کد خبر : 23571
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
1 views بازدید

تکمیل پورشه ۹۹۳ کلاسیک، کد ۴۰۰R

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی  کمپانی Guntherwerks تیونینگ خود از پورشه ۹۹۳ را در شکل خودروی مفهومی ۴۰۰R عرضه کرد که با هزینه ای بیش از ۵۰۰ هزار دلار  فروخته خواهد شد. به نظر بسیاری از علاقه مندان پورشه، نسل ۹۹۳ از پورشه ۹۱۱، تازه ترین ابرخودروی حقیقی از ۹۱۱ بود. ۹۹۳ تازه ترین نسلی بود که در آن سیستم هواخنک […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

 کمپانی Guntherwerks تیونینگ خود از پورشه ۹۹۳ را در شکل خودروی مفهومی ۴۰۰R عرضه کرد که با هزینه ای بیش از ۵۰۰ هزار دلار  فروخته خواهد شد.

به نظر بسیاری از علاقه مندان پورشه، نسل ۹۹۳ از پورشه ۹۱۱، تازه ترین ابرخودروی حقیقی از ۹۱۱ بود. ۹۹۳ تازه ترین نسلی بود که در آن سیستم هواخنک برای پیشرانه استفاده شد و لقب سلطان پورشه را از آن خود کرد. حتی با توجه به استانداردهای امروز نیز ۹۹۳ خودروی اسپرت و بی همتایی است، با اینحال در بیشتر مواقع کسانی هستند که اعتقاد دارند بهترین‌ها را هم می‌توان افزایش بخشید. مصداق این مردم، کارشناسان کمپانی گانتروِرکز (Guntherwerks)  هستند که با انواع پورشه ۹۱۱ تیون شده به همایش مونته‌ری کالیفرنیا آمدند. در این فستیوال، یکی از تولیدات گانتروِرکز، توجه علاقه‌مندان را جلب کرد: خودروی مفهومی ۴۰۰R.

با شرایطی که واضح است، بدنه گانترورکز ۴۰۰R بطور کلی شخصی سازی شده است. برای نمونه، بدنه سفارشی فیبر کربن شامل سپرهای جلو و عقب، گلگیرها، سقف و … می‌شود. گلگیرها ۳۰ میلی‌متر پهن‌تر شده‌اند تا لاستیک‌های بزرگ با پهنای ۳۱۵ ملی‌متر را در خود جای دهند.

۴۰۰R به پیشرانه ۶ سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم ۴ لیتر تجهیز شده است؛ این پیشرانه به وسیله تیم راث‌اسپرت ریسینگ (Rothsport Racing) پیشرفت داده شده است که در حداکثر دور موتور ۷۸۰۰ دور بر دقیقه، با تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گریز از مرکز، لرزه به تن راننده می‌اندازد. همچنین هدرزهای سبُکِ فولاد ضد زنگ، گیربکس سفارشی ۶ سرعته Getrag G50 با نسبت دنده‌های قابل تنظیم، همراه کلاچ و دیفرانسیل کربنی نیز، از نمونه قطعات سفارشی خودرو هستند.

در سیستم تعلیق نیز از کویل‌کاور KW Clubsport و سیستم هیدرولیک KW HLS استفاده شده است؛ به اضافه تقویت بوش‌ها، دراپ‌لینک و آنتی رول‌بار‌های جلو عقب. سگ‌دست‌های ۹۳۳ به واحدهای RS Spec EVO مسابقه ای پورشه بهینه شده‌اند. ترمزها از نوع ترمزهای بکار رفته در نیسان جی‌تی‌آر، کالا کمپانی برمبو (Brembo) است.

کابل با روکش مقاوم نیز به ترمزهای بزرگ اضافه شده است و در سپر جلو فیبر کربنی نیز هواکش کار قرار داده شده است. رینگ‌های آلومینیومی، که به رینگ‌های نمونه پورشه GT2 مشابهت دارند، در تایرهای پیرلی با سایز ۲۴۵/۳۵/۱۸ در جلو و ۳۱۵/۳۰/۱۸ در عقب قرار گرفته‌اند.

Guntherwerks 400R Concept

در داخل خودرو، صندلی‌های مسابقه‌ای فیبرکربنی که در انواع رنگ قابل سفارش دادن هستند، قرار داده شده‌اند. صندلی‌های عقب برداشته شده‌اند و در عوض آن‌ها طاقچه فیبر کربنی قرار داه شده است. مدیران گانترورکز می‌گویند که برای نمای داخلی خودرو، اعم از درب‌ها، داشبورد، کنسول وسط و آرم‌رست، امکان سفارش انواع بافت می باشد. سرعت سنج‌ها، پدال‌ها، دستگیره‌های درب، بلندگوها و جای سوییچ همه به آلومینیوم مزین شده‌اند.

برای ۴۰۰R، حدود ۱۸ رنگ مختلف در معرض است که با این وجود با پرداخت مبلغ بیشتر، می‌توان رنگی بطور کلی سفارشی را درخواست کرد. هزینه این شاهکار گانترورکز ۵۲۵ هزار دلار است که حدودا شبیه به هزینه ۹۱۱ تیون شده‌ی سینگر (Singer) خواهد بود.

پیتر نم، مدیر کل گانترورکز اشاره می‌کند که :

علاقه مندان پورشه مدت‌ها است که از ۹۹۳، تحت نام زیباترین و فنی‌ترین ۹۱۱، یاد می‌کنند. هدف ما از ساختن ۴۰۰R، قرار دادن تکنولوژی مدرن در بدنه ۹۹۳ مورد توجه علاقه مندان است. در حقیقت به نظر ما، ۴۰۰R وسیله نقلیه ای است که در صورت وجود داشتن تکنولوژی امروز در آن وقت، پورشه آن را در قبلی تولید می‌کرد.

برای شما هم جالب است:   خروج تیم کن بلاک از مسابقات رالی کراس جهان



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات