کد خبر : 32498
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
30 views بازدید

اتوموبیل ۹۰درصدی فصل ۲۰۱۷ مرسدس

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال مرسدس در ۲۰۱۷، به دلیل قانون های فنی تازه تولید اتوموبیل، در جستجوی تولید اتوموبیلی ۹۰درصدی بود. این کار به این دلیل بود که تیم بتواند خود را با اوضاع تازه وفق دهد. آن‌ها در این کار بطور کلیً موفق رفتار کردند. در نوشتار پایین به این مسئله خواهیم پرداخت. مرسدس، موفق‌ترین تیم این روزهای […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

مرسدس در ۲۰۱۷، به دلیل قانون های فنی تازه تولید اتوموبیل، در جستجوی تولید اتوموبیلی ۹۰درصدی بود. این کار به این دلیل بود که تیم بتواند خود را با اوضاع تازه وفق دهد. آن‌ها در این کار بطور کلیً موفق رفتار کردند. در نوشتار پایین به این مسئله خواهیم پرداخت.

مرسدس، موفق‌ترین تیم این روزهای جهان فرمول یک، چهارمین قهرمانی دوگانه‌ی پشت سر هم را در این فصل پشت سر گذاشت و اگر این رسم را در سال آتی نیز ادامه دهد، به رکورد فراری با ۵ بار قهرمانی دوگانه (راننده-تیم) پشت سر هم خواهد رسید. با اینحال ممکن است دوست داشته باشید که بدانید آن‌ها برای اتوموبیل عریض‌تر فصل ۲۰۱۷ خود، از دیزاین بسیار انعطاف‌پذیری استفاده کردند.

جان اووِن مدیرعامل دیزاین تیم مرسدس در گفتگو مخصوص با F1 Racing journal در باب اتوموبیل W08 گفت:

«ما برای ۲۰۱۷، اتوموبیلی ۹۰درصدی ساختیم. امکان دارد برای شما باورنکردنی باشد که چرا تمام اتوموبیل را به دیزاین نهایی نرساندیم، با اینحال مساله اصلی که یک تیم با قانون های تازه دارد این است که نمی‌شود تأثیر قانون های تازه بر دیزاین تمام اجزای اتوموبیل را به صورت تمام و کمال پیش‌بینی کرد. به علاوه از طرف دیگر تایرهای تازه در بیشتر مواقع بر اساس انتظار شما رفتار نمی‌کنند.»

ایشان اضافه کرد:

«عوامل نامشخص بسیار فراوانی می باشد. پس هدف دیزاین باید پوشش حداکثری اوضاع متفاوتی باشد که امکان دارد ایجاد شود. واضح است که چنین دیزاین‌ای بر قله‌ی بهینگی نخواهد ایستاد.

برای شما هم جالب است:   فراری و یک قهرمانی شیرین در بحرین

ما تنظیمات متفاوتی برای اتوموبیل در نظر گرفتیم تا بتوانیم به اوضاع مختلف جواب خوب دهیم. متأسفانه اکثر شرایطی که پیش‌بینی کرده بودیم، برای ما بوجود نیامد. پس ما در طول فصل برای شرایطی که هیچ‌وقت بوجود نیامد تنظیماتی را در اتوموبیل پیش‌بینی کرده بودیم. بدین جهت اندکی با سخت مواجه شدیم.»

اووِن پیشتر اظهار داشت که تکمیل بهتر اتوموبیل در دومین یا سومین سال ثابت بودن قانون های انجام خواهد شد. ایشان گفت:

«مقصود من این است که مکان‌های مقرر کرده‌شده برای اتصالات، بسیار جادار دیزاین شده‌اند تا در اوضاع مختلف، امکان جابه‌جا کردن آن‌ها وجود داشته باشد.

ما نمی‌دانستیم پیشرفت‌ی ایرودینامیکی اتوموبیل ما را به کجا خواهد برد. نمی‌دانستیم کدام قسمت‌ها برای افزایش ایرودینامیکی اتوموبیل باید تغییر کند و کدام قسمت‌ها تأثیری در عملکرد ایرودینامیکی اتوموبیل ندارد.


همیلتون و روزبرگ – اتوموبیل فصل ۲۰۱۶ تیم مرسدس

درواقع، جابه‌جا کردن قطعات بی توجه به تفاوت و بازطراحی آن قسمت، کاری بسیار هوشمندانه است. ما تغییر بسیار دیرهنگامی در دیزاین پیشرانه داشتیم که به دلیل فلسفه‌ی دیزاین خود، توانستیم به‌خوبی اتوموبیل را با تفاوت تازه وفق دهیم. اگر این تغییر در اتوموبیل ۲۰۱۶ ما اتفاق می‌افتاد، مطمئناً مجبور به بازطراحی قسمت‌هایی از اتوموبیل می‌شدیم. بسیار خوب بود که دست ما برای تفاوت باز بود. مطمئناً سال آتی اتوموبیل وحشی‌تری خواهیم داشت.»



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات