کد خبر : 13002
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
1 views بازدید

اولین تجربهٔ رانندگی با پژو ۵۰۰۸، بهبودی همه‌جانبه

به گزاری اخبار خودرو به نقل از سایت پدال نسل جدید پژو ۵۰۰۸ در قامت یک کراس‌اوور ظاهر شده و خودرویی است که تقریباً در تمامی قسمت‌ها بهبود داشته است هنگامی‌که نسل دوم پژو ۳۰۰۸ در اواخر سال گذشته به بازار وارد شد ما را به خاطر بهبود کیفیت نسبت به نسل قبلی تحت تأثیر قرار داد چراکه پژو در ۳۰۰۸ جدید خودرویی ارائه کرد […]

به گزاری اخبار خودرو به نقل از سایت پدال

نسل جدید پژو ۵۰۰۸ در قامت یک کراس‌اوور ظاهر شده و خودرویی است که تقریباً در تمامی قسمت‌ها بهبود داشته است

هنگامی‌که نسل دوم پژو ۳۰۰۸ در اواخر سال گذشته به بازار وارد شد ما را به خاطر بهبود کیفیت نسبت به نسل قبلی تحت تأثیر قرار داد چراکه پژو در ۳۰۰۸ جدید خودرویی ارائه کرد که تقریباً از هر نظر بهتر از قبل شده است. حالا این کار در نسل جدید مدل بزرگ‌تر ۵۰۰۸ نیز صورت گرفته است و این تلاش دوم سازندهٔ فرانسوی در انتقال از MPV به SUV است؛ زیرا درحالی‌که مدل‌های ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ در نسل اول خود هردو MPV بودند، به دلیل محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها و از آن‌سو کاهش محبوبیت MPVها، پژو در نسل جدید، هردوی این خودروها را به کراس‌اوور تبدیل کرد.

تشخیص ارتباط میان این دو کراس‌اوور نورسیده در ظاهر آن‌ها آسان است چراکه ۵۰۰۸ چهره‌ای بسیار شبیه به برادر کوچک خود دارد. با همان کاپوت بلند، جلوپنجرهٔ عریض و چراغ‌های تیز جلو؛ اما تغییرات اصلی ۵۰۰۸ نسبت به ۳۰۰۸ در قسمت عقب قابل‌مشاهده است یعنی جایی که برادر بزرگ‌تر به جهت جای دادن ردیف سوم صندلی‌های دارای خط سقف طولانی‌تری است و قسمت عقبی آن نیز عمودی‌تر است؛ اما ۵۰۰۸ همچنان با چراغ‌های عقب سه‌گانهٔ، ارتباطش را با ۳۰۰۸ نشان می‌دهد.

1208676-g91bu4eq1p-whr

در داخل نیز ۵۰۰۸ تغییراتی اساسی داشته و کاملاً نسبت به نسل قبلی متحول شده که تقریباً می‌توان گفت کاملاً بهتر شده است. کیفیت متریال داخلی بسیار عالی است، طراحی داشبورد و کنسول مرکزی عالی صورت گرفته و صفحه آمپر تمام دیجیتال i-Cockpit که جایگزین نمونهٔ آنالوگ قبلی شده است، بهبود بزرگی محسوب می‌شود. این همان فضای داخلی‌ای است که ۳۰۰۸ هم ارائه کرده است و ۵۰۰۸ تنها در داخل احساس لوکس‌تری دارد.

برای شما هم جالب است:   رویارویی لوکس های میان وزن؛ ب ام و 530i در طرف دیگر مرسدس بنز E300

1208877-ejn78eaejx-whr

صفحه آمپر i-Cockpit این ماشین می‌تواند در بین سرعت‌سنج و دورسنج، نقشهٔ ناوبری را به نمایش درآورد درحالی‌که صفحه‌نمایش لمسی مرکزی نیز وضوح مناسبی دارد. هرچند هنوز هم دکمه‌هایی جهت دسترسی به ویژگی‌های اصلی خودرو مانند موسیقی، ناوبری، کنترل تهویه و… وجود دارد اما عملکردهای زیادی از طریق صفحه‌نمایش لمسی صورت می‌گیرد که البته هنوز هم موجب ناامیدی راننده می‌شود چراکه مثلاً برای تغییر سریع دمای ایرکاندیشن هنگام رانندگی باید چند ثانیه چشم از جاده برداشته و به نمایشگر توجه نمود.

به لطف افزایش فاصلهٔ محوری ۵۰۰۸ که ۱۶۵ میلی‌متر بیشتر از ۳۰۰۸ است، فضای پای سرنشینان عقب کمی بیشتر شده است اما فضای جلو تقریباً با خودروی کوچک‌تر یکسان است؛ ولی فضای سقف که در نمونهٔ مورد آزمایش ما به سانروف پانوراما مجهز بود متأسفانه برای اینکه اشخاصی با قدی بیش از ۱۸۰ سانتیمتر بتوانند به‌راحتی در صندلی‌های عقب بنشینند کافی نیست.

peugeot-5008-2017-1024-55

اما وضعیت در ردیف سوم صندلی‌ها بدتر شده و هرچند این ردیف درواقع فقط برای کودکان طراحی شده اما کاملاً تنگ است؛ اما بااین‌وجود دسترسی به ردیف سوم صندلی‌ها خوب است و این یعنی قسمت عقبی ۵۰۰۸ بهتر از رنو گرند سنیک است هرچند که رنو در داخل فضای بیشتری دارد. بااین‌وجود می‌توان جهت افزایش فضای صندوق، ردیف سوم صندلی‌ها را حذف کرد که در این صورت حجم صندوق به ۱۰۶۰ لیتر می‌رسد. ردیف دوم صندلی‌ها نیز به‌صورت کشویی به جلو و عقب حرکت می‌کند که موجب کم‌وزیاد شدن فضای پا یا فضای صندوق می‌شود. این در حالی است که در صورت جلو بودن صندلی‌ها نیز همچنان فضای زانوی زیادی برای سرنشینان عقب وجود خواهد داشت.

peugeot-5008-2017-1024-57

همچنین می‌توان به‌منظور ایجاد یک فضای بار بزرگ و تخت به حجم ۲۱۵۰ لیتر، صندلی‌های ردیف دوم را هم خواباند اما ازآنجایی‌که صندلی‌های ردیف دوم کاملاً تخت نمی‌شوند و فلپ پشتی آن‌ها با صندوق در یک سطح قرار نمی‌گیرد، بارگیری اجسام سنگین خسته‌کننده خواهد بود.

برای شما هم جالب است:   نگاهی به دیزاین داشبورد خودروهای ایرانی

اما خریداران هنگامی‌که پشت فرمان ۵۰۰۸ جدید قرار گیرند ممکن است غافلگیر شوند. ما این کراس‌اوور فرانسوی را در جاده‌های صاف پرتغال مورد آزمایش قرار دادیم و سواری آن بسیار خوب به نظر می‌رسید. ۵۰۰۸ در روی جاده خودروی سریعی احساس می‌شود درحالی‌که در مسیرهای پردست‌انداز نیز عملکرد خوبی دارد تا جایی که ما به‌سختی متوجه چاله‌های بزرگ جاده می‌شدیم. بااین‌حال قضاوت نهایی در این رابطه را باید به زمان تست ۵۰۰۸ در بریتانیا موکول کرد.

peugeot-5008-2017-1024-3d

هرچند نسل جدید ۵۰۰۸ پویاترین قابلیت‌ها را ندارد و از بادی رول بسیار کمی هم در پیچ‌ها برخوردار نیست اما در این زمینه بسیار بهتر از نسل قبلی خود شده است. بااین‌حال فرمان کمی سبک احساس می‌شود اما یک حالت رانندگی اسپرت وجود دارد که کمی آن‌را سنگین‌تر می‌کند ولی بازهم احساسی مصنوعی دارد. نمونهٔ مورد آزمایش ما مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزل با ۱۵۰ اسب بخار قدرت بود که موتوری مناسب و معقول بوده و در دورهای میانی هم گشتاور زیادی ارائه می‌کند.

peugeot-5008-2017-1024-1b

اما این موتور خشن بوده و به‌احتمال‌زیاد بهترین انتخاب در بین لیست پیشرانه‌های پژو ۵۰۰۸ نیست به‌گونه‌ای که پیشرانهٔ ۱٫۶ لیتری دیزل این ماشین با ۱۲۰ اسب بخار قدرت، تعادل بهتری میان عملکرد و مصرف سوخت ارائه می‌کند. گیربکس دستی ۵۰۰۸ نیز تقریباً عملکردی هم‌تراز با رقبا دارد هرچند که دسته‌دندهٔ بزرگ آن در دست کمی سنگین احساس می‌شود.

نکتۀ عجیب اینکه سامانهٔ چهارچرخ محرک برای این خودرو قابل سفارش نیست و هیچ برنامه‌ای هم برای ارائهٔ آن در آینده وجود ندارد. بنابراین نمای SUV مانند ۵۰۰۸ با قوای محرکه و توانایی‌های آن همسان نیست خصوصاً که در حال حاضر لندروور دیسکاوری اسپرت در بین رقبای اصلی آن قرار داشته و نیسان ایکس تریل و اشکودا کودیاک نیز هر دو با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شوند هرچند که تعداد کمی از خریداران واقعاً به این قابلیت نیاز خواهند داشت.

برای شما هم جالب است:   جادوی سیاه؛ رمز موفقیت شیرون برای رسیدن به سرعت بیش از ۴۱۶ کیلومتر بر ساعت چیست؟

peugeot-5008-2017-1024-15

امروزه بسیاری از خودروسازان به سمت ارائهٔ تجهیزات ایمنی فراوانی در محصولات خود رفته‌اند و پژو هم از این قاعده مستثنی نیست به‌نحوی‌که تمام ساخته‌های این شیر فرانسوی مجهز به ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم هشدار توجه راننده و قابلیت شناسایی علائم رانندگی هستند.

peugeot-5008-2017-1024-33

نتیجه

نسل دوم پژو ۵۰۰۸ با طراحی بیرونی کاملاً جدید، کابین کاملاً بهتر و فضای داخلی بیشتر، تغییراتی اساسی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده است. همچنین رانندگی و سواری این کراس‌اوور نوین فرانسوی نیز بهتر شده است و بنابراین به نظر می‌رسد که ۵۰۰۸ جدید تقریباً در همهٔ زمینه‌ها بهبود یافته است. اگرچه برای صدور حکم قطعی در مورد این ماشین باید تا زمان اعلام قیمت رسمی آن در بازار انگلستان صبر کنیم اما اگر آمار و ارقام ادعایی پژو صحیح باشند، ۵۰۰۸ می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که به یک خودروی خانوادگی و کاربردی هفت‌نفره احتیاج دارند.

مشخصات فنی پژو ۵۰۰۸

Peugeot 5008 2017
قیمت۲۷,۳۰۰ پوند
پیشرانه۲ لیتری ۴ سیلندر دیزل
قدرت۱۵۰ اسب بخار
گیربکسشش سرعته دستی
محور محرکجلو
شتاب صفرتاصد۹٫۶ ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت۴٫۶ لیتر
طول/عرض/ارتفاع۴٫۶۴/۱٫۶۱/۱٫۶۴ متر
فاصلۀ محوری۲٫۸۴ متر



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات