لینکلن کنتیننتال

لینکلن (Lincoln) به نوعی برند لوکس و زیرمجموعه‌ی فورد، نمونه MKT را از سال ۲۰۱۰ به مارکت ارائه می‌کند که این کراس‌اور فول سایز لوکس در سال ۲۰۱۷، حدود ۲۵.۴ درصد کاهش فروش داشته است. وانگهی سدان لوکس کانتیننتال (Continental) که نسل ۱۰ آن در سال ۲۰۱۷ ارائه شد، با گسترش فروش ۱۲۸.۳ درصدی، فروش کم‌ MKT را پوشش داده است. بااین‌حال فروش خوب کانتیننتال برای جبران نمونه‌های توقف ساخته شده‌ی لینکلن کافی نبود واین برند لوکس در سال ۲۰۱۷، در مقایسه با سال قبلی، ۰.۵ درصد کاهش فروش کالا داشته است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - خدمات پس‌از فروش کدام خودروها خوب است؟

جنرال موتورز

وانت جنرال موتورز

فروش کلی: ۳ میلیون و ۲۰ هزار و ۲۴۱ ابزار

۱.۳ درصد کاهش فروش

مثل فورد، کاهش فروش تولیدات جنرال موتورز در سال ۲۰۱۷ ناچیز بود و به رقم ۱.۳ درصد رسید. جنرال موتورز به‌طور کلی گسترش فروش نسبی در نمونه‌های خود داشت؛ به نوعی مثال، کراس‌اور آکادیا (Acadia) که نسل دوم آن در سال ۲۰۱۷ ارائه شد، ۲۵.۸ درصد گسترش فروش داشت.

تمام کمپانی‌های پایین‌سری‌ی جنرال موتورز، بیوک، کادیلاک و شورولت بدون استثنا در سال ۲۰۱۷ کاهش فروش کلی داشته‌اند. بیوک به‌طور کلی تنها ۴.۵ درصد کاهش در فروش تولیدات تجربه کرده است؛ در شرایطی که کراس‌اور کامپکت لوکس بیوک انویژن (Envision) گسترش فروش ممتازی ۱۸۹.۲ درصدی داشته است.

بیوک انویژن

با اینحال اوضاع برای کادیلاک در سال ۲۰۱۷ با کاهش ۸ درصدی فروش، وخیم‌تر بوده است. سدان لوکس CT6 کادیلاک در سال ۲۰۱۷ با گسترش فروش ۱۵ درصدی همراه بود که با این وجود در مقابل گسترش ۷۳ درصدی فروش کراس‌اور XT5 ناچیز است. دیگر تولیدات کادیلاک در سال ۲۰۱۷ کاهش فروش زیادی داشتند؛ به‌خصوص نمونه‌هایی چون سدان ATS و CTS به ترتیب با کاهش فروش ۳۹.۱ و ۳۵ درصد همراه بودند.

شورولت در مقایسه با سال ۲۰۱۶ کاهش ۱.۵ درصدی فروش در تولیدات داشت. نمونه‌هایی مانند ایمپالا، مالیبو، اسپارک و سونیک در سال ۲۰۱۷ فروش خوبی نداشتند؛ با این وجود سدان SS شورولت ۳۴.۶ درصد گسترش در فروش تجربه کرد. غیر از این نمونه تمام برقی شورولت بولت با فروش ۲۳ هزار و ۲۹۷ ابزار، نخستین سال ارائه‌ی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

فیات-کرایسلر

جیپ گرند چروکی ترک هاوک

فروش کلی: ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۳۷۶ ابزار

۸ درصد کاهش فروش

دو کمپانی آمریکایی فورد و جنرال موتورز کاهش فروش کمتر از ۲ درصد در خانه تجربه کردند؛ با این وجود گروه فیات-کرایسلر با مدیریت ایتالیایی‌ها و آمریکایی‌ها، در سال ۲۰۱۷ اوضاع مناسبی نداشت. فروش کلی تولیدات این گروه در سال ۲۰۱۷ تا ۸ درصد کاهش داشت و تنها چند نمونه گسترش فروش داشتند. شاسی‌بلند جیپ گرندچروکی ۱۳ درصد، وانت پیکاپ رم ۲ درصد، فیات ۱۲۴ اسپایدر ۸۱ درصد و پسیفیا ۹۰ درصد گسترش فروش داشتند.

فیات ۵۰۰

یکی از اساسی ترین دلایل در کاهش فروش ۸ درصدی تولیدات گروه خودروسازی فیات-کرایسلر، توقف تولید چندین نمونه در کمپانی‌های پایین‌سری‌ی این گروه بود. با این‌حال در بین نمونه‌های موجود هم کاهش فروش زیادی مشاهده می‌شود؛ به نوعی مثال مینی‌ون فیات ۵۰۰L و کراس‌اور فیات ۵۰۰X به ترتیب ۴۷ و ۳۵ درصد کاهش فروش داشته‌اند. همچنین شاسی‌بلند جیپ چروکی ۱۵ درصد و کراس‌اور دوج جرنی (Journey)ا ۱۶ درصد کاهش فروش در سال ۲۰۱۷ تجربه کردند.

برای شما هم جالب است:   برنامه گرافیکی فراری P3 با الهام از استون مارتین والکری

تویوتا

تویوتا rav4

فروش کلی: ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۱۵ ابزار

۰.۶ درصد کاهش فروش

وقتی محاسبه فروش کلی تولیدات تویوتا را با فیات-کرایسلر مقایسه می‌کنیم، واقعاً از عملکرد ژاپنی‌ها در خاک آمریکا شگفت‌زده می‌شویم. تویوتا به‌طور کلی تنها ۰.۶ درصد کاهش فروش داشته است؛ بااین‌حال با نگاهی کوتاه به نمونه‌های مختلف این کمپانی، تأثیر چشمگیر شاسی‌بلندها و وانت پیکاپ‌ها بر فروش کلی تولیدات این کمپانی ژاپنی در آمریکا واضح می‌شود. نمونه‌های سدان این کمپانی در سال ۲۰۱۷ با کاهش فروش ۹.۹ درصدی مواجه شدند؛ این جریان برای نمونه‌های سدان لکسوس با کاهش فروش ۲۳.۳ درصد، به نوعی برند لوکس تویوتا نیز صدق می‌کند. در طرف دیگر نمونه‌های شاسی‌بلند تویوتا و لکسوس به ترتیب ۱۷.۹ و ۲.۹ درصد گسترش فروش داشته‌اند. فروش وانت‌ پیکاپ‌های تویوتا هم با ۲.۴ درصد گسترش روبرو شد.

تویوتا یاریس

سدان یاریس iA که در حقیقت همان مزدا ۲ است، در سال ۲۰۱۷ گسترش فروش ۲۷.۷ درصدی داشته است. خودروی هیدروژنی تویوتا میرای (Mirai) نیز با اینکه حدود ۱۰۰۰ ابزار فروخت؛ با این وجود ۷۷.۸ درصد گسترش فروش در سال ۲۰۱۷ تجربه کرد. با اینحال لکسوس به‌جز گسترش ناچیز فروش نمونه‌های شاسی‌بلند، در دیگر نمونه‌های خود با کاهش فروش روبرو شد؛ به‌خصوص سدان GS که با کاهش قابل توجه ۴۷.۸ درصد در فروش همراه بود.

هوندا

هوندا سیویک تایپ آر / HONDA CIVIC TYPE R

فروش کلی: ۱ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۹ ابزار

۰.۲ درصد گسترش فروش

با اینکه بیشتر کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در سال ۲۰۱۷ و در مارکت آمریکا کاهش فروش نسبی داشته‌اند، کمپانی ژاپنی هوندا در مقایسه با سال ۲۰۱۶، در این کشور خودروهای بیشتری فروخت. با اینکه رقم گسترش فروش هوندا ناچیز بوده؛ با این وجود بازهم عملکرد هوندا ستایش‌برانگیز است. جریان فروش بیشتر شاسی‌بلندها در باب تولیدات هوندا نیز تکرار می‌شود. با اینکه نسل تازه سدان موفق آکورد ارائه شد؛ با این وجود نتوانست در مقابل تقاضای بالای شاسی‌بلندها تداوم بیاورد و حدود ۶.۵ درصد کاهش فروش داشت. با اینحال در طرف دیگر، نمونه سیویک با گسترش ۲.۸ درصدی فروش همراه بوده است.

آکورا NSX

برگ برنده‌ی هوندا در سال ۲۰۱۷ نمونه‌های HR-V،CR-V ، پایلوت و ریجلاین بوده است. با اینکه پرفروش‌ترین نمونه هوندا، شاسی‌بلند CR-V بوده؛ با اینحال بیشترین درصد گسترش فروش در سبد تولیدات هوندا، در اختیار به وانت پیکاپ ریجلاین (Ridgeline) با ۴۶.۸ درصد گسترش است.

برای شما هم جالب است:   تجربه رانندگی با جنسیس G70؛ مدل برتر باورنکردنی کره ای ها

آکورا به نوعی برند لوکس و زیرمجموعه‌ی هوندا با نمونه‌هایی چون ILX، TLX و RLX موفق نبود. دیگر نمونه‌های آکورا مانند MDX و RDX فروش زیادی نداشتند؛ با اینحال نمونه اسپرت و هیبرید آکورا NSX در سال ۲۰۱۷ موفق بود و گسترش فروش ۱۱۶ درصدی تجربه کرد. به‌طور کلی آکورا در سال قبلی ۴.۲ درصد کاهش فروش در تولیدات داشت.

نیسان

نیسان سنترا

فروش کلی: ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۴۶۴ ابزار

۱.۹ درصد گسترش فروش

نیسان دیگر کمپانی ژاپنی با گسترش فروش ۱.۹ درصدی تولیدات خود در مارکت آمریکا گوی سبقت را از هوندا ربود. بخشی مهمی از این گسترش فروش، متوجه برند لوکس نیسان، یعنی اینفینیتی با ۱۰.۹ درصد گسترش در فروش است. تولیدات برند نیسان به‌تنهایی تنها ۱ درصد گسترش فروش داشتند. وانگهی نمونه‌های سدان نیسان با کاهش ۱۰.۹ درصدی فروش مواجه شدند؛ با اینحال سدان‌های اینفینیتی ۶.۲ درصد گسترش فروش گزارش داده‌اند. مثل دیگر کمپانی‌ها، عامل اصلی موفقیت نیسان واینفینیتی در مارکت آمریکا نمونه‌های شاسی‌بلند و وانت پیکاپ‌ها بودند. وانت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای نیسان و اینفینیتی به ترتیب با ۱۴.۹ و ۱۳.۹ درصد گسترش فروش روبرو شدند.

اینفینیتی QX30

سدان نیسان سنترا با ۱.۷ درصد گسترش، جزو ۲۰ خودروی پرفروش سال ۲۰۱۷ شد. نمونه ماکسیما با گسترش فروش ۷.۹ درصدی و آلتیما با کاهش ۱۷ درصدی همراه شدند. کراس‌اور کامپکت نیسان روگ با بیش از ۴۰۰ ابزار فروش، گسترش ممتازی ۲۲.۳ درصدی تجربه کرد. وانت پیکاپ تایتان و شاسی‌بلند آرمادا در مقایسه با روگ فروش کمتری داشتند؛ با این وجود در مقایسه با سال ۲۰۱۶، به ترتیب ۱۴۱.۹ و ۱۵۴.۱ درصد گسترش فروش داشته‌اند.

در طرف دیگر اینفینیتی مانند سال‌های قبلی گسترش فروش نسبی داشت؛ با اینحال دو نمونه Q60 و QX30 این برند لوکس، گسترش فروش ممتازی ۱۷۰.۸ و ۵۲۳.۹ درصدی تجربه کردند.

کمپانی‌هایی که کمتر از ۱ میلیون ابزار فروش داشتند

 

آمار فروش خودرو

  • هیوندای: ۶۸۵ هزار و ۵۵۵ ابزار؛ ۱۲ درصد کاهش فروش
  • سوبارو: ۶۴۷ هزار و ۹۵۶ ابزار؛ ۵.۴ درصد گسترش فروش
  • کیا: ۵۸۹ هزار و ۶۶۸ ابزار؛ ۰.۹ درصد کاهش فروش
  • فولکس واگن: ۳۳۹ هزار و ۶۷۶ ابزار؛ ۵.۲ درصد گسترش فروش
  • مزدا: ۲۸۹ هزار و ۴۷۰ ابزار؛ ۲.۸ درصد کاهش فروش

 



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات