کد خبر : 22170
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
21 views بازدید

بررسی بلند مدت رنو کوئید؛ تجربه مسافرت جاده ای از هند تا فرانسه

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی ماشین شدیدا تکان می خورد، صدای محشر فراوانی دارد. برف پاک کن تکی نیز شدیدا سرگرم تلاشی بی ثمر برای پاک کردن یخ روی شیشه است. با نگاهی به سرعت سنج متوجه می شوم که به سختی در حال حرکت بر روی سرعت قانونی جاده یعنی ۸۸ کیلومتر بر ساعت هستیم. راننده خودرو یعنی راهول […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

ماشین شدیدا تکان می خورد، صدای محشر فراوانی دارد. برف پاک کن تکی نیز شدیدا سرگرم تلاشی بی ثمر برای پاک کردن یخ روی شیشه است. با نگاهی به سرعت سنج متوجه می شوم که به سختی در حال حرکت بر روی سرعت قانونی جاده یعنی ۸۸ کیلومتر بر ساعت هستیم.

راننده خودرو یعنی راهول کاکار، تستر اصلی مجله اتوکار هند است و وسیله نقلیه ای که در پایین پای ما قرار دارد و سرگرم گذر از جاده های قطب شمال است، یکی از ارزان ترین اتومبیل های تولیدی تازه جهان به حساب می آید، یعنی رنو کویید. هم اینک ۹۵۰۰ مایل (۱۵۲۰۰ کیلومتر) از مسافرت ۱۱ هزار مایلی (۱۷۷۰۲ کیلومتر) را طی کردیم.

دیزاین شده به وسیله فرانسوی ها و ساخته شده به وسیله هندی ها، هزینه رنو کویید از حدود ۳۰۰۰ پوند (تقریبا four هزار دلار) شروع می شود. مسافرت ما از شهر دهلی شروع و در Arc de Triomphe پاریس خاتمه پیدا می کند.

در حقیقت این شهر تحت نام خانه این کمپانی شناخته می شود. این آزمایش و بررسی به وسیله نشریه اتوکار هند انجام گرفته است و هدف از آن قرار دادن این خودرو در سخت ترین اوضاع امکان دارد.

اگر فکر می کنید که کمی احمقانه به نظر می رسد، بطور کلی حق را به شما می دهیم. مسافرت با چنین وسیله نقلیه ای در فصل زمستان در سردترین نقاط کره زمین و دور افتاده از خط استوا آن هم با وسیله نقلیه ای که ارزش آن برابر با یک جفت رینگ ۲۰ اینچی وسیله نقلیه ای از قبیل فراری ۴۸۸ است مثل فتح قله Kilimanjaro با وسایل ابتدایی است.

مردم بسیار فراوانی برای انجام این مسافرت طولانی به ما کمک می کنند. از تصویر بردار تا عکاس و راننده ۲۲ ساله خودرو پشتیبان که رنو داستر را می راند و قبل از این تا این لحظه از هند خارج نشده است.

شخص اول گروه یعنی راهول قبل از این تجربه چنین سفری از هند به آلمان را با آئودی Q7 داشته است با اینحال آزمون این دفعه از جهت فیزیکی و مکانیکی بسیار مساله بر انگیز تر است.

برای شما هم جالب است:   کاپرا 2 با چه مشخصات و هزینه ای در مارکت ایران ارائه می‌شود؟

ایشان بیان میکند کویید را بسیار دوست دارد با اینحال برنامه این دفعه چالشی عظیم تر به نسبت سواری با یک SUV لوکس است. بعد از کمی سواری همراه با ایشان متوجه حرف هایش می شوم.

حتی تحت نام یک مسافر، انرژی بدنم بررسی رفته، به مقدار زیادی فضا ناراحت کننده است و هوا هم بیش از قبل سرد شده و از بخاری کار چندانی بر نمی آید، چرا که این خودرو برای زمستان های نه چندان سخت هند دیزاین شده است.

ما برای سرمای منفی ۵ درجه تکمیل شده بودیم با اینحال در آرالسک کشور قزاقستان سرما به منفی ۲۳ درجه سانتی گراد رسیده است. آن ها مسافرت را از دهلی با هوای مرطوب ۳۰ درجه سانتی گرادی شروع کرده اند.

جاده ای که هم اینک در آن حضور داریم یک مسیر یک طرفه با حداکثر سرعت مجاز ۵۵ مایلی است با اینحال تقریبا ۳۵۰ مایل تا رسیدن به لیتوانی راه مانده است. تنها سرگرمی موجود در خودرو خروجی USB و کل آهنگ های راهول هندی است.

حال فرصت من شده بود تا کویید را برانم، این موضوع از آن جهت حساس بود که راهول بعد از در طول این مسافت طولانی حتی دچار یک پنچری مختصر هم نشده بود، پس اصلا دوست ندارم که دلیل و بانی خرابی در کویید شوم و برنامه این مسافرت طولانی را وارد چالشی بنیادی کنم.

کویید با ظاهری دلنشین قابل مقایسه با وسیله نقلیه ای از قبیل هیوندای i10 است. کمی طویل تر، با اینحال کم عرض تر، مدلی که در پایین پای ما قرار دارد با موتور یک لیتری three سیلندر قوی تر از موتور zero.eight لیتری ابتدایی است که تحت نام ورژن پایه در هند ارائه می شود.

گرچه این موضوع دلیل افزایش شتاب گیری شده است با اینحال بازهم کویید را نمی توان وسیله نقلیه ای سریع قلمداد کرد. قدرت موتور تقریبا ۶۷ اسب بخار است و حداکثر گریز از مرکز نیز به ۶۷ پوند فوت می رسد.

برای شما هم جالب است:   تازه ترین هزینه خودرو در مارکت ایران؛ چند نمونه خودرو گران شد

این خودرو در کشور هند مبدل به بهترین انتخاب در پر فروش ترین کلاس شده است، اغلب خودروهای این رده از ایمنی بسیار ضعیفی برخوردارند و بدین جهت رنو توانسته کاری کند که اغلب کمپانی ها از آن عاجز بوده اند و آن عرضه یک خودروی مدرن و به روز است.

با ورود به داخل اتاق به این فکر خواهید افتاد که باید حداقل دو برابر این رقم هزینه حقیقی خودرو باشد. محیط کابین بسیار خوب است و سیستم تهویه و نمایشگر لمسی نیز همراه با این موتور به روش استاندارد ارائه می شود.

با اینحال وقتی که شروع به رانندگی با آن می کنید متوجه می شوید که چرا لقب ارزان ترین خودروی جهان را با خود به یدک می کشد. فرمان خودرو سبک و ابهام آمیز به نظر می رسد، به ویژه در سرعت های بالا و لاستیک های ۱۳ اینچی و لاغر کمکی به افزایش موقعیت نمی کنند.

عملا هیچ حسی از محور جلوی خودرو دریافت نمی کنید. تحت هیچ شرایطی شتاب خوبی از موتور دریافت نخواهید کرد و به علاوه از طرف دیگر سروصدا و ارتعاش خودرو هم زیاد است.

جعبه دنده ۵ سرعته با اینحال به نسبت نرم و راحت دنده ها را عوض می کند. با این وجود باید متوجه این موضوع بود که با یکی از ارزان ترین خودروهای جهان رو به رو هستیم و این خودرو هرگز برای حضور در چنین شرایطی دیزاین نشده است.

با ورود به ورشو لهستان، جاده ها پهن تر می شوند با اینحال به دلیل موقعیت جوی، بدنه خودرو به سادگی بر روی اکسل ها دچار لرزش می شود و کویید ۷۰۰ کیلوگرمی یک نبرد بنیادی را با فرمان دهی شروع می کند.

بعد از توقف بارش برف و کولاک، کویید بازهم سرحال نهایتا بدین شکل مطرح شده است که خدمات به موقع در قزاقستان که شامل: تعویض روغن، افزودن ضدیخ و تعویض فیلتر هوا می شد نیز، کمک بسیار فراوانی به آن کرده است.گرچه هنوز  الزامی به مداخله مهندس حاضر در تیم خدمات رسانی بوجود نیامده است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - مدیرعامل آئودی اسپرت، مدیرعامل بوگاتی می‌شود

تقریبا یک ماه است که کویید در این مسافرت بلند بالا حضور دارد و من بعد از چند روز اضافه شدن به این گروه می توانم متوجه شوم که گروه چه سختی و مرارتی را متحمل شده اند.

بعد از ورود به کشور آلمان، وقت آن رسیده بود که در اتوبان های بدون محدودیت سرعت این کشور، حداکثر سرعت خودرو را بسنجیم. من توانستم به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسم و راهول نیز در عصرگاه موفق شد به رقم جذاب ۱۷۳ کیلومتر بر ساعت برسد که دستاوردی بزرگی برای یک خودرو ۶۷ اسب بخاری به نظر می رسد.

بالاخره با ورود به شهر پاریس و گذر از خیابان الیزه، به میعادگاه رنو یعنی Arc de Triomphe رسیدم و بعد از این مسافرت موفقیت آمیز، وقت نتیجه گیری فرا رسیده است.

این مسافرت تقریبا ۴۴ روز به طول انجامید و با گذر از ۱۳ کشور مختلف، مسیر ۱۱ هزار کیلومتری را طی کردیم.

با این وجود این مسافرت مشقت بار چه از جهت مکانیکی و چه از لحاظ رانندگی به انتهای رسید و با این که رنو کویید را نمی توان بهترین خودروی جهان قلمداد کرد، با اینحال این مسافرت یک پیغام روشن داشت و آن این است که نمی توان به این راحتی ها انعطاف پذیری استاندارهای تولیدی کشور هند را  پایین پرسش برد.

هند بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد با اینحال تنها ۶ میلیون خودرو در این کشور می باشد و رنو کویید را می توان از قبیل فورد نمونه T برای این کشور و مارکت آن قلمداد کرد. در حقیقت کویید نخستین خودروی تولید انبوه و خوش هزینه در کشور هند، با مزیت هایی از قبیل افتخار و لوکس گرایی به حساب می آید.

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات