کد خبر : 33506
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۹:۳۶
16 views بازدید

برای نخستین بار هزینه و اوضاع فروش تولیدات فولکس‌ واگن در ایران مطرح شد

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی ماموت خودرو به نوعی واردکننده‌ی رسمی تولیدات بزرگ‌ترین خودروساز جهان یعنی فولس‌ واگن آلمان، برای نخستین بار از هزینه‌های دو کالا این کمپانی مشهور آلمانی در ایران پرده گشود. هفته‌ی قبلی بود که دستورالعمل تازه واردات خودرو به وسیله معاون اول مدیرعامل جمهور به شکل آفیشیال جهت اجرا ابلاغ شد. با توجه به این مصوبه، […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

ماموت خودرو به نوعی واردکننده‌ی رسمی تولیدات بزرگ‌ترین خودروساز جهان یعنی فولس‌ واگن آلمان، برای نخستین بار از هزینه‌های دو کالا این کمپانی مشهور آلمانی در ایران پرده گشود.

هفته‌ی قبلی بود که دستورالعمل تازه واردات خودرو به وسیله معاون اول مدیرعامل جمهور به شکل آفیشیال جهت اجرا ابلاغ شد. با توجه به این مصوبه، ورود خودروهای با حجم نیروی محرکه بالاتر از ۲.۵ لیتر بازهم مانند سابق ممنوع خواهد بود. با اینحال شرط تازه دیگری نیز برای واردات خودرو به کشور مقرر کرده شده و آن هم سقف ارزش گمرکی است. با این شرایط، تنها خودروهایی از این پس اجازه ورود به کشور خواهد داشت که نه‌تنها حجم نیروی محرکه آن‌ها کمتر از ۲.۵ لیتر باشد، حتی ارزش دلاری آن‌ها در گمرک ایران حداکثر ۴۰ هزار دلار باشد.

بعد از ابلاغ این دستورالعمل، چندین کمپانی واردکننده‌ خودروهای خارجی به کشور مانند کرمان موتور (واردکننده‌ی تولیدات هیوندای کره‌جنوبی)، نگین خودرو  (واردکننده‌ی تولیدات رنو فرانسه)، ایرتویا  (واردکننده‌ی تولیدات تویوتا ژاپن) و جهان نوین آریا (واردکننده‌ی تولیدات نیسان ژاپن)، لیست تازه هزینه تولیدات خود در ایران را با استناد به هزینه دلار و تعرفه‌های اعلامی دولت آپدیت کردند. بر همین اساس،خودروهای خارجی موجود در مارکت که از این پس مجوز واردات خواهند داشت، به‌طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گسترش هزینه تجربه کرده‌اند.

با اینحال دیگر کمپانی ایرانی که به نوعی نماینده‌ی یکی از با اعتبارترین و با این وجود بزرگ‌ترین خودروساز جهان یعنی فولکس‌واگن آلمان شهرت دارد؛ ماموت خودرو است که تا به امروز هزینه ای برای دو کالا این کمپانی آلمانی که در آتی روانه‌ی مارکت ایران خواهند شد؛ مطرح نکرده بود و به‌نوعی منتظر نهایی شدن روند واردات خودرو و تعرفه‌های تازه بود.

از مدت‌ها پیش و بعد از نهایی شدن سند توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، بسیاری از خودروسازان جهانی در صدد ورود به مارکت ایران برآمدند. یکی از اساسی ترین این خودروسازان، فولس‌واگن آلمان بود که طی سالیان پشت سر هم مقام در ابتدا بزرگ‌ترین خودروساز جهان را یدک می‌کشد. بعد از مذاکرات فراوان این خودروساز، نهایتا کمپانی ماموت خودرو به نوعی واردکننده‌ی رسمی تولیدات این کمپانی به ایران مطرح شد و برنامه‌هایی نیز از جانب فولکس واگن برای ایجاد کارخانه در ایران و تولید و مونتاژ عده ای از خودروها مانند فولکس‌واگن گلف در ایران بازهم مورد بررسی است.

با اینحال تنها با فاصله‌ی چند ماه از مطرح بازگشت رسمی فولکس واگن بعد از ۴۰ سال به ایران، کمپانی ماموت خودرو هزینه ۲ کالا خود از این خودروساز مشهور جهانی با اسم‌های فولکس‌واگن پاسات و فولکس‌واگن تیگوان را به شکل آفیشیال مطرح کرد. هزینه این دو نمونه خودرو بهمراه اوضاع فروش آن‌ها را در جدول پایین میتوانید مشاهده‌ کنید.

خودروحجم پیشرانهنمونههزینه نقدیاوضاع فروش نقدیموعد تحویل
فولکس‌واگن پاسات۱.۸ لیتری توربو۲۰۱۸۲۸۹,۰۰۰,۰۰۰پیش‌پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان در لحظه ثبت‌ اسم و پرداخت ۸۹ میلیون تومان باقی‌مانده در لحظه تحویل خودرو۳۰ روزه
فولکس‌واگن تیگوان۲ لیتری توربو۲۰۱۸۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰پیش‌پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان در لحظه ثبت‌ اسم و پرداخت ۷۵ میلیون تومان باقی‌مانده در لحظه تحویل خودرو۳۰ روزه

پاسات تازه در مقایسه با نسل‌های پیشین خود، اندکی بزرگ‌تر شده است و در شرایطی که سال‌ها پیش، وسیله نقلیه ای در کلاس بدنه‌ی مرسدس کلاس C و بی‌ام‌و مجموعه three شمرده می‌شد؛ اکنون برای رقابت در گروه سدان‌های خانوادگی و میان‌‌رده از لحاظ هزینه، مانند تویوتا کمری، تکمیل می‌شود. شاید دوست داشته باشید بدانید که در گروه چهارگانه‌ی غول‌های خودروسازی آلمان، شامل مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی و فولکس واگن، پاسات تنها کالا قابل خرید در کلاس سدان‌های غیر لوکس خانوادگی شمرده می‌شود که با هزینه خوب در ورژن‌ی پایه، علاقه‌مندان خودروهای آلمانی در تمامی دنیا را وسوسه می‌کند. در کل، نمی‌توان از مسائل فنی پاسات ایراد بزرگی گرفت؛ چراکه مهندسی محشر و کیفیت تولید بسیار خوبی دارد. با اینحال مسلما هزینه‌ی نگهداری این خودرو فراتر از رقیبان آسیایی آن در مارکت ایران است.

با اینحال تیگوان که به‌نوعی کراس‌اور فولکس‌واگن به شمار می‌آید، در نسل تازه خود با گسترش حجم بدنه و بهره برداری از پیشرانه‌های مدرن فولکس واگن، رقیب مهمی برای برندهای آسیایی و آمریکایی شمرده می‌شود و بعد از گذشت ۲ سال از لحظه ارائه، مورد استقبال مارکت جهانی قرار گرفته است. این خودرو در خطوط تولید فولکس واقع در آلمان، مکزیک، هند و مالزی حضور دارد و در آینده ای زود بیننده واردات آن و تردد در جاده‌های کشور خواهیم بود.

ماموت خودرو مطرح کرده است خودروهای پاسات و تیگوان را به‌صورت فوری و طی ۳۰ روز کاری به خریداران خود تحویل خواهد داد.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات