به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

مدت کوتاهی بعدازاینکه جاسوسان عکس هایی از نمونهٔ در حال تست سوزوکی جیمنی ۲۰۱۹ گرفته و پخش کردند، عکس هایی از نسل تازه این مینی SUV افشا شده است. این عکس ها نشان می‌دهند همان‌طور که امیدوار بودیم، جیمنی تازه به صورت تمام و کمال دیزاین نمادین خود را قربانی نکرده و بازهم به نوعی یک جیمنی قابل‌تشخیص است. این ماشین هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در سال ۱۹۹۸ عرضه شده است و اکنون در نسل تازه، تیم دیزاین سوزوکی مسیری تکاملی را در پیش گرفته‌اند تا بازهم استایل ویژه و سنتی جیمنی را حفظ کنند. چیزی که هرگز بد نیست از آنجاییکه جیمنی ۲۰۱۹ بطور کلیً مشابه به اسلاف خود باقی‌مانده است.

در نمای جلویی این مینی SUV تازه، جلوپنجره‌ای باریک و دو چراغ سادهٔ گِرد قابل مشاهده است که جانشین چراغ‌های مربع شکل قبلی شده‌اند. در عقب نیز چراغ‌های عمودی قبل حذف شده و چراغ‌های عقب تنها به نمونه‌های افقی درون سپر عقب محدود شده‌اند. به ذهن خطور میکند وسیله نقلیه ای که در این عکس ها قابل مشاهده است ورژنٔ پایهٔ جیمنی باشد چراکه رینگ‌های آن از نوع فولادی است. هیچ اطلاعاتی در باب ابعاد این خودرو نیز نیست.اما به‌احتمال‌زیاد تغییر ابعاد قابل‌توجهی در آن انجام نگرفته و بازهم وسیله نقلیه ای بسیار کوچک است.

به اشتراک این عکس ها افشاشده، تصویری از نمای داخلی جیمنی هم می باشد که از روش آن واضح می‌شود دیزاین داخلی جیمنی تازه هم شبیه دیزاین جعبه‌ای شکل بیرونی، بطور کلیً سنتی است با اینحال بااین‌حال تغییراتی هم در اینجا اجرا شده مانند یک صفحه‌نمایش بزرگ که برای عرضهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای داشبورد نصب شده و غربیلک فرمانی که از نو دیزاین شده است. این غربیلک فرمان بطور کلیً به غربیلک نسل تازه هاچ‌بک سوئیفت مشابهت دارد. به علاوه از طرف دیگر در عکس داخلی جیمنی تازه واضح است که این خودرو از گیربکس اتوماتیک بهره میبرد.

برای شما هم جالب است:   نگاهی به محصولات آیندهٔ سایپا و ایران‌خودرو

هنوزً از ویژگیهای تکنیکی نسل تازه جیمنی معلومات بسیار کمی در اختیار است با اینحال منابعی گفته‌اند که در این خودرو بازهم شاسی نردبانی و ساختار بدنه روی شاسی حفظ خواهد شد؛ از اینرو جیمنی تازه بر روی پلت‌فرم نمونه‌های ایگنس و بالنو ساخته نخواهد شد. به علاوه از طرف دیگر گفته شده برای گسترش خصوصیات آفرود حقیقی آن، سوزوکی نسل تازه جیمنی را به سیستم Allgrip Professional four×four خود تجهیز کرده است. هم اینک پیشرانه‌هایی این مینی SUV ژاپنی هم واضح نیستند با اینحال یقیناً موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ در اختیار به هاچ‌بک بالنو با ۱۱۰ اسب بخار قدرت بهمراه یک نمونۀ توربوشارژ کوچک‌تر ۶۶۰ سی‌سی و یک پیشرانهٔ ۱٫۲ لیتری تنفس طبیعی برای آن عرضه خواهد شد.

گمانه زنی می شود سوزوکی نسل تازه جیمنی را با نمونه ۲۰۱۹ در کنفرانس خودروی توکیو امسال برای نخستین بار معرفی کرده و از ابتدا سال آتی ارائهٔ آن‌را شروع کند. این کنفرانس در انتهای ماه اکتبر برگزار می‌گردد؛ با اینحال جیمنی تازه مطمئناً در کنفرانس فرانکفورت معرفی نخواهد شد چراکه نمونه سوئیفت اسپرت تازه، ستارهٔ سوزوکی در این کنفرانس خواهد بود.

 



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد