کد خبر : 17431
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۰۲
3 views بازدید

بررسی موشک زمین به زمین پورشه: ۹۱۱ GT3 PDK

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال مدیرعامل بخش خودروهای اسپورت فوق‌العاده پرفورمنس پورشه، آقای Andreas Preuninger اعلام کرده بروزترین ورژن‌ی ۹۱۱ GT3 بهترین خودروی از این دست تا اینجای کار بوده است؛ و با استناد به این که نمونه‌ای ضعیف از پورشه در طول عمر ۱۸ ساله‌ی این خودرو وجود نداشته از اینرو با ادعایی برجسته طرفیم. با این وجود ما […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

مدیرعامل بخش خودروهای اسپورت فوق‌العاده پرفورمنس پورشه، آقای Andreas Preuninger اعلام کرده بروزترین ورژن‌ی ۹۱۱ GT3 بهترین خودروی از این دست تا اینجای کار بوده است؛ و با استناد به این که نمونه‌ای ضعیف از پورشه در طول عمر ۱۸ ساله‌ی این خودرو وجود نداشته از اینرو با ادعایی برجسته طرفیم. با این وجود ما با تست مفصل این خودرو در جاده‌های ولز این سخنان را تأیید می‌کنیم.

این پورشه ۹۱۱ GT3 بیش از آنکه یک خودروی بطور کلیً تازه باشد، ورژن‌ای بازنگری شده از کالایی قبلی است. با این وجود ارتقاهای این خودرو بسیار کامل بوده و ورای ساختار پایه و دیزاین مکانیکی حدوداً نکته‌ی مشترکی بین دو خودرو نیست.


برای نمونه حجم نیروی محرکه ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی از ۳٫۸ به ۴ لیتر گسترش یافته و بدین ترتیب خروجی آن نیز از ۴۶۹ به ۴۹۳ اسب بخار رسیده است. حدوداً هر قطعه‌ای برای کاهش اصطکاک درونی و افزایش کارایی تغییر کرده یا جانشین شده است.


راندمان آئرودینامیکی خودرو نیز بهتر شده است. این خودرو درمقایسه با ورژن‌ی قبلی ۲۰ درصد داون فورس بیشتری دارد و با این وجود درگ افزایشی نیافته است. شاسی و سیستم فرمان نیز همان آسایش و گیرایی پورشه را دارند.


برای بار نخست خریداران می‌تواند از بین گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۶ سرعته ی دستی یک گزینه را انتخاب کنند. در نمونه‌ی قبلی تنها گیربکس اتوماتیک معرفی می‌شد از اینرو GT3 حال حاضر برای طیف بیشتری از مردم جذابیت دارد.


با این وجود خریدن خودرو به سادگی وارد شدن به نمایندگی پورشه و انتخاب آپشن ها نیست. اگر نمایندگی محلی پورشه قبلاً شما را به خریدن GT3 تازه دعوت نکرده باشد نمی‌توانید دست‌های خود را روی فرمان قرار دهید. جدای از این مسئله، این خودرو یک شاخصه‌ی مهم برای خودروهای موتور اسپورت پورشه است. برای نمونه سیستم فرمان به‌طور باورنکردنی‌ای دقیق بوده و بازخورد مناسبی از رینگ و لاستیک‌ها به دست می‌آید. این عملکرد علیرغم بهره برداری از سیستم کمکی الکتریکی انتشار یافته است.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - سیتروئن با سیستم تعلیق مشهور خود خداحافظی کرد


از آنجایی که این خودروی اسپورت از سیستم تعلیقی با تمرکز روی پیست سود می‌برد از اینرو سواری خودرو در شهر سفت بوده با اینحال در سرعت‌های بالا این مسئله به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. در حقیقت شاسی خودرو از لحاظ هندلینگ توازن خوبی داشته و ایراد گرفتن از آن حدوداً ناممکن است. GT3 به نرمی از دست‌اندازها عبور کرده و کنترل بدنه نیز به خوبی اجرا میشود. لاستیک‌های چسبان شدیدا به جاده چسبیده و چسبندگی غیر قابل نبردی را ممکن می‌کنند.


با اینحال قلب GT3 تازه پیشرانه است که به‌طور هوشمندانه‌ای با کشش در دورهای پایین و وحشی‌گری در دورهای پایانی ترکیب شده است. این خشونت از دور ۵ هزار شروع شده و نقطه‌ی اوج دراماتیک و اعتیادآور آن بین دورهای ۷ تا ۹ هزار ردلاین است. این یکی از بهترین پیشرانه‌هایی است که هم اینک در جهان خودرو می باشد. در حقیقت قلب تپنده‌ی GT3 یکی از ممتازترین قوای محرکه‌ی تاریخ به شمار می‌رود.

ورژن‌های دستی این خودرو تا انتهای سال معرفی نخواهند شد از اینرو ما تنها توانستیم نمونه‌ی تجهیز به گیربکس PDK را محک بزنیم. اساساً این گیربکس همان ورژن‌ی بکار رفته در نمونه قبل از فیس لیفت است با اینحال افزایش یافته و تعویض‌های سریع‌تری داشته و در شهر نیز نرم‌تر و آرام‌تر است.

پورشه GT3 با اسم مدلی مهیج کننده و سرگرم کننده بسیار بیشتر از یک خودروی محض است. از آنجایی که این خودرو از بخش خودروهای مسابقه‌ای پورشه بیرون آمده از اینرو به میزان شبیه به که در پیست تواناست در جاده نیز خوب است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - بازدید قطعه سازان اسپانیایی از ایران خودرو دیزل


با اینکه بسیاری از ۹۱۱ ها با صندلی‌های کوچکی در عقب توزیع می گردند با اینحال این خودرو تنها دو صندلی دارد. دیگر نمونه‌های متنوع ۹۱۱ آرام‌تر بوده و برای سفرهای طولانی بهتر هستند با اینحال با استناد به هندلینگ ممتازی GT3، این خودرو در فواصل طولانی واقعاً رام شدنی است. حتی صندلی‌های سطلی خودرو به حدی راحت هستند که چندین ساعت را می‌توان در آن‌ها سپری نمود.


حتی با استانداردهای بسیار ویژه‌ی پورشه، ۹۱۱ GT3 تازه یک شاهکار است. اگر به حد کافی خوش‌شانس باشید تا قادر باشید پشت فرمان یکی از این خودروها قرار بگیرید، راهی برای ناامید شدن شما نیست.

بروزترین ورژن‌ی پورشه ۹۱۱ GT3 سریع‌ترین و قدرتمندترین و با این وجود بهترین GT3 تاریخ است. این خودرو در هر عرصه‌ای درمقایسه با نمونه پیشین افزایش یافته و سیستم فرمان بهتر، شاسی راضی‌کننده‌تر و پرفورمنس ممتازتر دارد. تنها افسوس پیرامون‌ی GT3 تازه به مالکیت انحصاری و دست‌چین پورشه تعلق می‌گیرد.

مشخصات پورشه ۹۱۱ GT3 PDK

هزینه: ۱۱۱۸۰۲ پوند

پیشرانه: ۶ سیلندر ۴ لیتری بنزینی

قدرت/گریز از مرکز: ۴۹۳ اسب بخار/۴۶۰ نیوتون متر

گیربکس: ۷ سرعته ی دو کلاچه ی اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳٫۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۱۷ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۱۲٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات