به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

باید قبول کرد که گران‌ترین نمونه‌های لکسوس هم به‌ اندازه‌ی پورشه، بنز و بی‌ام‌و، دلنشین نیستند و چشم‌ها را به خود خیره نمی‌کنند. تویوتا با نیت جذب خریداران سخت‌پسند کلاس لوکس، در آینده ای زود برند تازه ای به اسم لکسوس انوی (ENVY) معرفی خواهد نمود.

مدیر بخش بین‌المللی لکسوس، اعتقاد دارد که این برند هنوز به پتانسیل خود در مقابل برندهای آلمانی دست نیافته است:

وقتی در ترافیک هستید، متوجه می‌شوید که مردم به خودروی مرسدس بنز با حسرت نگاه می‌کنند و صاحب آن را فردی موفق در اجتماع می‌دانند. ما در لکسوس هنوز به این درجه از جذابیت نرسیده‌ایم که سه برند لوکس آلمانی از آن برخوردارند.

توکو فوکوئیچی، علاوه‌ بر سمت مدیریت خارج از ژاپن لکسوس، مدت فراوانی نمیگذرد که مسئولیت مدیریت ارشد اجرایی این برند را نیز عهده‌دار شده است تا سطح شهرت لکسوس را در تمامی جهان گسترش دهد. اتفاقی که به نظر‌ی صاحبنظران با معرفی نمونه LC500 به‌تدریج درحال حقیقی شدن است. خودروی LC به‌وضوح با تمامی خودروهایی که تویوتا تولید می‌کند، دارای اختلاف است و خاص لکسوس دیزاین شده است تا دلنشین و چشم‌گیر باشد.

لکسوس چند روز بعد از معرفی LC500، برای جلب توجه بیشتر، قایق مفهومی خود را هم معرفی کرد که ما در سایتهای اینترنتی به معرفی آن پرداختیم. قایق تفریحی لکسوس علاوه‌‌ بر استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن، پیشرانه‌ای تشکیل شده از ۲ موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری بهمراه داشت که در نمونه LC500، معرفی شده بود. پیشتر‌ی تقویت این برند، لکسوس با یک فضاپیمای فانتزی در فیلم والرین و شهر هزار سیاره (Valerian and the City of a Thousand Planets) حضور خواهد داشت. این فیلم علمی تخیلی، برنامه‌ای عظیم و یقینا پرفروش است که با کارگردانی لوک بسون و با بودجه‌ای ۱۸۰ میلیون دلاری، تا چند ماه دیگر اکران جهانی خواهد شد.

برای شما هم جالب است:   پژو 2008 با قوی ترین نسخه موجود به ایران خواهد آمد

هواپیما لکسوس اسکای جت

در برنامه‌های مربوط به دیزاین و تولید خودروهای تازه، فوکوئیچی سعی دارد تا پلتفرم‌‌هایی ویژه برای لکسوس داشته باشد و صرفا روی بازطراحی نمونه‌های تویوتا، متمرکز نباشد. ایشان موفق شده است اعتماد تویودا، مدیر کل حال حاضر تویوتا را به چنگ آورد و قدرت نیاز برای سرمایه‌گذاری در قسمت تکنولوژی‌های تازه، پیشرفت‌ی تولیدات و جذب بازار را در دست بگیرد.

برند لکسوس در سال ۱۹۸۹ با نیت فتح بازار آمریکا و فروش تولیداتی فراتر از کیفیت و جذابیت خودروهای تویوتا شکل گرفت؛ با اینحال در سال‌های قبلی هرچند با تقاضای خوبی در این کشور روبه‌رو بوده، افزایش فروش تولیدات بنز و بی‌ام‌و را تجربه نکرده است. فروش لکسوس در ماه واپسین میلادی هم در مقایسه با مدت شبیه به سال قبل ۲۳ درصد کاهش یافته، در حالی‌که تقاضا در بازار آمریکا گسترش داشته است. به ذهن خطور میکند انتخاب فوکوئیچی به سمت تازه در لکسوس، بطور کلی با نیت بازگرداندن این برند به روند رو به افزایش قبلی باشد.

ایشان در گفتگو با اتوموتیو نیوز بیان می کند:

لکسوس می‌داند کیفیت و خدمات پس‌ از فروش تولیدات برای جذب خریدار کافی نیست و حس رانندگی ارزش بیشتری دارد… وقتی یک برند به اندازه‌ی کافی توانمند باشد، کیفیت بالاتر آن‌قدر مهم نیست…بیائید لکسوس را برندی مستقل حساب کنیم و با کمی صبر، تصمیم بگیریم تا کالایی داشته باشیم که یک لکسوس خالص باشد؛ نه طرحی از تویوتا.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد