کد خبر : 28415
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۴۶
2 views بازدید

آیا می‌توان انرژی لازم خودروهای الکتریکی را به وسیله باتری‌های قلمی تامین کرد؟

درباب جدید های خودرو خبری داریم مبنی بر اینکه ” آیا می‌توان انرژی لازم خودروهای الکتریکی را به وسیله باتری‌های قلمی تامین کرد؟” که پیشتر بدان میپردازیم. ما حدودا از باتری برای تمامی ابزارهای در زندگی خود سود می‌گیریم که از میان آن‌ها می‌توان به تلفن های همراه هوشمند، لپ‌تا‌پ‌ها و اسباب‌بازی کودکان اشاره نمود تا متوجه گسترده بهره برداری از آن شوید. این ابزارهای […]

درباب جدید های خودرو خبری داریم مبنی بر اینکه ” آیا می‌توان انرژی لازم خودروهای الکتریکی را به وسیله باتری‌های قلمی تامین کرد؟” که پیشتر بدان میپردازیم.

ما حدودا از باتری برای تمامی ابزارهای در زندگی خود سود می‌گیریم که از میان آن‌ها می‌توان به تلفن های همراه هوشمند، لپ‌تا‌پ‌ها و اسباب‌بازی کودکان اشاره نمود تا متوجه گسترده بهره برداری از آن شوید. این ابزارهای کوچک بینهایت مفید و حیرت آور هستند. ما قادر به مشاهده واکنش‌های شیمیایی که درون آن اتفاق می‌افتد، نیستیم با این وجود همین واکنش‌ها انرژی تولید می‌کنند.

باتری قادر به تامین یک جریان از الکترون‌ها بوده، حرکت از قطب منفی به مثبت (با این وجود به‌صورت قراردادی جهت جریان از قطب مثبت به منفی درنظر گرفته می‌شود)، که بالاخره منجر به جریان الکتریکی می‌شود.

همانگونه که می‌دانید الکتریسیته نیروی توانمندی بوده و نمی‌توان منکر تاثیرات زیاد و مثبت آن بر روی حمل و نقل در سال‌های قبلی شد. در حالی‌که قدمت خوروهای برقی به اندازه خودروهای معمولی بوده، چندی قبل کمپانی‌های مختلف بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی کرده‌اند که با این وجود این مسئله خودروهای هیبریدی را نیز شامل می‌شود. یکی از مشکلات در عرصه خودروهای الکتریکی، باتری‌های نسبتا بزرگ و گران مورد بهره برداری در آن‌ها است.

تا این لحظه شده این پرسش به خاطر شما خطور کند که آیا می‌توان نیروی لازم خودروهای الکتریکی را به وسیله باتری‌های قلمی تامین نمود؟ یعنی باتری‌هایی که برای اسباب‌بازی بچه‌ها و رادیو استفاده می‌شود را درون خودرو قرار داده و با آن مسافتی را طی کرد.

برای شما هم جالب است:   برنامه های تسلا و شل برای رقابت در سال های آتی؛ از تبادل باتری تا فروش ساندویچ

پاسخ پرسش بالا، مثبت است. بهره برداری از باتری‌های قلمی برای این کار ممکن بوده با این وجود اغلب امر موردنظر انجام نمی‌شود که دلیل آن نیز خروجی پایین باتری‌های قلمی (AA) است. اغلب باتری‌های قلمی تنها قادر به تولید ۱.۵ ولت برق هستند. برای مقایسه باید بدانید یک بسته باتری مورد بهره برداری در خودروهای هیبریدی قادر به تولید ۳۰۰ ولت الکتریسیته بوده که برای راه‌اندازی اتومبیل به وسیله موتور برقی بدون بهره برداری از موتور بنزینی در سرعت کم، کافیست.

فرض کنید که چه اندازه باتری قلمی برای تامین نیروی موردنیاز یک خودروی هیبریدی نیاز است و این امر چقدر می‌تواند سخت و پر هزینه باشد، چراکه باید به روش مداوم باتری‌های قدیمی و فاسد شده را با نمونه‌های تازه جانشین کرد. به عبارت دیگر بهره برداری از باتری‌های استاندارد خانگی برای خودروهای برقی را نمی‌توان فرضیه‌ای بطور کلی عملی دانست.

باتری قلمی

سختی‌ها و مشکلات بالا دلیل نشد که مهندسان این فرضیه را کنار بگذارند. در یک اقدام به خاطر ماندنی، تیمی از مهندسان ژاپنی با بهره برداری از باتری‌های قلمی توانستند نیروی لازم یک خودرو را تامین کرده و به حداکثر سرعت ۷۵ مایل بر ساعت (۱۲۰.۷ کیلومتر بر ساعت) دست بیابند.

در سال ۲۰۰۶ کمپانی ژاپنی پاناسونیک در مشارکت با موسسه تکنولوژی توکیو موفق شد یک هواپیما را با بهره برداری از ۱۶۰ باتری قلمی به حرکت درآورد. در حالی‌که این عمل را می‌توان یک موفقیت بی‌مانند دانست و پاناسونیک خواهان ثبت آن در رکوردهای گینس بود با این وجود به نظر میرسد دسته‌بندی برای هواپیماهایی که نیروی خود را به وسیله باتری تامین می‌کنند، در کتاب ثبت رکورد گینس نبود.

برای شما هم جالب است:   چری تیگو 7 به وسیله مدیران خودرو به نمایش در آمد!

بدین جهت پاناسونیک در سال ۲۰۰۷ برای خود هدف دیگری را واضح نمود. این کمپانی وسیله نقلیه ای را دیزاین کرد که نیروی آن به وسیله باتری‌های قلمی تامین می‌شد. نتیجه این امر، ایجاد مساله Oxyride Pace پاناسونیک بود. این اسم در اصل مرتبط به باتری‌های غیر قابل شارژ ۱.۷ ولتی تولیدی این کمپانی در مقایسه با نمونه‌های استاندارد ۱.۵ ولتی بود.

خودروی تولیدی به وسیله مهندسین پاناسونیک و دانشجویان دانشگاه Osaka Sangyo پیشرفت یافته بود و بطور کلی با اتومبیل‌هایی که ما هر روزه استفاده می‌کنیم، اختلاف داشت. این ابزار تنها ۳۰ سانتی‌متر با زمین فاصله داشت و به علاوه از طرف دیگر از ارتفاعی برابر با ۵۶ سانتی‌متر سود می‌برد، با این وجود طول فراوانی داشت. در کل می‌توان دیزاین آن را مشابه گلوله‌ای دانست که حاوی چرخ است. برای کاهش وزن این خودرو از فیبر کربن استفاده شد که نتیجه‌اش وزن ۵۶ کیلوگرمی آن بود.

اندازه کوچک این ابزار امری ضروری برای پاناسونیک شمرده می‌شد، چراکه این تولیدکننده ژاپنی خواهان دستیابی به سرعت ۶۵ مایل بر ساعت (۱۰۴.۶ کیلومتر بر ساعت) به وسیله تعداد کمی از باتری‌های قلمی بود.  برای این امر، ۱۹۲ باتری قلمی در این خودرو مورد استفاد قرار گرفت. ممکن است تصورش مقداری سخت باشد با این وجود برای رسیدن به سرعتی که شما با خودروی خود در اتوبان رانندگی می‌کنید، نیاز به ۲۰۰ باتری قلمی دارد که با این وجود باید به اندازه  و وزن اتومبیل تولیدی پاناسونیک نیز توجه کنید.

این تعداد باتری در عقب خودرو و درست پشت راننده، Takashi Sudo، قرار گرفت. ایشان درون خودرو قرار گرفت بدنه فیبر کربنی و پلاستیکی را در اطرافش قرار دادند. براساس اعداد ثبت شده در کتاب گینس، سرعت متوسط این خودرو ۶۵.۵ مایل بر ساعت (۱۰۵.۹۵ کیلومتر بر ساعت) و حداکثر سرعت آن ۷۵.۸ مایل بر ساعت (۱۲۲ کیلومتر بر ساعت) بود. باتری‌ها تنها قادر به تامین نیروی لازم برای طی مسافتی برابر با ۱.۲ کیلومتر بودند که با این وجود همین میزان موفق شد اسم این خودرو را در کتاب گینس ثبت کند.

برای شما هم جالب است:   لامبورگینی ترزو میلنیو ؛ ابر خودروی الکتریکی لامبورگینی از هزاره سوم! + عکس ها

همانگونه که در قبل اشاره کردیم، بهره برداری از باتری‌های قلمی برای تامین نیرو لازم یک اتومبیل فرضیه چندان جالب و عملی نیست با این وجود کمپانی پاناسونیک نشان داد که می‌توان با سود گرفتن از فیبر کربن که وزن بسیار کمی داشته و به علاوه از طرف دیگر دیزاین آیرودینامیک، مسافت کوتاهی را به وسیله آن‌ها طی نمود.

امیدواریم خبر ” آیا می‌توان انرژی لازم خودروهای الکتریکی را به وسیله باتری‌های قلمی تامین کرد؟” مورد استقبال علاقه مندان به خودرو قرار گرفته است.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات