کد خبر : 27591
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۱۹
8 views بازدید

با ۵ جانشین ممکن پژو ۴۰۵ در ایران آشنا شوید

به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته دیجی لند تولید پژو ۴۰۵ از چند ماه دیگر بصورت رسمی متوقف خواهد شد. ایران خودرو در جستجوی انتخاب جایگزینی برای آن است. در این مقاله به عرضه ۵ جانشین ممکن این خودرو، از برند نیسان داتسون خواهیم پرداخت. ماه‌هاست که بحث حذف اتومبیل هایی با آلایندگی زیاد و کیفیت پایین مانند پژو ۴۰۵ و پراید […]

به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته دیجی لند

تولید پژو ۴۰۵ از چند ماه دیگر بصورت رسمی متوقف خواهد شد. ایران خودرو در جستجوی انتخاب جایگزینی برای آن است. در این مقاله به عرضه ۵ جانشین ممکن این خودرو، از برند نیسان داتسون خواهیم پرداخت.

ماه‌هاست که بحث حذف اتومبیل هایی با آلایندگی زیاد و کیفیت پایین مانند پژو ۴۰۵ و پراید از مارکت ایران در محافل مختلف شنیده می‌شود. ما در مقاله‌ای جداگانه در باب جانشین ممکن خودرو پراید کمپانی سایپا به بحث پرداخته‌ایم، با اینحال اکنون می‌خواهیم مورد تحلیل قرار دهیم که چه اتومبیلی می‌تواند جانشین خودرو کم بهای برند پژو در خاک کشورمان شود. از آنجایی که خود مدیران ایران خودرو خراسان نیز تایید کرده‌اند که در پی جایگزینی خوب برای پژو ۴۰۵ هستند، به نظر میرسد این کالا یک خودروی ژاپنی خواهد بود.

یکی از چند برند مورد نظر ایران خودرو، نیسان داتسون ژاپنی است. این تولیدکننده تا اواسط دهه ۸۰ میلادی سرگرم فعالیت و تولید اتومبیل بود و بعد از آن نیسان تصمیم گرفت تا به کارش خاتمه دهد. غول خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۱۲ بود که خبر از احیای برند داتسون  در آتی‌ای نزدیک داد و عنوان شد که هدف از اجرا مجدد آن، تولید تولیداتی کم بهای برای بازارهای ضعیفی از قبیل اندونزی، آفریقای جنوبی، هند و روسیه است. شروع به کار مجددا رسمی داتسون در ۱۵ جولای ۲۰۱۳ صورت گرفت و اولین خودرو آن‌ها به اسم داتسون گو نیز در سال ۲۰۱۴ در هند فروخته شد. بعد از چندین سال فعالیت، اتومبیل‌های این برند راهی کشورهایی از قبیل قزاقستان، لبنان و بلاروس نیز شدند. از اساسی ترین تولیدات این برند نیز می‌توان به داتسون Fairlady، داتسون ۵۱۰ و به علاوه از طرف دیگر داتسون کوپه ۲۸۰ZX‌ اشاره نمود.

حال به نظر میرسد ایران خودرو تصمیم گرفته تا پای داتسون ژاپنی را به مارکت کشورمان باز کند. اگر شما هم کنجکاو شده‌اید که این تولیدات کدام نمونه‌ها قادر اند باشند، پیشتر با ما همراه باشید.

برای شما هم جالب است:   رکاب - راه و بیراهه مدیریت واردات خودرو

Datsun Go

اولین اتومبیل این برند ژاپنی که می‌تواند جانشین خوبی برای پژو ۴۰۵ باشد، داتسون گو است. داتسون گو در اصل نمونه تازه اتومبیل تاریخی Dat-Go‌ است که در ابتدا قرن بیستم ارائه شده بود. این نمونه در حال حاضر در بازارهایی از قبیل هند، اندونزی و آفریقای جنوبی به فروش می‌رسد. ورژن‌ی استاندارد این خودرو هاچ بک، ۵ در است و در four سطح ابزارهای مختلف به ارائه درمی‌آید که تمامی آن‌ها از یک پیشرانه ۱٫۲ لیتری و گیربکس ۵ سرعته برخوردار هستند. توان تولید این پیشرانه ۶۷ اسب بخار و گریز از مرکز آن نیز ۱۰۴ نیوتن‌متر است.

نمونه تازه این اتومبیل نیز گو پلاس اسم گذاری شده که یک اتومبیل خانوادگی ۵ در بوده و درست مانند نسل پیشین خود در four سطح ابزارهای به فروش می‌رسد. این نمونه نیز از موتور ۱٫۲ لیتری با همان ویژگیهای تکنیکی سود می‌برد. به صحبت کمپانی داتسون اساسی ترین دلیل عدم گسترش قدرت پیشرانه، مهار مصرف سوخت بوده است.

با اینحال در کمال تاسف نمره‌ی بد تنها منحصر به قدرت این خودرو نیست، داتسون گو حتی از لحاظ ایمنی نیز یکی از بدترین اتومبیل‌های قابل ارائه در جهان است. این خودرو از موسسه NCAP امتیاز zero را گرفته است و به صحبت رئیس این موسسه، داتسون گو در تصادفات عملکرد وحشتناکی را داشته است. ضروری به ذکر است این اتومبیل تنها حاوی یک کیسه هوا ویژه راننده است. همین اتومبیل ضعیف موفق شده است سال قبلی یکی از پرفروش‌ترین تولیدات کشور اندونزی شده و جایزه‌ی “Worth for Cash” را از موسسه اندونزیایی فراست اند سالیوان دریافت کند! هم اینک ورژن‌ی معمولی گو با هزینه ۵٫۰۸۰ دلار و نمونه پلاس آن نیز با هزینه حدودی ۶٫۰۰۰ دلار در هندوستان به فروش می‌رسد.

برای شما هم جالب است:   هزینه خودرو در مارکت ایران؛ گران شدن چند نمونه داخلی و وارداتی

Datsun on-Do

5 جایگزین احتمالی پژو 405

گزینه‌ی ممکن بعدی برای جانشینی پژو ۴۰۵ ایران خودرو، on-Do اسم گذاری شده که ترکیبی از دو کلمه‌ی ژاپنی Do‌ به معنی حرکت و On تحت نام یک حرف اضافه است و با یکدیگر عبارت «شوق به حرکت» را شکل می‌دهند. این اتومبیل که بر مبنای یک خودرو روسی به اسم لادا گرانتا دیزاین شده است، سال ۲۰۱۴ میلادی روانه مارکت روسیه شد و کمپانی AutoVAZ‌ (تولید کننده گرانتا) وظیفه‌ی تولید انبوه آن را بر عهده گرفت.

داتسون on-Do محتمل‌ترین جانشین از برند داتسون برای پژو ۴۰۵ است

این خودرو، یک سدان جمع و جور four نفره است که از سیستم دیفرانسیل جلو سود می‌برد و بر روی پلتفرم کالینا دیزاین شده است که آن را درمقایسه با نمونه گرانتا کمی بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. این اتومبیل که ویژه مارکت روسیه به تولید می‌رسد، از پیشرانه ۱٫۶ لیتری four سیلند دارا است که قادر به تولید توان ۸۷ اسب بخار خواهد بود. این قدرت ساخته شده به وسیله یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. با این وجود از سال ۲۰۱۶ یک نمونه به همراه گیربکس four سرعته اتوماتیک نیز به فروش می‌رسد. از ابزارهای ورژن استاندارد این خودرو نیز می‌توان به گرم کن صندلی‌های جلو و سیستم اطلاع رسانی به همراه صفحه نمایش لمسی اشاره نمود. داتسون On-Do با هزینه تقریبی ۶ هزار دلار در روسیه به فروش می‌رسد.

Datsun mi-Do

5 جایگزین احتمالی پژو 405

می دو نیز نمونه دیگری از تولیدات متعلق مارکت روسیه است که بنا شده بر نمونه لادا کالینا دیزاین شده و به وسیله کمپانی AutoVAZ‌ به تولید می‌رسد. این خودرو هاچ بک ۵ در از نوع دیفرانسیل جلو بوده و به یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری تجهیز شده است. هم اینک دو ورژن مختلف به همراه توان تولید ۸۲ و ۸۷ اسب بخار از این خودرو به ارائه می‌رسد که با یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا four سرعته اتوماتیک همراه هستند. گریز از مرکز تولیدی این خودرو نیز ۱۴۰ نیوتن‌متر است.

برای شما هم جالب است:   نگاهی کوتاه به هایما S5 به بهانه ورود به مارکت ایران!

شتاب zero تا ۱۰۰ کیلومتر داتسون می دو چیزی تقریبا ۱۲٫۲ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۳ کیلومتر خواهد بود. از ابزارهای این نمونه باید به صندلی‌های جلویی گرم شونده، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، شیشه‌های برقی، مه شکن عقب و جلو، کیسه هوای راننده، ترمز ABS و به علاوه از طرف دیگر چرخ‌هایی با رینگ آلیاژی اشاره نمود. هزینه این نمونه نیز eight هزار و ۱۳۰ دلار خواهد بود.

Datsun redi-Go

5 جایگزین احتمالی پژو 405

ردی گو،‌ اسم نمونه دیگری از تولیدات برند داتسون است که در مارکت هند به فروش می‌رسد. ردی گو در حقیقت یک خودرو هاچ بک ۵ در است که پیش از هرچیز سال ۲۰۱۴ تحت نام یک خودرو مفهومی در کنفرانس هند عرضه شد و درست ۲ سال بعد به تولید انبوه رسید. پلتفرم استفاده شده در دیزاین این کالا CMF-A‌ اسم گذاری شده که حاصل مشارکت مشترک رنو و نیسان است. نکته جالب اینجاست که این پلتفرم در دیزاین خودرو رنو کوئید (که از آن تحت نام جانشین پراید اسم برده می‌شود) نیز استفاده شده است. این خودرو حتی از پیشرانه‌ای یکسان با کوئید،‌ یعنی پیشرانه zero.eight لیتری با توان تولید ۵۴ اسب بخار و گریز از مرکز ۷۲ نیو‌تن‌متر سود می‌برد. با این اختلاف که داتسون ردی گو از رقیب فرانسوی خود کوچک‌تر، سبک‌تر و کم بهای‌تر است. هم اینک این خودرو با هزینه three هزار و ۷۲۹ دلار در مارکت هند به فروش می‌رسد.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات