کد خبر : 27249
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
2 views بازدید

بازگشت مجددا مزدا با بهره برداری از پیشرانه‌های دورانی در خودروی الکتریکی

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی کمپانی خودروسازی مزدا امکان دارد پیشرانه‌های دورانی را به نوعی پیشرفت‌دهنده‌ی محدوده حرکت برای خودروی الکتریکی به چرخه‌ی تولید بازگرداند. لحظه‌ای که دوست‌داران پیشرانه‌های دوار منتظر بودند و می‌موفق شد زودتر از این نیز فرا برسد، بالاخره رسید؛ با اینحال نه به گونه‌ای که امیدوار بودیم و انتظار آن را داشتیم. به نوشته اتوموتیو نیوز، […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

کمپانی خودروسازی مزدا امکان دارد پیشرانه‌های دورانی را به نوعی پیشرفت‌دهنده‌ی محدوده حرکت برای خودروی الکتریکی به چرخه‌ی تولید بازگرداند.

لحظه‌ای که دوست‌داران پیشرانه‌های دوار منتظر بودند و می‌موفق شد زودتر از این نیز فرا برسد، بالاخره رسید؛ با اینحال نه به گونه‌ای که امیدوار بودیم و انتظار آن را داشتیم. به نوشته اتوموتیو نیوز، مزدا تصمیم گرفته است تولید پیشرانه‌های دورانی را به نوعی نقشه راه تازه ای در آتی‌ی نزدیک در مسیر پیش روی قرار دهد. با اینحال بر خلاف خودروهای RX-7 و RX-Eight، این پیشرانه‌ها به‌طور مستقیم چرخ‌های خودروی تازه را حرکت نمی‌دهند؛ حتی به نوعی وسیله‌ای برای گسترش محدوده‌ی رانندگی خودروی الکتریکی استفاده می‌شوند.

RX7 مزدا

بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۱۹ از یک خودروی الکتریکی هیبریدی تازه معرفی خواهد نمود و در بازارهايی مانند ژاپن و اروپا که فاصله‌ی سفر و رفت و آمد حدودا کم است، از سوخت مصرفی بنزين همراه با نیروی الکتریکی استفاده خواهند کرد. با اینحال در آمریکای شمالی، از گسترش‌دهنده محدوده حرکتی استفاده می‌شود؛ این گسترش‌دهنده محدوده یک ژنراتور بنزینی است که برای شارژ کردن مجدد باتری در مسیرهای طولانی استفاده می‌شود.

این ورژن می‌تواند یک نیروی محرکه دورانی کوچک داشته باشد که به‌طور ذاتی جمع و جور است و قدرت زیاد با لرزش کم تولید می‌کند؛ به نظر میرسد مزدا این پیشرانه را برای کاربردهای هیبریدی فرضیه‌آل و عرضه دادن راهی برای حفظ و زنده نگه داشتن این تکنولوژی بهره میبرد.

اگر این خبر برای شما تا حدودی ناامیدکننده است، نگران نباشید؛ یک خودروی اسپرت که به‌طور مستقیم به نیروی محرکه دوار تجهیز شده است، بعد از آن ساخته خواهد شد. ولی باید گفت عامل تعیین‌کننده برای نوع پیشرانه در این خودرو، امکان دارد بیشتر اوضاع مارکت باشد و به توانایی‌های فنی چندان مرتبط نباشد.

برای شما هم جالب است:   ارزان ترین و گران ترین خودروهای وارداتی ایران در نیمه اول سال 96

مزدا شیناری

مزدا شیناری

ماتسوئو هیتومی، مدیر بخش سیستم محرکه کمپانی مزدا، با اشاره به نمونه کوچک‌تر خودروی میاتا MX-5 گفت:

آیا ما واقعا می‌خواهیم نمونه‌های بسیاری از خودروهای اسپرت به فروش برسانیم؟ کمپانی‌های خودروساز فراوانی وجود دارند که چندین خودروی اسپرت می‌فروشند. ما می‌خواهیم خودروسازان مارکت را تحریک کنیم تا به رقیبان داخلی خود نیز نگاه کنند. نیسان هر دو نمونه ۳۷۰Z و GT-R را عرضه می‌دهد، تویوتا با سوپرای تازه می‌آید تا بالاتر از تویوتا ۸۶ قرار بگیرد و هوندا هم به کار خود ادامه می‌دهد تا روی یک خودروی اسپرت دیگر برای پیوستن به NSX کار کند. مزدا امکان دارد کوچک‌تر از همه خودروسازان ژاپنی باش، با اینحال یک تصویر خوب از خودروی اسپرت به وجود آورده است که امکان دارد تنها به یک خودروی اسپرت هیلو برای تقویت شدن نیاز داشته باشد.

مفهومی مزدا آر ایکس ویژن

مفهومی مزدا آر ایکس ویژن



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات