کد خبر : 18892
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
1 views بازدید

تازه ترین اخبار تسلا؛ از معرفی نمونه Y تا اقرار ایلان ماسک به دیزاین اشتباه نمونه X

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته دیجیاتو سه شنبه در هفته جاری مجمع سالانه سهامداران تسلا با حضور سرمایه گذاران و مدیر کل این تولیدکننده یعنی ایلان ماسک برگزار شد. بعد از رای گیری پیرامون نحوه انتخاب عضو های هیت مدیره، آقای ماسک به روی صحنه رفته و به سوالات مطرح شده جواب داد. این بخش از صحبت های آقای ماسک نکات با […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته دیجیاتو

سه شنبه در هفته جاری مجمع سالانه سهامداران تسلا با حضور سرمایه گذاران و مدیر کل این تولیدکننده یعنی ایلان ماسک برگزار شد. بعد از رای گیری پیرامون نحوه انتخاب عضو های هیت مدیره، آقای ماسک به روی صحنه رفته و به سوالات مطرح شده جواب داد. این بخش از صحبت های آقای ماسک نکات با مزه ای را پیرامون تولیدات و برنامه های آتی کمپانی تسلا در خود داشت که در این نوشتار تصمیم گرفته ایم به عده ای از آنها بپردازیم.

اولین معلومات از نمونه Y پخش شد

در اکتبر ۲۰۱۵ بود که آقای ماسک با پخش توئیتی از افزودن نمونه Y به جمع تولیدات تسلا اطلاع داد، با اینحال در اقدامی چشمگیر اندکی بعد آن را حذف کرد.

از آن وقت تا اینجای کار نکاتی پیرامون این خودرو فاش نشده بود، با اینحال در مجمع امسال آقای ماسک اعلام نمود که نمونه Y کراس اووری کوچک تر از نمونه X و بزرگ تر از نمونه ۳ خواهد بود.

به علاوه از طرف دیگر این اتومبیل برقی تازه به دلیل کنار قرار داده شدن معماری باتری ۱۲ ولتی، از ساختاری نسبتا ساده تر درمقایسه با دیگر نمونه های تسلا دارا خواهد شد. نمونه Y با پلتفرمی بطور کلی تازه برای سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است.

تولید نمونه X بر روی پلتفرم نمونه S یک اشتباه بود

ایلان ماسک بهره برداری از یک پلتفرم تازه را برای پیشرفت نمونه Y، ناشی از اشتباه تسلا در امانت گرفتن پلتفرم نمونه S برای نمونه X توصیف کرد.

ایشان در این باره گفته که خوب است خودروهای سدان و شاسی بلند با استناد به نیازها و اهداف، بر روی پلتفرم های ویژه به کلاس خود ساخته شوند.

  • همانگونه که از مشاهدات امر پیداست، نمونه X برخلاف نمونه S که یک سدان تمام عیار به حساب می آید، نتوانسته در مقام یک خودرو شاسی بلند مطرح ظاهر شود واین مسئله که از پلت فرم مشترک با نمونه S نشات می گیرد، چندان با روحیه کمال گرای ایلان ماسک سازگاری نداشته است.
برای شما هم جالب است:   ملاقات با پورشه پانامرا توربو S هیبریدی نمونه ۲۰۱۸

ورژن های ابتدایی نمونه ۳ بسیار ساده خواهند بود

با استناد به تجربه ای که تسلا در ارایه آپشن های بسیار زیاد برای نمونه X به دست آورده، نمونه ۳ به منظور صرفه جویی در لحظه و تحویل به موقع فاقد آپشن های متعدد خواهد بود.

مشتریانی که این خودرو را پیش خرید کرده اند انتهای ماه بعدی میلادی خواهند موفق شد عده ای از خصوصیت های پایه مانند رنگ و نوع چرخ را برای نمونه ۳ خود انتخاب کنند.

جدایی از موبایل آی دلیل افزایش نرم افزار سیستم اتوپایلوت شد

کمپانی موبایل آی نقش بسیار پر رنگی در پیشرفت سیستم رانندگی نیمه اتوماتیک تسلا داشت. با اینحال این دو کمپانی بعد از حادثه ای که منجر به درگذشت یک راننده لحظه بهره برداری از سیستم اتوپایلوت شد، اختلافات عمیقی با هم پیدا کردند. شدت اختلافات به حدی بود که هم کاری های این دو کمپانی انتهای یافت.

آقای ماسک در این باره نیز اظهار نظر کرده و گفت که بعد از جدایی از موبایل آی، تسلا مجبور بود سخت افزار و نرم افزار ویژه خود را پیشرفت دهد. حال با تکیه بر این سیستم ویژه، قابلیت های سیستم اتوپایلوت بسیار بهتر از قبل شده است.

خریداران کشنده سنگین تسلا می توانند در دیزاین آن کمک کنند

کمپانی تسلا تصمیم گرفته است سپتامبر امسال از یک کشنده سنگین معرفی کند. همانگونه که ایلان ماسک در مجمع اشاره نمود، خریداران بالقوه این کشنده می توانند فرضیه های خود را پیرامون دیزاین قسمت های مختلف آن مطرح کنند تا کالا نهایی با نیازهای آنها بطور کلی همخوانی داشته باشد.

برای شما هم جالب است:   رکاب - تصادف زنجیره‌ای ۳۰ خودرو ۷ کشته در پی داشت

وی اضافه نموده که امیدوار است این کشنده در عرض دو سال آتی به مرحله تولید برسد.

در ماه سپتامبر ممکن است تسلا یک فرضیه بطور کلی تازه معرفی کند

آقای ماسک در جواب به این پرسش که آیا تسلا به غیر از خودروهای سواری، کِشنده، باتری های خانگی و پنل های خورشیدی هم اینک بر روی کالا دیگری کار می کند یا نه اضافه کرد:

چیزهای دیگری وجود دارند که در اینجا من اشاره ای به آنها نکردم. علاقه مندم در مراسم معرفی کشنده سنگین به آنها بپردازیم.

با این حساب یقینا در ماه سپتامبر تسلا باز هم از یک فرضیه یا کالایی تازه پرده برداری خواهد نمود.

ماسک نتیجا پیرامون توئیت های خود صحبت کرد

مدیر کل تسلا به خاطر توئیت های دیروقت و بعضا جنجالی خود نیز مشهور است. وی پیرامون سوالی راجع به تعداد بالای کمپانی های تحت مدیریت و نحوه اختصاص لحظه بین آنها گفت:

توئیت ها هیچ ارتباطی با کاری که انجام می دهم، ندارند.

در این مجمع آقای ماسک پذیرفت که ایشان گهگاه در توئیتر بر طبق بهانه هایی به سیم آخر می زند!

* غیر قابل انکار است که ایلان ماسک ظرف چند سال قبلی از یک کار آفرین و فرضیه پرداز رویا باف به مردی بسیار تاثیر گذار در صنعت خودرو و انرژی های پاک مبدل شده و اکنون هر جمله از اون برای جهانیان اهمیت بینهایت زیادی دارد.

تسلا گرچه این ایام در صدر اخبار عرصه تکنولوژی جا گرفته با اینحال در چند سال آتی و در پی علاقه خودروسازان قدیمی به تولید خودروهای برقی مکان خاص و ویژه تسلا در معرض اخطار قرار خواهد گرفت و باید منتظر ماند و دید که ایلان ماسک به چه نحو می تواند از کمپانی کوچک و پویای خود در مقابل هجمه سنگین رقیبان بزرگش نگهداری کند.

برای شما هم جالب است:   جدید ترین شاهکار ایتال دیزاین در نمایشگاه ژنو رونمایی می شود

درصورت تمایل این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات