کد خبر : 22129
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۱۲
11 views بازدید

ایران، هجدهمین خودروساز جهان – سایتهای اینترنتی

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی تولید خودرو در ایران در سال ۲۰۱۶، حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است و اکنون به نوعی هجدهمین خودروساز جهان شهرت دارد. با توجه به گزارش انجمن جهانی خودروسازان، تولید خودرو در ایران در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۸ درصد افزایش داشته؛ در شرایطی که تنها در قسمت خودروهای سواری این میزان افزایش به ۲۱ درصد […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

تولید خودرو در ایران در سال ۲۰۱۶، حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است و اکنون به نوعی هجدهمین خودروساز جهان شهرت دارد.

با توجه به گزارش انجمن جهانی خودروسازان، تولید خودرو در ایران در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۸ درصد افزایش داشته؛ در شرایطی که تنها در قسمت خودروهای سواری این میزان افزایش به ۲۱ درصد رسیده است. کمپانی‌های خودروساز داخلی در کل ۱,۱۶۴,۰۰۰ ابزار خودرو سواری و سنگین در سال ۲۰۱۶ تولید کرده‌اند که از این میزان، ۱,۰۷۴,۰۰۰ ابزار، مرتبط به بخش خودروهای سواری است.

با توجه به این خبر، کشور چین با تولید ۲۸,۱۱۸,۰۰۰ ابزار خودرو در مقام‌ی اول قرار دارد. در مقام‌ی دوم آمریکا با تولید ۱۲,۱۹۸,۰۰۰ ابزار خودرو و در مقام‌ی سوم ژاپن با ۹,۲۰۴,۰۰۰ ابزار خودرو تولیدی قرار دارند. کشورهای آلمان با تولید تقریبی ۶ میلیون، هند با ۴.۵ میلیون، کره جنوبی با ۴.۲ میلیون، مکزیک با ۳.۵ میلیون، اسپانیا با ۲.۸ میلیون، کانادا با ۲.۳ میلیون و برزیل با تولید ۲.۱ میلیون ابزار خودرو در سال ۲۰۱۶، مکان‌های بعدی را بعد از ۳ کشور چین، آمریکا و ژاپن کسب کرده‌اند. بیشترین افزایش به اشتراک ۳ کشور اول، به چین تعلق می‌گیرد که افزایش ۱۴ درصدی تجربه کرده است. صنعت خودروسازی آمریکا و ژاپن با افزایش ۱ درصدی مواجه بوده‌اند.

در کل، در سال ۲۰۱۶ حدود ۹۵ میلیون ابزار خودرو در جهان ساخته شده است. به باور بسیاری از صاحبنظران، هند به نوعی یکی از مستعدترین بازارهای آتی‌ی خودروسازی به شمار می‌رود؛ به‌نحوی‌که بعد از چین، حجم سرمایه‌گذاری‌ها به سوی هند تغییر مسیر خواهد داد.

برای شما هم جالب است:   تغییر آب و هوا گسترش دمای زمین، سفرهای هوایی را مبدل به یک کابوس ترسناک خواهد نمود

چند روز قبل و در مراسم افتتاح کارخانه ایران خودرو کرمانشاه، محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد که یکی از اساسی ترین سیاست‌های این وزارت‌خانه، رسیدن به تولید سالانه ۳ میلیون ابزار خودرو است و طی سال قبلی نیز تولید خودروی ایران افزایش داشته؛ به‌نحوی‌که در چهارماهه‌ی در ابتدا سال جاری، ۲۰ درصد گسترش تولید خودرو در داخل کشور رخ داده است و احتمال داده می‌شود این میزان تا انتهای سال به ۲۵ درصد نیز برسد.

با اینحال موضوع با اهمیت در باب تولیدات تولید داخل، سطح نازل کیفی خودروهای تولیدی روی پلتفرم‌های قدیمی است که خودروسازان داخلی بازهم بر تولید آن‌ها اصرار می‌ورزند. تولیدات سایپا روی پلتفرم قدیمی پراید که در اختیار به ۳۰ سال پیش است؛ تولید می‌شود. ایران خودرو نیز موقعیت بهتری ندارد و اکثر خودروهای تولیدی این کمپانی، روی پلتفرم پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ تولید و ارائه می‌شود که به ترتیب در اختیار به ۳۰ و ۲۰ سال پیش هستند. بروزترین پلتفرم خودرو در داخل کشور به تندر ۹۰ تعلق دارد که تولید آن به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد.

هر دو کمپانی بزرگ خودروسازی ایران در تفاهم‌نامه‌های مشارکت تازه ای که بعد از برجام منعقد شده، بر ورود تکنولوژی و پلتفرم‌های تازه به ایران تأکید داشته‌اند؛ با اینحال اینکه تا چه این مسئله به حقیقت بپیوندد؛ تنها باید به انتظار نشست و دید.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات