به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

هاوال H6 2017 چهارمین شاسی‌بلند این تولیدکننده است که در استرالیا معرفی می‌شود. قبل از این نمونه‌های H2 ،H8 بزرگ و H9 هفت نفره در این مارکت حضور داشته‌اند. این خودرو چندی قبلً به روش انبوه وارد مارکت کشورمان نیز شده است.

هم‌اکنون هاوال با توزیع H6 میدسایز سودای رقابت با پرفروش‌های این سگمنت مانند مزدا CX-5، هیوندای توسان، تویوتا راو ۴ و نیسان X-Trail را در سر می‌پروراند.

هاوال H6 به خاطر شهرت فوق‌العاده در مارکت چین عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند دنیا را یدک می‌کشد. ۳۳ هزار مهندس در کمپانی هاوال سرگرم بکار بوده و این خودرو به وسیله Pierre Leclerq طراح ب ام و X5 دیزاین شده است.

2017-haval-h6-lux-68
تریم های خودرو بسیار ساده هستند. دو نوع مشخصات برای مارکت استرالیا قابل سفارش بوده که نمونه سطح پایه‌ی پریمیوم حاوی بهای ۲۹۹۹۰ دلار استرالیا و نمونه حاضر در تست که Lux اسم گذاری شده بهای ۳۳۹۹۰ دلاری را نشان می‌دهد.

2017-haval-h6-lux-67
با این اضافه پرداخت ۴ هزار دلاری شما مواردی چون سانروف پانورامیک، رینگ‌های ۱۹ اینچی، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی، صندلی‌های چرمی، دوربین پارک، سیستم صوتی با ۸ بلندگو (بجای سیستم صوتی ۷ بلندگوی موجود در نمونه پریمیوم) و چراغ‌های جلوی زنون تنظیم شونده را به دست می‌آورید.

2017-haval-h6-lux-82
هر دو نمونه حاوی ابزارهای ایمنی‌ای چون پایش نقاط کور و دوربین پشتی با حسگرهای عقب و جلو و به علاوه از طرف دیگر تجهیزاتی چون سیستم تهویه دو ناحیه‌ای با دریچه‌های عقبی، کروز کنترل، رکاب‌های ضدزنگ، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، صندلی‌های عقبی تاشدنی و… هستند.

2017-haval-h6-lux-59
این دو نمونه به علاوه از طرف دیگر نیروی محرکه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی یکسانی دارند که با گیربکس ۶ سرعته ی دوکلاچه جفت شده و نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. ورژن‌ی چهار چرخ محرک این خودرو نیز می باشد با اینحال تنها با گیربکس دستی معرفی می‌شود از اینرو احتمال توزیع آن در استرالیا کم است.

برای شما هم جالب است:   کانسپت تویوتا FT-4X، یک FJ کروزر تازه؟!

haval-h6-lux_review_header
H6 در نگاه اول زیبایی تصویری خوبی را به نمایش می‌گذارد. تناسبات دیزاین این خودرو به خوبی رعایت شده و ظاهر راضی کننده و با این وجود کمی قطبی دارد. از تنظیمات شخصی جانبی می‌توان الهام گرفتن از ب ام و در شکل کاپوت و چراغ‌های جلو مشاهده نمود در شرایطی که بخش عقبی نیز یادآور رنجروور اووک هستند.

2017-haval-h6-lux-9
با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۵۴۹/۱۸۳۵/۱۷۰۰ میلی‌متری این خودرو اندازه‌ای شبیه به با رقیبان خود دارد و هزینه حال حاضر آن نیز به عده ای از شاسی بلندهای متوسط دو دیفرانسیل مانند رنو کولئوس و کیا اسپورتیج نزدیک است.

2017-haval-h6-lux-60
برند هاوال با نوشته‌ای نقره‌ای‌رنگ در پس‌عرصه‌ای قرمز و درست بالای جلوپنجره‌ی حجیم خودرو قرار گرفته است. در پشت خودرو نیز نوشته‌ی هاوال پایین شیشه‌ی عقبی دیده می شود. خوب است که این تولیدکننده به فکر لوگویی خوب‌تر برای خود باشد.

2017-haval-h6-lux-63
کابین خودرو دیزاین و کیفیت راضی‌کننده‌ای دارد. اکثر سطوح جلوی چشم از مواد باکیفیت ساخته شده و حتی دکمه‌ها و سوئیچ‌ها احساس ارزانی و سبکی ندارند. در کل بخش‌های مختلف کابین به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند. با این وجود این برنامه اصیل نیست و الهام گیری از آئودی و فولکس‌واگن را در عرصه‌ی استایل و دیزاین کنسول مرکزی و کابین می‌توان مشاهده کرد.

2017-haval-h6-lux-17
مواد بکار رفته نرم بوده و موقعیت رانندگی خودرو نیز بالا است و به توجه به صندلی راننده‌ای که در ۸ جهت تنظیم می‌شود پیدا کردن موقعیت خوب راحت بوده و با این وجود این صندلی‌ها به اندازه‌ی کافی خدمات رسانی گر و نرم هستند. تریم چرم موجود در خودرو روی پانل درب‌ها نیز امتداد یافته و به توجه به چوب و کروم در کابین احساس نشستن در وسیله نقلیه ای گران‌بهاتر به شما دست خواهد داد.

2017-haval-h6-lux-21
هاوال H6 حاوی صفحه لمسی LCD 8 اینچی خوب است. این سیستم خیال‌انگیزترین نمونه‌ی موجود نیست و با این وجود راحت‌ترین استفاده را نیز ندارد. این سیستم حاوی بلوتوث و اتصال صوتی و خروجی AUX و USB SD کارت است. در لحظه معرفی این خودرو فاقد سیستم ناوبری ماهواره‌ای بوده با اینحال تا انتهای سال این خصوصیت به H6 اضافه خواهد شد.

دیگر خصوصیت‌هایی که دلیل می‌شوند حس ممتاز بودن این خودرو تشدید شود عبارت‌اند از صندلی‌های جلو/عقب گرم شونده، ورود و استارت بدون کلید و روشنایی خوب کابین؛ با اینحال مورد لوکس‌تر کابین پوشش دلچسب و باکیفیت سانروف است.

2017-haval-h6-lux-46
همان‌طوری که پیش‌تر اشاره شد صندلی‌های پشتی تاشدنی و گرم شونده هستند و همان پوشش چرم صندلی‌های جلو را دارند. ردیف دوم جادار بوده و محیط سر، زانو و پای مناسبی را معرفی می‌دهد.
با این وجود محیط محفظه بار خودرو درمقایسه با آن چیزی که انتظار دارید کمی کوچک است. با استناد به گفته‌های منابع چینی H6 قبلی محفظه بار ۸۰۸ لیتری داشته است. ما هنوز نمی‌توانیم به‌طور رسمی حجم محفظه بار این خودرو را تأیید کنیم.

علیرغم نقاط قوت فراوان H6 در کابین، با حرکت در جاده نقاط ضعف اصلی خودرو نمایان می‌شود. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۱۹۵ اسب بخاری و گریز از مرکز ۳۱۵ نیوتون متری دارد و در شرایطی که این میزان گریز از مرکز تولیدی بد نیست با اینحال در عده ای موارد خودرو کم می‌آورد. بهترین حالت این است که در سرعت‌های متوسط بدون عجله رانندگی کنید و پدال گاز را به آرامی بفشارید. در اکثر اوقات گیربکس دوکلاچه خودرو خوب رفتار کرده با اینحال در عبور از تپه‌ها کمی تنبل است.

در لحظه شروع به حرکت ناگهانی و پرفشار چرخ‌های جلو بسته به موقعیت هرزگردی دارند. ما لحظه تلاش برای حرکت در شانه‌ی چمنی جاده با این هرزگردی چرخ‌ها مواجه شدیم. بالاخره تنها راه حرکت این بود که دنده عقب گرفته و به راه خود ادامه دهیم. خواه این عملکرد از لاستیک‌ها و چسبندگی باشد یا از سیستم سواری خودرو، مسیرهای مرطوب و لغزشی دلیل به مساله کشیده شدن H6 خواهند شد.

برای شما هم جالب است:   رکاب - مقصد بهینه خودروهای پسابرجامی

2017-haval-h6-lux-13
سیستم تعلیق خودرو احساس کنترل خوبی داشته و در جاده از توازن مناسبی دارا است. این سیستم ناهنجار و عصبی رفتار نمی‌کند و انتظار نداشتیم که این‌گونه خوب باشد. در چنین موقعیتی صدای پیشرانه خشن و زمخت است.
احساسی که فرمان الکتریکی دارد کمی مصنوعی بوده و دلیل می‌شود که رابطه بین راننده و جاده مختل و قطع شود.
میزان دید عقب خودرو محشر نیست با این وجود محدوده‌ی دید جانبی و جلو قابل‌قبول است.

2017-haval-h6-lux-56
حالت‌های رانندگی اکو، استاندارد و اسپورت در H6 وجود دارند که با این وجود به‌صورت پیش‌فرض خودرو از حالت استاندارد سود میبرد. علیرغم تلاش زیاد برای توزیع عملکرد خوب در حالت اکو، در رانندگی شهری ما مصرف سوخت حدود ۱۶ لیتر در هر صد کیلومتر را مشاهده کردیم. بعد از ۱۶۰ کیلومتر رانندگی در بزرگراه ما به مصرف ۹ لیتر در هر صد کیلومتر رسیدیم. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو بر طبق ادعای هاوال ۹٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر است با اینحال احتمالا در شرایط حقیقی مصرف سوخت حدود ۱۲ لیتر را تجربه خواهید کرد.

2017-haval-h6-lux-10
هاوال به علاوه از طرف دیگر گارانتی چشمگیر ۵ ساله/یک‌صد هزار کیلومتر را بهمراه کمک جاده‌ای ۵ ساله معرفی می‌کند.

هاوال H6 وسیله نقلیه ای با هزینه نبردی، ابزارهای خوب و کابینی خوش‌تولید و باکیفیت است. ممکن است این خودرو هنوز نتواند به پای پیشروهای این بخش از مارکت برسد با اینحال مطمئناً وسیله نقلیه ای در حال افزایش شمرده می‌شود. نادیده گرفتن برندهای خوش‌اسم و باتجربه‌ی حاضر در این کلاس بسیار سخت است با اینحال اگر به کابین لوکس و ابزارهای زیاد بیشتر از پرفورمنس ارزش می‌دهید هاوال H6 می‌تواند گزینه‌ی قابل‌تأملی باشد.

2017-haval-h6-lux-51

امتیازات هاوال H6

پرفورمنس و راندمان: ۵٫۵
محیط کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی و ارتباطات: ۷
هزینه و ابزارهای: ۷
سواری و هندلینگ: ۶
امتیاز کلی: ۶٫۵

منبع: caradvice



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد