کد خبر : 25834
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۲۸
12 views بازدید

بی‌ ام‌ و i8 با تیونینگ اشنیتزر؛ سودای ثبت رکورد در نوربرگ رینگ

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی کمپانی تیونینگ آلمانی AC اشنیتزر اقدام به اعمال تفاوت روی بی‌ام‌و i8 کرده است تا رکورد قابل قبولی در پیست نوربرگ رینگ داشته باشد. کمپانی تیونینگ ای سی اشنیتزر ابتدا امسال در کنفرانس خودروی ژنو از بروزترین طرح‌ی خود که یک ابزار بی‌ام‌و i8 است پرده گشود. با اینحال چندی قبل این تیونر آلمانی اقدام […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

کمپانی تیونینگ آلمانی AC اشنیتزر اقدام به اعمال تفاوت روی بی‌ام‌و i8 کرده است تا رکورد قابل قبولی در پیست نوربرگ رینگ داشته باشد.

کمپانی تیونینگ ای سی اشنیتزر ابتدا امسال در کنفرانس خودروی ژنو از بروزترین طرح‌ی خود که یک ابزار بی‌ام‌و i8 است پرده گشود. با اینحال چندی قبل این تیونر آلمانی اقدام ثبت لحظه در پیست مشهور نوربرگ رینگ کرده است تا خصوصیات این خودروی پلاکین هیبریدی اسپرت را به همگان ثابت کند. هدایت این خودرو را راننده‌ی مسابقه‌ای، مارکوس اوستریش بر عهده داشت و نتوانست زمانی بهتر از ۸ دقیقه و ۱۹.۸ ثانیه از خود بر جای بگذارد.

این i8 ارتقاءیافته به کیت بدنه‌ی از الیاف کربن تجهیز شده است و قطعاتی مانند کاپوت، جلوپنجره، قاب آینه‌ها، دستگیره‌ی درها، رکاب‌های جانبی، ورودی‌های هوای جانبی، بالچه‌ی عقب و دیفیوزر این خودرو همگی با نمونه‌های حاوی وزن کمتر جانشین شده‌اند. این تیونر به علاوه از طرف دیگر اقدام به نصب چهار حلقه رینگ اسپرت آلیاژی از نوع فورج‌کاری شده روی این خودرو کرده است که حاوی ابعاد ۸.۵×۲۱ اینچ در جلو و ۹.۵×۲۱ اینچ در عقب هستند. جایگزینی این رینگ‌ها با چرخ‌های استاندارد i8 باعث کاهش وزن ۴.۴ کیلوگرمی در این خودرو شده است.  سیستم تعلیق نیز دستخوش تغییراتی شده و ارتفاع آن ۲۵ میلی‌متر در جلو و ۲۰ میلی‌متر در عقب کاهش یافته است.

بی‌ام‌و i8

در داخل کابین این خودرو نیز قطعاتی مانند جوی‌استیک سیستم iDrive و پدال‌ها همگی با نمونه‌هایی از نوع آلومینیوم جانشین شده‌اند. پوشش کف خودرو نیز تغییر یافته و با نمونه‌ی باکیفیت‌تری عوض شده است.

برای شما هم جالب است:   دانگ فنگ H30 کراس؛ تجربه رانندگی، نقاط قوت و ضعف

AC اشنیتزر مطرح کرده است که بیشتر بخش‌های فنی این خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند و جزئیات فراوانی از تفاوت فنی این خودرو پخش نکرده است. از این جهت با فرض بدون تغییر ماندن بخش فنی این خودرو، لازم است بگوییم بی‌ام‌و i8 در حالت استاندارد به یک نیروی محرکه ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر از نوع هیبریدی تجهیز است که می‌تواند ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتون متر گریز از مرکز تولید کند.

بی‌ام‌و i8

این نکته را نیز نباید از قلم انداخت که ثبت لحظه ۸ دقیقه و ۱۹.۸ ثانیه به وسیله این خودرو چندان قابل توجه نیست و برای مقایسه بد نیست بدانید که هوندا سیویک تایپ R با قدرت ۳۰۶ اسبی خود، لحظه ۷ دقیقه و ۴۳.۸ ثانیه و رنجروور اسپرت SRV، لحظه ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه ثبت کرده‌اند. حتی فورد فوکوس RS نیز این پیست را در لحظه ۸ دقیقه و ۶ دهم ثانیه طی کرده است.

بی‌ام‌و i8

به خاطر همین عملکرد نه‌چندان درخشان است که بی‌ام‌و برنامه‌هایی برای ارائه‌ی ورژن‌ای سریع‌تر و قدرتمندتر از i8 در سر دارد که با اسم i8 رودستر وارد مارکت خواهد شد. سری‌ی فنی این خودرو دستخوش تغییراتی خواهد شد و سقف آن نیز توانایی باز کردن دارد. هنوز ویژگیهای تکنیکی دقیق این خودرو مطرح نشده است؛ با اینحال شایعاتی مبنی بر بهره برداری از نیروی محرکه هیبریدی با قدرت ۳۷۲ اسب بخار در این خودرو می باشد و گفته می‌شود ظرفیت باتری‌های این نمونه نیز گسترش پیدا خواهد نمود تا بتواند مسافت بیشتری را در حالت تمام برقی طی کند. بی‌ام‌و در آینده ای زود معرفی رسمی از این خودرو را انجام خواهد داد و در آن وقت می‌توان معلومات دقیق‌تری از این نمونه دریافت کرد.

برای شما هم جالب است:   ایرانیان رده در ابتدا اتلاف وقت در ترافیک را از آن خود کردند



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات