به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

تا سال ۲۰۲۱، خودروهای الکتریکی تجهیز به نسل پنجم تکنولوژی باتری، به ازای هر بار شارژ ۷۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌کنند.

کمپانی بی‌ام‌و روز قبل در کنفرانس فراکفورت ۲۰۱۷ از نقشه راه خود برای پیشرفت خودرو‌های خودران پرده برداشت؛ به‌طوری که معلوم شد خودرو‌یی الکتریکی با تکنولوژی خودران تا سال ۲۰۲۵ به تولید خواهد رسید. 

مدیرعامل هیئت مدیره، هارولد کروگر گفت:

مشارکت با کمپانی‌هایی از نمونه اینتل، تلفن همراه آی، دلفی و کنتیننتال دلیل شکل‌گیری ورژن‌های آزمایشی‌ شد که در حال آزمایش شدن در جاده‌های آلمان، فلسطین اشغالی و ایالات متحده هستند. هدف نهایی بی‌ام‌و ممکن بودن ساختن خودرو‌های بطور کلی خودران سطح ۵ تا سال ۲۰۲۵ است که با توجه به قانون های محلی، منطقه‌ای و کشوری پیشرفت می‌یابند.

به علاوه از طرف دیگر بی‌ام‌و در حال برنامه‌ریزی برای ساختن خودرو‌های خودران در تمامی طیف‌های سطوح ۳ الی ۵ است. با توجه به سخنان عضو هیئت مدیره و مسئول پیشرفت‌ی کمپانی، کالوس فرولیک، تمام سطوح تکنولوژی خودران باید با اتصال اکتیو و قدرت محاسبات بالا پشتیبانی شوند که تمامی این سیستم‌ها برای تکنولوژِی خودران سطح ۵ نیاز است. به علاوه از طرف دیگر نمونه Inext و متعاقبا نمونه‌های i که نیاز دارند از این تکنولوژی سود ببرند و کانسپت innovation به مجموعه i کمک خواهند کرد که هرچه سریع‌تر به این تکنولوژی دست یابند.

فرولیک به علاوه از طرف دیگر اضافه کرد بی‌ام‌و در کمتر از ۸ سال آتی حدود ۲۵ خودرو برقی عرضه خواهد نمود که شامل حدود ۱۲ نمونه تمام برقی و حتی موتورسیکلت‌های الکتریکی می‌شود.

برای شما هم جالب است:   اولین اتوبوس الکتریکی هیوندای، تکمیل‌ی تولید شد

یکی از خودرو‌هایی که در کنفرانس فرانکفورت انتظار آن را می‌کشیدیم نمونه تمام الکتریکی X3 است که بسیاری امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ به مارکت ارائه شود. به علاوه از طرف دیگر تمام نمونه‌های تمام الکتریکی این خودروساز نیز در مجموعه i خلاصه می‌شوند که ورژن‌ی برقی نمونه X3، تولید ۲۰۲۰ را نیز شامل می‌شوند.

BMW i vision

وی به علاوه از طرف دیگر اضافه کرد بی‌ام‌و اکنون سومین تولیدکننده بزرگ خودرو‌های الکتریکی است و با داشتن ۹ نمونه از خودروهای الکتریکی به فروش حیرت‌آور ۱۰۰ هزار ابزار در سال رسیده است و افزایش مارکت ورژن‌های الکتریکی این کمپانی سه برابر بیشتر از خودرو‌هایی است که به شیوه سنتی ساخته می‌شوند.

این نسل از خودروها موسوم به GEN 5، در سال ۲۰۲۱ تحت عنوان پلتفرم BMW iNext عرضه خواهند شد که با دیزاین انعطاف‌پذیر و مدولار خود طوری مهندسی شده است که بتوان آن را در دیگر نمونه‌ها نیز به کار برد و از اکنون تا هر زمانی توانایی پیاده‌سازی روی خودروهای الکتریکی پیش رو را دارد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، ورژن‌های الکتریکی موسوم به BEV و PHEV به ترتیب با هر بار شارژ توانایی حرکت تا ۷۰۰ و ۱۰۰ کیلومتر دارند. ضروری به ذکر است که ورژن‌های PHEV بر کارایی و توان خودرو تمرکز دارند و بدین جهت مصرف آن‌ها چندان بهینه نیست.

خبر خوب اینکه بی‌ام‌و این دفعه سر وقت باتری‌های تولید انبوه نرفته است؛ با اینحال مرکز بررسی ها تکنولوژی باتری بی‌ام‌و که با هزینه ۲۴۰ میلیون دلار احداث شده، هم اینک سرگرم تحقیق در باب خصوصیت‌های باتری‌ها است و این بررسی ها را با تأمین‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند تا در آتی بیننده تولید باتری‌های تولید این کمپانی باشیم.

برای شما هم جالب است:   تکامل سیستم ایمنی خودران هیوندای؛ با اسم موبیس



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد