به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته دیجی لند

میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸ (Mitsubishi Eclipse Cross 2018) جدید ترین خودرو شاسی بلند کمپانی ژاپنی میتسوبیشی است. پیشتر با ویژگیهای تکنیکی و توانایی های این خودرو آشنا خواهیم شد.

مدتی قبل بود که میتسوبیشی از یک اتومبیل SUV به اسم اکلیپس کراس برای رقابت با سئات آتکا و پژو ۳۰۰۸ در بازارهای جهانی پرده گشود. این خودرو در حقیقت کالایی از تفکر جدید‌ی میتسوبیشی برای تولید اتومبیل های تازه است و قدرت آن را دارد تا بتواند خریداران دیگر برندها را از مارکت برباید. جالبتر اینکه اکلیپس کراس در زمانی نه چندان دور وارد مارکت خودرو ایران نیز خواهد شد.

حال اینکه آیا میتسوبیشی موفق به این کار خواهد شد یا نه، بستگی به این دارد که تجربه رانندگی با اکلیپس کراس ۲۰۱۷ می‌تواند خریداران را متقاعد کند یا نه! این کالا به همراه یک موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری و یک موتور ۲٫۲ لیتری دیزلی (که در آتی به تولید خواهد رسید) در محدوده‌ای بالاتر از ASX (میتسوبیشی ای اس ایکس) و پایین‌تر از Outlander (میتسوبیشی اوتلندر) قرار می‌گیرد. حال بیایید کمی از نزدیک‌تر به شاسی بلند تازه میتسوبیشی بنگریم.

چهره اسپورت میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸ خبر از ارائه رقیبی برای نیسان قشقایی می‌دهد

اولین چیزی که با دیدن میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸ به خاطر شما می‌رسد، دیزاین بسیار هوشمندانه آن در قسمت جلو است. دماغه زاویه دار، سقف شیب‌دار و شانه‌هایی عضلانی که آن را بیشتر به تویوتا C-HR و نیسان قشقایی، تحت نام دو کراس اوور اسپورت مارکت مشابه می‌کند. بال شیشه پشتی خودرو ممکن است کمی مانع دید شود، با اینحال وقتی که از پشت نگاه می‌کنید نمای فوق‌العاده جذابی را به خودرو بخشیده است. اکلیپس تازه در نمای داخلی نیز بطور کلی هوشمند و دلنشین به ذهن خطور میکند و از لحاظ ظاهری، یک گام مدرن‌تر از نمونه‌های ASX و اوتلندر است. کنسول میانی بسیار با کیفیت به ذهن خطور میکند و سبک دیزاین آن مشابه به اتومبیل های برند لکسوس است. حتی پلاستیک مشکی تمامی داشبورد نیز نرم است و احساس خوبی را به سرنشینان خودرو القا می‌کند.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - با این خودروی ۸ چرخ به دل کوه و دریا بزنید

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

یک صفحه نمایش ۷ اینچی در بالاترین قسمت داشبورد میانی گنجانده شده است که از یک سیستم بسیار خوب سود می‌برد. صفحه نمایش لمسی آن بطور کلی پاسخگو است، گرافیک‌های آن مدرن به چشم می آیند و بهره برداری از آن نیز آسوده است. این سیستم در حقیقت درمقایسه با سیستم موجود در خودرو نیسان قشقایی خوب است، با اینحال رقیبان اروپایی آن یعنی پژو ۳۰۰۸ و سئات آتکا از سیستم‌های بهتری برخوردارند. در اینجا به علاوه از طرف دیگر این اپ ناوبری به روش پیشفرض نیست، با اینحال شما میتوانید گوشیتان را از روش اپل کارپلی و اندروید اتو به این سیستم وصل کنید و از آن‌ها استفاده کنید. با این وجود وقتی که شما مبلغ سنگینی را برای خرید اتومبیل خود می‌دهید، عرضه یک اپ ناوبری نمی‌تواند خواسته‌ی فراوانی باشد و حتما شما را مجبور به آن کند که از گوشی خود برای این کار استفاده کنید.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

ارتقاع صندلی‌های این خودرو درمقایسه با دیگر رقیبان خود در مارکت کمی بالاتر است، با اینحال آن‌ها راحت هستند و تمام و کمال شما را در بر می‌گیرند. محیط بالای سر شما به اندازه کافی زیاد است، با اینکه با استناد به سقف شیب‌دار خودرو، سرنشینان قدبلند محیط سر کمتری را در صندلی‌های ردیف عقب در دست دارند. با اینحال محیط پا چه در صندلی‌های ردیف جلو و چه در عقب به اندازه کافی می باشد تا سرنشینان از این خودرو SUV نهایت لذت در مسافرت را ببرند. در اینجا به علاوه از طرف دیگر یک سانروف نیز دیده می شود.

برای شما هم جالب است:   بنگرید: ثبت رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان با لنداسپیدکروزر

سیستم هوشمند Tremendous-All Wheel Management

رانندگی با میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸ در بزرگراه‌ها و خیابان‌های داخل شهر بسیار خوب است؛ با این وجود آن به پای سئات آتکا نخواهد رسید و چاله‌‌ها و ناهمواری‌های جاده را به بدنه منتقل می‌کند. در این مواقع وقتی اسم برند میتسوبیشی به میان می‌آید، بسیاری از کم و کاستی‌ها نیز کمرنگ می‌شوند. این کمپانی به علاوه از طرف دیگر با عرضه یک سیستم چهار چرخ محرک تجربه سواری خوبی را در دست سرنشینانش قرار می‌دهد. یک سیستم به اسم “Tremendous-All Wheel Management” می‌تواند رانندگی خودرو را در اختیار گرفته و در مواقع ضروری بر روی چهار چرخ ترمز بگیرد یا حتی در صورت نیاز قدرت بیشتری را منتقل کند. در آب و هوای برفی نیز این سیستم هوشمند قادر به ارسال ۵۰ درصد نیروها به چرخ‌های عقب است تا راننده با خیال آسوده‌تری در جاده‌ی لغزنده حرکت کند. چنین قابلیتی در آتکا نیست.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

اگر شما تنها در داخل شهر می‌خواهید از خودرو خود استفاده کنید پیش نهاد ما به شما تهیه نمونه تجهیز به گیربکس CVT میتسوبیشی اکلیپس کراس است. پدال‌های فلزی زیبای ثابت در پشت فرمان به شما اجازه می‌دهند از حالت دستی استفاده کنید، با اینحال این جعبه دنده نمی‌تواند به خوبی حالت اتوماتیک رفتار کند. با این وجود اگر علاقه‌مند به تعویض دنده به روش دستی هستید، یک نمونه گیربکس دستی نیز برای خرید موجود است.

هزینه اکلیپس کراس

بی تردید پیشرانه ۱٫۵ لیتری این خودرو عملکرد خوبی را با چرخ‌دنده‌ها عرضه خواهد نمود. به خاطر توان ۱۶۱ اسب بخاری و گریز از مرکز ۲۵۰ نیوتن‌متر نیز شما رانندگی آرام و بی سر و صدایی را تجربه خواهید کرد؛ با اینکه در سرعت‌های بالاتر، به طبع صداها نیز بیشتر به داخل کابین نفوذ پیدا می‌کنند. در انتها باید اشاره نمود که شتاب zero تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸ چیزی تقریبا ۹٫eight ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۲۰۱ کیلومتر در ساعت خواهد بود. غول خودروساز ژاپنی برنامه ریزی شده است این اتومبیل دلچسب را در انتهای سال ۲۰۱۷ با هزینه ۲۹ هزار پوند به فروش برساند.

برای شما هم جالب است:   بررسی و مقایسه خودروهای پایین 40 میلیون تومان در مارکت ایران



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد