کد خبر : 19882
تاریخ انتشار : جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۳۷
13 views بازدید

ابداع راهی برای گسترش طول عمر باتری خودروهای الکتریکی

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی دانش پژوهان برای گسترش طول عمر باتری و صرفه‌جویی در انرژی، راهی تازه ابداع کردند. پژوهشگران دانشگاه وارویک، سامانه مکان‌های هوشمندی برای شارژ خودرو ساخته‌اند که می‌تواند انرژی باقی‌مانده را از خودرو تحویل بگیرد و به ساختمان‌های بزرگ برق‌رسانی کند؛ با این وجود تخلیه انرژی به‌گونه‌ای است که خودرو برای انجام دیگر حمل‌ونقل‌های روزمره انرژی […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

دانش پژوهان برای گسترش طول عمر باتری و صرفه‌جویی در انرژی، راهی تازه ابداع کردند.

پژوهشگران دانشگاه وارویک، سامانه مکان‌های هوشمندی برای شارژ خودرو ساخته‌اند که می‌تواند انرژی باقی‌مانده را از خودرو تحویل بگیرد و به ساختمان‌های بزرگ برق‌رسانی کند؛ با این وجود تخلیه انرژی به‌گونه‌ای است که خودرو برای انجام دیگر حمل‌ونقل‌های روزمره انرژی کافی داشته باشد. نتیجه بررسی ها مربوطه ثابت کرده است که این شیوه، خودبه‌خود طول عمر باتری‌های لیتیوم یونی خودرو را گسترش می‌دهد. این شیوه تازه راه را برای تکنولوژی انتقال انرژی از خودرو به مکان (Automobile to Grid یا V2G) هموار تولید میکند؛ الگوریتم «مکان‌های هوشمند» به این‌گونه است که انرژی ضروری برای تغییر روزمره خودرو را محاسبه و بررسی می‌کند که به‌طور امن چه مقدار برق می‌تواند از خودرو به مکان برگرداند.

نخستین نمونه این سامانه، طی آزمایشی محاسبه کرده است که تعداد خودروهای الکتریکی پارک شده در محوطه دانشگاه وارویک برای برق‌رسانی به ساختمان آن کافی هستند. عواملی مانند دما، سن،‌ تعداد دفعات شارژ و مقدار شارژ و … در تضعیف باتری مؤثرند. الگوریتمی که محققان این دانشگاه دیزاین کرده‌اند، همه این فاکتورها را در نظر می‌گیرد.

در یک رفت‌وآمد هر روزه که بین ۲۱ تا ۳۸ درصد باتری ضروری است؛  مشابه‌سازی تخمین زده است که بازگرداندن ۴۰ تا ۴۸ درصد از شارژ باتری به مکان می‌تواند زوال شارژدهی و ظرفیت باتری را به ترتیب، ۶ و ۳ درصد در یک دوره ۳ ماهه کم کند. با این وجود استخراج شارژ از باتری نه‌تنها ضرری به آن نمی‌رساند، حتی دلیل گسترش طول عمر باتری نیز می‌شود. بررسی روی تعداد بیشتری از باتری خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد که زوال ظرفیت باتری می‌تواند تا ۹ درصد و زوال شارژدهی می‌تواند تا ۱۲ درصد از روش تکنولوژی V2G کم شود.

برای شما هم جالب است:   هزینه رنو کولئوس در ایران به وسیله نگین خودرو گسترش یافت

دکتر کوتوب اودین، یکی از دانش پژوهان اصلی طرح، بیان می کند:

این یافته‌ها جذابیت تکنولوژی‌های V2G را برای تولیدکنندگان ابزارهای اصلی خودرو بیشتر می‌کنند. تکنولوژی V2G نه‌تنها راه‌حلی برای خدمات رسانی مکان‌ها است؛ حتی ما نمایش داده‌ایم که گسترش طول عمر دیگر باتری‌های کششی هم میسر خواهد بود.

این مطالعه در آتی برای مالکین خودرو شرایطی برد-برد ایجاد می‌کند؛ جایی که باتری‌ها هم عمر خود را گسترش دهند و هم از روش شارژدهی به ایستگاه‌ها، منبع سود کوچکی برای آن‌ها بوجود بیاورند.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات