به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته دیجی لند

برلیانس سی three ، مینی کراس اوور چینی است که خیلی زود به وسیله پارس خودرو روانه مارکت می‌شود. در نوشته پیش رو، مشخصات، قابلیت ها و هزینه این کالا را بررسی می‌کنیم.

امروزه مردم علاقه بسیار فراوانی به خودروهای کراس اوور نشان می‌دهند و شهرت خودروهای این کلاس در تمامی جهان حتی از خودروهای سدان نیز بیشتر شده است. بدین جهت اکنون کمپانی های خودروسازی طیف متنوعی از این بلندقامتان را به مارکت ارائه می‌کنند. با این اوصاف، مینی کراس اوورها نیز برای کسانی که به خودروهای هاچ بک علاقه دارند با اینحال می‌خواهند ارتفاع خودرویشان بیشتر باشد، دیزاین شده است. از نمونه مینی کراس اوورهایی که در مارکت ایران حاضر هستند می‌توان به رنو ساندرو استپ وی، دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس و لیفان ایکس ۵۰ اشاره نمود.

حال برنامه ریزی شده است خودروی تازه ای وارد مارکت مینی کراس اوورهای کشورمان شود. برلیانس سی three اتومبیل خوش قیافه‌ای است که خیلی زود به وسیله پارس خودرو وارد خیابان‌های کشور می‌شود. برلیانس C3 در حقیقت همان نمونه H320 است که ارتفاع آن کمی بالاتر آورده شده و با این وجود تفاوت جزئی مانند روف ریل، پوشش سیاه‌رنگ گلگیرها، تایر اسپورت و نوار نقره‌ای رنگ بر روی رکاب به آن اضافه شده است. برگ برنده پارس خودرو برای فروش خوب این خودرو، دیزاین خوب برلیانس‌های موجود در ایران خواهد بود.

برلیانس سی 3

در دیزاین برلیانس سی three ، پوشش‌های نقره‌ای رنگ پلاستیکی دور چراغ‌های مه‌شکن و پایین ورودی هوا تناسب خوبی را با جلوپنجره خودرو بوجود آورده‌اند. به اشتراک اجزای بخش عقب خودرو نیز می‌توانیم این تناسب را مشاهده کنیم و هماهنگی چراغ‌های جلو و عقب هم به زیبایی به هر میزان بیشتر C3 کمک کرده است. کل این عوامل دلیل شده کالا تازه پارس خودرو در ظاهر مشابه به خودروهای ارزان‌هزینه نباشد. در کل می‌توان گفت مشارکت برلیانس با بی ام و برای بخش دیزاین از هم کاری دانگ فنگ با پژو در دیزاین خودروهایی مانند اچ ۳۰ کراس بهتر از آب درآمده است.

برای شما هم جالب است:   Spark Racing نسل بعدی اتومبیل‌ های فرمول E را به نمایش گذاشت

برلیانس سی 3

دیزاین داخلی خودرو کمی ساده و از مد افتاده به ذهن خطور میکند با اینحال باز هم دیزاین داشبورد و کنسول وسط پذیرفتنی هستند. بهره برداری از رنگ‌های کرم و سیاه در داشبورد، تا حدود فراوانی عیب‌های دیزاین غیر مدرن کابین خودرو را پوشانده است و کیفیت قطعات استفاده شده در محیط داخلی نیز درمقایسه با هزینه خودرو انتظارات را برآورده می‌کند.

برلیانس سی 3

توان فنی برلیانس سی three

از لحاظ فنی، برلیانس سی three از همان موتور ۱٫۵ لیتری نمونه H320 بهره میبرد. این پیشرانه، قدرت ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گریز از مرکز ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه را عرضه می‌دهد. برای مقایسه، خودروی ساندرو استپ وی حاوی پیشرانه ۱٫۶ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس نیز حاوی موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با قدرت ۱۰۶ اسب بخار (همان موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵) است. به علاوه از طرف دیگر احتمالا، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برلیانس C3 حدود ۱۱ تا ۱۴ ثانیه خواهد بود.

قدرت تولیدی به وسیله پیشرانه کالا تازه پارس خودرو به وسیله گیربکس ۵ سرعته دستی یا four سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شوند. این گیربکس، قبل از این عملکرد مناسبی را در برلیانس H320 نمایش داده بود و می‌توان آن را بهترین گیربکس موجود در این دوره هزینه ای به شمار آورد. مصرف سوخت خودرو نیز در نمونه دستی حدود ۶٫four لیتر در هر صد کیلومتر و در نمونه اتوماتیک حدود ۶٫۷ لیتر برای هر صد کیلومتر مطرح شده است. غیر از این، موتور برلیانس C3 استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب کرده است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - میتسوبیشی خودروی برقی به مارکت ایران ارائه می‌کند

برلیانس سی 3

قابل توجه است که فروش این مینی کراس اوور حتی در خود چین هم هنوز شروع نشده و از این حیث معلومات دقیق‌تری در باب عملکرد خودرو در اختیار نیست. از لحاظ سطح ابزارهای و قابلیت ها رفاهی نیز نباید انتظار خیلی فراوانی از کالایی در این دوره هزینه ای داشته باشیم. برآورد میشود همان قابلیت ها قرار گرفته در برلیانس H320 در نمونه C3 نیز قرار گرفته است که از نمونه آن می‌توان به کیسه های هوا برای سرنشینان جلو، سانروف برقی، شیشه بالابرهای برقی، تنظیم صندلی راننده در eight جهت و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره نمود. سیستم مولتی مدیا هم در نمونه‌های تازه اچ ۳۲۰ وجود داشته که یقینا در برلیانس سی three نیز بیننده آن خواهیم بود.

برلیانس سی 3

قبل از این مقرر شده بود برلیانس سی three در زمستان سال قبلی در مارکت ایران ارائه شود با اینحال این مسئله به مرداد امسال موکول شد. با توجه به مطرح کمپانی پارس خودرو، C3 با هزینه ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومانی وارد مارکت کشورمان می‌شود تا با خودروهایی چون ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس رقابت کند. با این وجود اچ ۳۰ کراس ایران خودرو با هزینه ۴۵ میلیون تومانی، حداقل از لحاظ هزینه‌گذاری، گوی رقابت را از تولیدات پارس خودرو ربوده است.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد