کد خبر : 28119
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
13 views بازدید

ابرخودروی فراری FXX Okay Evo معرفی شد

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی ابرخودروی ویژه و انحصاری فراری FXX-Okay Evo در فینال مجموعه مسابقات فراری‌های XX سال ۲۰۱۷، معرفی شد. بروزترین عضو خانواده‌ی ویژه‌ی XX فراری، نمونه FXX-Okay Evo در پیست موجلو (Mugello) معرفی شد. Evo FXX-Okay غیر از تولید بسیار محدود یک نمونه مستقل، به‌صورت پکیج تکمیل برای دیگر نمونه‌های لافراری XX نیز در معرض خواهد بود. […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

ابرخودروی ویژه و انحصاری فراری FXX-Okay Evo در فینال مجموعه مسابقات فراری‌های XX سال ۲۰۱۷، معرفی شد.

بروزترین عضو خانواده‌ی ویژه‌ی XX فراری، نمونه FXX-Okay Evo در پیست موجلو (Mugello) معرفی شد. Evo FXX-Okay غیر از تولید بسیار محدود یک نمونه مستقل، به‌صورت پکیج تکمیل برای دیگر نمونه‌های لافراری XX نیز در معرض خواهد بود.

برنامه XX فراری در سال ۲۰۰۵ به منظور تولید خودروهای ویژه با تولید بسیار محدود کلید خورد؛ خودروهای حاصل از این برنامه، نقش مهمی در مسیر تحقیق و پیشرفت دیگر نمونه‌های این کمپانی ایتالیایی خواهند داشت. مانند نمونه‌های قبلی در برنامه‌ی XX فراری از قبیل FXX و ۵۹۹ XX، نمونه FXX-Okay Evo نیز حاصل دانش تیم مهندسی فراری در مسابقات جهانی مانند فرمول یک، GT3، GTE و Chanllenge  است. FXX-Okay Evo مانند برادران بزرگ‌ترش، تنها ویژه مسابقه در پیست ساخته شده است؛ با این وجود نمونه‌های XX فراری تنها مجاز به ورود مجموعه مسابقات ویژه‌ی فراری هستند و در دیگر مسابقات کمپانی نخواهند کرد؛ این مسابقات، شامل گروهی بسیار اندکی از خریداران فراری می‌شود.

نخستین قدم در دیزاین FXX-Okay  Evo، کاهش وزن خودرو بود. با کمک تیم فرمول یک فراری و بهره برداری از مواد تازه در روند تولید فیبر کربن، FXX-Okay Evo به توجه به داشتن باله‌ی بزرگ و ثابت، از نمونه‌های قبلی XX سبک‌تر است. در دیزاین آیرودینامیک FXX-Okay Evo از مشابه‌سازی دینامیک سیال رایانه ای (CFD) و تونل باد استفاده شده است تا نیروی رو به پایینی شبیه به خودروهای مجموعه مسابقات GT3 و GTE داشته باشد.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - اپلیکیشنی که خودروها را شناسایی می‌کند

فراری FXX K Evo

فراری FXX K Evo

به‌طور کلی نیروی رو به پایین FXX-Okay Evo در مقایسه با نمونه FXX Okay، تا ۲۳ درصد و در مقایسه با نمونه لافراری ۷۵ درصد گسترش یافته است. FXX-Okay  Evo در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۶۴۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می‌کند که این مقدار در حداکثر سرعت آن، به ۸۳۰ کیلوگرم می‌رسد. این ارقام حاصل تفاوت ریز و درشت در دیزاین آیرودینامیک بدنه است. به نوعی مثال، باله‌ی دوگانه‌ی عقب خودرو  بهمراه پره‌های کوچک جلو و عقب بدنه، نقش مهمی در گسترش نیروی رو به پایین FXX-Okay Evo دارند.

مقاله‌ی مرتبط:

شیار جانبی کنار گلگیرها بزرگ‌تر شده است و سپرهای جلو و کف خودرو بطور کلی بازطراحی شده‌اند. تیم مهندسی فراری برای همسو کردن عملکرد کلی با تفاوت بدنه و وزن سبک، تفاوت کوچکی هم در سیستم تعلیق FXX-Okay Evo داده‌ است. غیر از این، به منظور جلوگیری از داغ شدن ترمزها، دریچه‌های هوای جلو تغییراتی به خود دیده‌اند. تمام این تفاوت نه‌تنها گسترش وزنی بهمراه ندارند، حتی FXX-Okay Evo را از FXX Okay با وزن ۱۱۶۵ کیلوگرم سبک‌تر کرده‌اند؛ با این وجود وزن دقیق FXX-Okay Evo مطرح نشده است.

فراری FXX K Evo

در کابین، تیم دیزاین فراری با فرمان تازه الهام گرفته‌شده از خودروی فرمول یک و پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت آن و بهره برداری از سیستم بازیابی انرژی جنبشی (KERS) پرکار بوده است. صفحه نمایش سمت راست راننده که به دوربین عقب خودرو وصل است، با صفحه نمایش بزرگ‌تر ۶.۵ اینچی تعویض شده است. سیستم تازه تلمتری نیز با نمایش دقیق‌تر و بهتر معلومات فنی و با این وجود نمایش موقعیت سیستم KERS، در دست راننده قرار دارد.

برای شما هم جالب است:   نخستین نمونه‌ی دست دوم از بوگاتی شیرون، به فروش قرار داده شد

تیم مهندسی فراری، با آزمایش میدانی FXX-Okay Evo در ۱۵ هزار کیلومتر و آزمایش پیش‌تولید در پنج هزار کیلومتر از عملکرد آن مطمئن شد. قلب تپنده‌ی FXX-Okay Evo را یک نیروی محرکه ۱۲ سیلندر V شکل با قدرت ۸۶۰ اسب بخار در دور موتور ۹۲۰۰ و ۷۵۰ نیوتن‌متر گریز از مرکز از دور موتور ۶۵۰۰ تشکیل می‌دهد. این پیشرانه همراه با یک موتور الکتریکی با توان خروجی ۱۸۰ اسب بخار قرار گرفته است تا دست‌یابی به حداکثر قدرت ۱۰۵۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن‌متر گریز از مرکز ممکن شود.

فراری FXX K Evo

تمام این قدرت به وسیله جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه‌ی هفت سرعته‌ی فرمول یک به چرخ‌ها منتقل می‌شود؛ مسئولیت توقف این هیولای فراری، بر دوش ترمزهای سرامیک کربنی برند برمبو است که در هر دو محور نصب شده‌اند. رینگ‌های ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی عقب در لاستیک‌های مسابقه‌ای پیرلی جای گرفته‌اند.

فراری FXX-Okay Evo در فصل ۲۰۱۹/۲۰۱۸ مسابقات مجموعه XX که در ۹ پیست برگزار می‌شود، به‌ کار گرفته خواهد شد.

فراری FXX K Evo



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات