کد خبر : 25963
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۴۳
40 views بازدید

ابتکار تویوتا در آزمایش تکنولوژی خودران

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی مؤسسه‌ی بررسی ها تویوتا، در حال تست تکنولوژی پیشرفته‌ی خودران است. سیستم خودران تویوتا، بر مشارکت بیشتر بین راننده و این تکنولوژی تمرکز دارد. عضو های تیم مؤسسه‌ی بررسی تویوتا (TRI) در حال تست تکنولوژی خودران هستند؛ این تیم از آزمایش خودروی آزمایشی خود موسوم به پلتفرم ۲.۱، عکس هایی پخش کرده است. در اکثر ایالت‌های […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

مؤسسه‌ی بررسی ها تویوتا، در حال تست تکنولوژی پیشرفته‌ی خودران است. سیستم خودران تویوتا، بر مشارکت بیشتر بین راننده و این تکنولوژی تمرکز دارد.

عضو های تیم مؤسسه‌ی بررسی تویوتا (TRI) در حال تست تکنولوژی خودران هستند؛ این تیم از آزمایش خودروی آزمایشی خود موسوم به پلتفرم ۲.۱، عکس هایی پخش کرده است.

در اکثر ایالت‌های آمریکا، تست خودروی خودران در محیط عمومی نیازمند وجود یک فرد، جهت کنترل خودرو در مواقع لازم است؛ مهندسین TRI، برای حل این سخت، ابزارهای کنترل خودرو را هم در قسمت راننده و هم در قسمت سرنشین جلو، نصب کرده‌اند. با این خودرو، می‌توان فرد تست‌کننده را در پشت فرمان قرار داد و سیستم خودران را اکتیو کرد؛ همزمان فردی آموزش‌دیده نیز در صندلی سرنشین جلو قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز، کنترل خودرو را به دست بگیرد.

مهندسین TRI، سیستم خودران را به دو گروه تقسیم کرده‌اند: حالت‌های شوفر و گاردین. در حالت شوفر، خودرو بطور کلی در حالت خودران قرار می‌گیرد و در حالت گاردین، تکنولوژی خودران و راننده با مشارکت یکدیگر خودرو را کنترل می‌کنند. تحت این شرایط (گاردین)، راننده کنترل کامل خود را در دست دارد؛ با این وجود سیستم‌های خودران، به‌طور دائم جاده و معضلات را بررسی می‌کنند تا در صورت لزوم، برای جلوگیری از حادثه، خودرو به‌صورت خودران کنترل شود. آزمایش جالب این خودرو که در ویدئوی منتشرشده واضح است، تشخیص سیستم خودران، از خواب یا بیدار بودن راننده و جلوگیری از برخورد با معضلات است. در ویدئوی منتشرشده، جزئیات بیشتری از تکنولوژی تویوتا گفته می‌شود.

برای شما هم جالب است:   به مناسبت 50 سالگی پیکان؛ تیری که به سنگ خورد

فناوری خودران تویوتا

چهار نوع آزمایش مختلف در این ویدئو انجام می‌شود؛ دو آزمایش اول مرتبط به حالت شوفر است و دو آزمایش بعدی در حالت گاردین هستند. آزمایش اول در باب موانعی است که به‌صورت تصادفی امکان دارد در جاده بوجود بیاید. آزمایش دوم، برای تحقیق و مطالعه کارایی خودرو در ترافیک انجام می‌شود. در آزمایش سوم، تشخیص سیستم خودرو در باب خواب یا  بیدار بودن راننده بررسی می‌شود. برای این منظور یک دوربین روی داشبورد کار قرار داده شده است که باز یا بسته بودن چشم‌های راننده (حتی در صورت داشتن عینک آفتابی) یا موقعیت سر وی را بررسی می‌کند. آزمایش آخر برای تحقیق و مطالعه توانایی گاردین خودرو، در مواردی است که خودروی جلو برای جلوگیری از برخورد با معضلات، به‌سرعت تغییر لاین می‌دهد. با بهره برداری از حالت گاردین، خودرو به‌طور اتوماتیک، با سرعت بالایی تغییر لاین می‌دهد.

 متأسفانه آزمایش این تکنولوژی در رانندگی با سرعت بسیار پایین انجام می‌شود که به توجه به نتایج جالب توجه آن، جذابیت کمتری دارد.

این خودرو سخت افزارهای با مزه ای بهمراه دارد. تحت نام مثال، خصوصیت‌های تکنولوژی لیدار موجود در این خودرو، از تکنولوژی موجود حال حاضر پیشرفته‌تر هستند و قادر اند جهت اندازه‌گیری فاصله در محیط‌های واضح، میدان دید را تنظیم کند. تیم TRI غیر از تکنولوژی خودران، به پیشرفت در تکنولوژی‌های رباتیک و هوش مصنوعی نیز سرگرم است. این تیم تصمیم گرفته است در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰، تکنولوژی‌های تازه خود را عرضه کند.

 



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات