کد خبر : 16792
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱:۰۰
9 views بازدید

از تهران تا گرگان؛ تست جاده ای میتسوبیشی اوتلندر و میتسوبیشی لنسر در ایران

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته دیجیاتو با رونق گرفتن هر روزه مارکت خودرو کشورمان بیننده این مهم هستیم که قواعد معرفی تولیدات وارداتی به کلی به نسبت دهه های قبلی تغییر کرده و مخصوصا کمپانی ها با استناد به تنوع به نسبت بالای مارکت تلاش دوچندانی برای شناساندن و معرفی تولیدات خود می کنند. در حقیقت با عبور از تحریم های اقتصادی […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته دیجیاتو

با رونق گرفتن هر روزه مارکت خودرو کشورمان بیننده این مهم هستیم که قواعد معرفی تولیدات وارداتی به کلی به نسبت دهه های قبلی تغییر کرده و مخصوصا کمپانی ها با استناد به تنوع به نسبت بالای مارکت تلاش دوچندانی برای شناساندن و معرفی تولیدات خود می کنند.

در حقیقت با عبور از تحریم های اقتصادی بیننده حرکت به نسبت پرشتاب مارکت وسیله نقلیه ای برای رسیدن به معیارهای جهانی هستیم و گواه این امر هم می تواند تست و بررسی جاده ای تولیدات دو کمپانی میتسوبیشی ژاپن و دی اس فرانسه به وسیله اصحاب رسانه های تخصصی خودرو باشد.

این برنامه که به وسیله نمایندگی رسمی این دو کمپانی یعنی آرین موتور سرمایه و با هم کاری گروه اسب بخار تدارک بنمایش درآمده بود. با پوشش مسیر ۵۱۰ کیلومتری از تهران تا شهر گرگان و پیشتر بقعه خالد نبی در دشت های ترکمن صحرا برگزار شد.

بدین ترتیب خبرنگاران فرصتی برای تحقیق و مطالعه شهری و جاده ای ۲ کالا میتسوبیشی لنسر دنده دستی و اوتلندر و ۲ کالا دی اس ۵ و ۶ را در استان زیبای گلستان داشته باشند.

با این وجود این دست از برنامه ها می تواند به شناخت هرچه بیشتر این تولیدات کمک کند و تا حدودی از سردرگمی عظیمی که خریداران حقیقی در این بخش تجربه می کنند را بکاهد.

پیشتر با بررسی دو کالا کمپانی میتسوبیشی می پردازیم و در نوشته ای جداگانه شرایط خودروهای دی اس را ارزیابی خواهیم کرد با ما همراه باشد.

سفر را با لنسر دنده دستی شروع می کنیم. این خودرو که هم اینک در نمونه اتوماتیک به فروش می رسد. انتخاب اسم لنسر برای تولیدات ریز نقش میتسوبیشی به حدود ۴ دهه قبل باز می گردد و بدین خاطر این نمونه یکی از خودروهای خاطره ساز برای ایرانیان است.

لنسر از نسل اول در مارکت کشورمان حضور داشته است.

لنسر به دلیل قابلیت های اسپرتی خوب خود شهره بوده است و این گزینه را حتی می توان در ظاهر و قوای محرکه این خودرو مشاهده کرد. نمونه ۱٫۶ لیتری دنده دستی لنسر موسم به تیپ ۲ با حداکثر قدرت ۱۱۷ اسب بخار و ۱۵۴ نیوتن متر گریز از مرکز نیرو را با کمک یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلویی  ارسال می کند.

رانندگی با لنسر دنده دستی به دلیل مکان بسیار خوب اهرم دنده و حس تعویض دنده آن می تواند هر علاقه مند به رانندگی را شیفته خود کند. شتاب گیری خوب همراه با چسبندگی محشر و هندلینگ درجه یک می تواند توصیف خوبی برای لنسر دنده دستی باشد.

لنسر به دلیل ظاهر ساده و بی آلایشش مخاطبان ویژه به خود را دارد، سادگی که می توان رگه های از اصالت را در آن مشاهده کرد. این گزینه در داخل اتاق هم به خوبی مشاهده می شود. گرچه ممکن است دیزاین ساده در بیرون و داخل اتاق برای برخی از خریداران چندان مورد مقبولیت واقع نشود.

برای شما هم جالب است:   دلالی گریبان گیر تسلا نمونه three شد؛ فروش حواله های مجموعه در ابتدا با هزینه 10 هزار دلار

در حقیقت از آن جا که امروزه حتی خودروهای چینی نیز با دیزاین های دارای اختلاف خود سعی در جلب مخاطب دارند و به نظر می رسد کار بر روی مهندسی ویژه هزینه های فراوانی برای تولید کنندگان دارد و به این دلیل کمپانی تکنولوژی محوری از قبیل میتسوبیشی با این عقبه بلند بالا هنر خود را به خوبی در کیفیت درجه یک قوای محرکه و مهندسی خود نشان می دهد.

این خودرو به دلیل شرایط وزنی خوب به سرعت شروع به شتاب گیری می کند و جعبه دنده تند و تیز آن توانایی مانور پذیری بسیار خوبی به آن می دهد.

در حقیقت بعد از تجربه سواری با میتسوبیشی لنسر دنده دستی آن هم در جاده پر پیچ و خمی از قبیل فیروزکوه به کلی عدم حضور عده ای از قابلیت ها را فراموش خواهید کرد و تمام توجهتان به رانندگی با این خودرو معطوف خواهد شد.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو به روش مک فرسون و در عقب به روش مستقل چند اتصاله مولتی لینک است. از قابلیت ها این خودرو می توان به سیستم پخش با ۴ اسپیکر و ۲ تیوتر، ۷ کیسه هوای ایمنی، سنسور باران، فرمان الکتریکی، دکمه استارت و… اشاره نمود.

مصرف سوخت خودرو هم در حد یک خودروی ۱٫۶ لیتری است متناسب ارزیابی می شود. از رقیبان لنسر می توان به مزدا ۳، رنو فلوئنس، تویوتا کرولا، هیوندای النترا و کیا سراتو اشاره نمود.

پیشتر سفرمان پشت فرمان میتسوبیشی اوتلندری نشستیم که دقیقا در پر رقابت ترین بخش حال حاضر خودروهای وارداتی قرار دارد. کراس اورهای سایز متوسط که امروزه علاقه مندان بسیار فراوانی دارند و این گزینه حتی در بازارهای جهانی نیز مشاهد می شود.

از این جهت اوتلندر رقیبان بسیار جدی را در مقابل خود می بیند. اوتلندر را باید یک شاسی بلند سایز متوسط لقب داد که از سال ۲۰۰۱ میلادی به وسیله این تولیدکننده تولید می شود.

هم اینک نسل سوم این خودرو بر روی خط تولید قرار گرفته است و کمپانی میتسوبیشی هرساله با تغییراتی در قسمت ظاهر و قابلیت ها خودرو آن را روانه مارکت می کند. هم اینک سه سایت تولیدی سرگرم تولید این خودرو هستند که خودروی مورد بررسی قرار گرفته تولید سایت نگویا ژاپن است.

در قسمت ظاهری خودرو اصلی ترین المان استفاده شده را باید قطعات کروم کاری شده دانست که به روش گسترده از آن استفاده شده است. آرم ماندگار میتسوبیشی به وسیله جلوپنجره کرومی احاطه شده است و چراغ ها هم با دیزاین کشیده خود بهمراه LED در دو طرف جا خوش کرده اند.

خط شانه ای در تمامی نمای بقل مشاهده می شود و به سادگی به چراغ عقبی می رسد. در نمای عقب هم بیننده فرم دارای اختلاف چراغ ها هستیم و برنامه کلی سپر عقب بطور کلی ساده است.

برای شما هم جالب است:   اوضاع فروش و هزینه بی وای دی اف three (BYD F3) دنده دستی برای نخستین بار مطرح شد

فرم پنجره ها هم ساده است و ۳/۲ از بخش کلی طول خودرو را اتاق و صندوق عقب در بر می گیرد. در داخل اتاق هم با فرم به نسبت ساده ای روبه رو هستیم و کنسول به سوی راننده متمایل شده است.

برنامه رودری ها هم بسیار ساده است و تنها بیننده بهره برداری از برنامه چوب در قسمت بالای اهرم در هستیم. در این بخش ممکن است رنگ یک دست در تمامی کابین چندان دلنشین نباشد و نمایشگر ۶٫۱ اینچی نیز چندان تازه به نظر نمی رسد و توانایی رقابت با عده ای رقبا را ندارد.

از قابلیت ها این خودرو می توان به کی لس، کروز کنترل، گرمکن فرمان، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف ۳ حالته، گرم کن صندلی های جلو، دوربین عقب، شیفتر دنده پشت فرمان، سنسور باران، دو سوکت برق ۱۲ ولتی و…اشاره نمود. چرخ های خودرو نیز از نوع ۱۸ اینچی با سایز ۲۲۵ هستند.

در قسمت ویژگیهای تکنیکی اوتلندر نیز مثل اکثر رقیبان خود از موتور ۲٫۴ لیتری با حداکثر قدرت ۱۶۶ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن متر گریز از مرکز سود می برد.

این نیرو به وسیله جعبه دنده تازه CVT میتسوبیشی به هر چهارچرخ ارسال می شود. این سیستم در سه موقعیت نرمال، اکو و قفل قرار می گیرد که بسته به مسیر و نحوه رانندگی توانایی انتخاب را دارد.

با نشستن پشت فرمان و تنظیم صندلی شروع به حرکت می کنیم. صدای موتور و باد جایی در داخل اتاق ندارد و تنها کمی صدای حرکت چرخ ها به داخل کابین نفوذ می کند.

جعبه دنده CVT در حالت اتوماتیک مثل یک جعبه دنده عادی تصویر العمل نشان می دهد و بطور کلی دارای اختلاف با جعبه دنده های CVT قرار گرفته بر روی تولیدات ارزان تر از قبیل چینی ها به نظر می رسد. به شکلی که جعبه دنده با کوچک ترین فشاری بر روی پدال گاز واکنش نشان می دهد و چابکی خود را  به رخ می کشد.

گرچه ممکن است گهگاهی تاخیر بوجود آمده در لحظه های تخته کردن پدال گاز را احساس کنید با اینحال نمی توان این موضع را مسئله ای بزرگ دانست. خودرو شتاب گیری خوبی با استناد به وزن ۱۶۵۰ کیلوگرمی خود دارد و می تواند به سادگی از برخی از خودروهای هم کلاس خود گذر کند.

رانندگی در حالت تعویض دنده به کمک شیفتر پشت فرمان هم لذت بخش است و حس حقیقی تعویض دنده را به راننده منتقل می کند. سیستم تعلیق را نه می توان خشک اسم گذاری کرد و نه نرم. در حقیقت میتسوبیشی برای از دست ندادن قدرت مانور پذیری و همینطور راحتی سرنشینان سعی کرده تا سیستم تعلیق را به شکلی تنظیم کند که این دو مورد فدای دیگری نشود.

برای شما هم جالب است:   پرطرفدار ترین خودروسازان خارجی در مارکت ایران با توجه به محاسبه واردات خودرو

گرچه بازهم باید اقرار کرد که تعلیق به سوی خشک بودن علاقه بیشتری دارد که نمایش دهنده ذات حقیقی برند خود است. فرمان به روش هوشمند در سرعت های بالا وزن بیشتری دارد و در لحظه حرکت در سرعت های پایین به سرعت به شرایط وزنی خوب می رسد. فرمان پذیری خودرو هم به خاطر لاستیک های برند تویو خوب ارزیابی می شود و مصرف حقیقی ۹٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در لحظه رانندگی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در لحظه حرکات در جاده بدست آمد.

صندلی های اوتلندر را نیز نمی توان راحت ترین نمونه مارکت دانست با اینحال کیفیت چرم صندلی ها بالا به نظر می رسند و مطمئنا تداوم فراوانی خواهند داشت. سرعت باز و بسته شدن درب صندوق نیز از دیگر نقاط ضعف اوتلندر به حساب می آید که می تواند گهگاهی آزار دهنده باشد.

هم اینک نهایتا بدین شکل مطرح شده است که هزینه های نگه داری اوتلندر در نمونه تست های بلند مدت مطبوعات خارجی کمتر از باقی رقبا باشد و باید آن را در دسته خودروهای کم اسهتلاک و کم خرج با مهندسی کاربردی قلمداد کرد.

در قسمت ایمنی نیز این خودرو بالاترین درجه ایمنی را از موسسات اروپایی و آمریکایی بدست آورده است. در بخشی از سفرمان به بقعه خالدنبی اوتلندر را وارد مسیر خارج از جاده ای کردیم تا قابلیت های آن را در این دست از جاده ها بسنجیم.

اوتلندر به دلیل دارا بودن حالت L جعبه دنده که دنده را به روش ثابت نگه می دارد و زاویه ورود و خروج  ۲۲ و ۲۱ درجه ای به سادگی از شیب ۳۵ درجه گذر می کند و حتی قدرت خود را در لحظه حرکت بر روی شیب عرضی آن هم بر روی سطح لغزنده نشان می دهد و خبری از ایجاد سخت بنیادی در لحظه تحرکات خارج جاده ای نیست.

ارتفاع میتسوبیشی اوتلندر از سطح زمین ۲۱٫۵ cm است به شکلی که اگر سپر جلو و متعلاقات و ترس از گیر کردن آن نبود اوتلندر توانایی صعود های بلندتر با شیب بالاتر را نیز داشت.

در کل می توان اوتلندر را انتخاب شایسته و کاربردی با استناد به قیمتش دانست و مطمئنا خریدار را از بسیاری از جهات راضی نگه خواهد داشت، با اینحال مارکت در این سگمنت بسیار نبردی شده است و به توجه به رقبایی چون هیوندای سانتافه، تویوتا rav4، رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل، دست خریداران برای انتخابی منطبق بر خواست و نیاز های شخصی بسیار باز به نظر می رسد.

درصورت تمایل این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات