کد خبر : 29210
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۴۸
6 views بازدید

باج گیری مجدد فرانسوی‌ها از ایران خودرو!

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” باج گیری مجدد فرانسوی‌ها از ایران خودرو!” که پیشتر بدان میپردازیم. بعد از توافق نامه هسته‌ای موسوم به برجام، بیننده حضور برندهای خودروساز بین المللی در این دو سال بوده‌ایم، با اینحال این حضور با حواشی و باج خواهی نیز همراه است. مدتیست که ایران خودرو در حال مونتاژ و تولید پژو ۲۰۰۸ در سری […]

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” باج گیری مجدد فرانسوی‌ها از ایران خودرو!” که پیشتر بدان میپردازیم.

بعد از توافق نامه هسته‌ای موسوم به برجام، بیننده حضور برندهای خودروساز بین المللی در این دو سال بوده‌ایم، با اینحال این حضور با حواشی و باج خواهی نیز همراه است. مدتیست که ایران خودرو در حال مونتاژ و تولید پژو ۲۰۰۸ در سری ایکاپ بوده و پیش فروش این کالا را از ابتدا تابستان سال جاری شروع کرده است، با اینحال تولید و تحویل این خودرو به خریداران حواشی فراوانی را بهمراه داشته و بسیار تصور مدیران این کمپانی به طول انجامیده و هزینه‌های فراوانی را متحمل این کمپانی دولتی کرده است. حال اگر نگاهی به صحبت‌های دبیر انجمن تولیدکنندگان خودرو بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که بازهم قطعه سازان داخلی از جزئیات قراردادهای خارجی منعقد شده مابین خودروسازان دولتی و خصوصی با شریک های تجاری بین المللی آن‌ها اطلاع چندانی ندارند، و این امر باعث پیش آمدن حواشی گوناگونی در مارکت داخلی و تولید قطعات ساختاری برای تولیدات مراکز خودروساز شده است. به علاوه از طرف دیگر مازیار بیگلو مطرح کرد، قطعه‌سازان داخلی بر این نظر استواراند که نمی‌بایست پول قالب سازی قطعات خودروهای فرانسوی به این کشور  پرداخت شود. این شخص پیشتر صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرده است که برای داخلی‌سازی خودروی پژو ۲۰۰۸ حدودا ۶۴ پیمان با کمپانی ایکاپ منعقد شده و روند داخلی‌سازی این کالا با سرعت بیشتری در حال انجام  و تولید است.

با اینحال فرای این مسئله، اختلاف اصلی قطعه سازان داخلی با ایران خودرو در باب تولید قالب قطعات خودروهای فرانسوی و تولید مشترک با شریک های ایرانی قطعه ساز است. حال با استناد به اخبار پخش شده در رسانه های دیداری و شنیداری، با وساطت وزارت صنعت معدن و تجارت، انجمن قطعه سازان داخلی سرگرم رایزنی و بحث با ایکاپ در باب حل شدن و توافق در این مسئله بوده و در چنین شرایطی ست که که قطعه‌سازان برای تولید و گسترش تولید در قسمت خودروهای داخلی و تولیدات مشترک، پیوسته نیازمند کسب معلومات بروز بوده تا براساس این امر قادر باشند خود را برای تولید قطعات تازه تکمیل و برنامه ریزی‌هایی را برای اهداف تازه خود در باب تولید موارد ذکرشده، انجام دهند.

برای شما هم جالب است:   هزینه خوردوی سایپا کوییک معلوم شد!

دبیر انجمن قطعه سازان بازهم اشاره نمود که علاوه ‌بر این موضوعات، بحث حقوقی در قراردادهای خارجی خودروسازان درست و شفاف نبوده و معلومات جامعه‌ای در باب آن بدست مراکز قطعه ساز داخلی نرسیده است.

این شخص بازهم این گزینه را نیز یاداوری کرده است که پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از جانب کمپانی‌های خودروسازی از قبیل سایپا و ایران خودرو، افزایش یافته و با اینحال پیوسته مشکلاتی در این بخش گریبان دو طرف را گرفته است و بازهم این موارد تمام و کمال رفع نشده اند.حال اگر بخواهیم به این مشکلات اشاره کوتاهی کنیم، مشاهده می‌کنیم که ایران خودرو تا حدودی به وظایف خود رفتار کرده است با اینحال سایپا بازهم با مشکلات و موارد گوناگونی پیرامون قطعه سازان داخلی دست و پنجه نرم می‌کند و وانگهی بانک مرکزی نیز با شیوه ویژه عملکردی خود این‌گونه مطرح کرده است که خط اعتباری کمپانی سایپا در این بخش انتهای یافته و برای رفع این سخت قطعه سازان راه حلی را با مشارکت بانک مرکزی برای افزایش این موقعیت مطرح کرده و امیدواراند تا بعد از تضمین مجدد گروه خودروسازی سایپا در باب خرید قطعات و پرداخت مطالبات، مشکلات پیش آمده را پشت سرگذاشته و به اهداف خود در عرصه بروز رسانی تولیدات تولیدی دست یابند.

 

 

امیدواریم خبر ” باج گیری مجدد فرانسوی‌ها از ایران خودرو!” مورد استقبال علاقه مندان به خودروهای در معرض داخل کشور قرار گرفته است.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات