کد خبر : 24019
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
2 views بازدید

تجربه رانندگی با DS3؛ لوکس ترین هاچ بک مارکت

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی شلوغی، ازدحام، ترافیک، عدم وجود جای پارک، این‌ ها همگی معضلاتی است که این‌ ایام گریبان مردم کلان‌ شهر ها را گرفته اند. بسیاری ترجیح می‌دهند یک سدان بزرگ و یا یک شاسی‌ بلند فول‌ سایز داشته باشند تا راحتی و آسایش را در مسافرت های شهری و چه بین‌ شهر تجربه کنند. با اینحال […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

شلوغی، ازدحام، ترافیک، عدم وجود جای پارک، این‌ ها همگی معضلاتی است که این‌ ایام گریبان مردم کلان‌ شهر ها را گرفته اند.

بسیاری ترجیح می‌دهند یک سدان بزرگ و یا یک شاسی‌ بلند فول‌ سایز داشته باشند تا راحتی و آسایش را در مسافرت های شهری و چه بین‌ شهر تجربه کنند. با اینحال در رفتار بهره برداری از خودروهای بزرگ در شهرهای امروز چندان لذت بخش و کم دردسر نیست.

مینی اصطلاحی است که به خودروهای هاچ‌ بک کوچک اطلاق می‌ شود که کاربری شهری داشته و برای استفاده روزمره در شهر مفید خوب هستند. یکی از دلنشین‌ ترین و زیباترین مینی‌ های موجود در مارکت جهانی، هاچ‌ بک لوکس فرانسوی است که توانسته سهم بسزایی از فروش DS را به مالکیت خود درآورد.

DS3 کوچک‌ ترین کالا سیتروئن و نخستین عضو خانواده DS است که این از سال ۲۰۱۰ تولیدش در کارخانه پویزی در نزدیکی شهر پاریس شروع شد.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

DS3 یک‌ بار در سال ۲۰۱۱ و یک‌ بار هم در سال ۲۰۱۴ آپدیت شد، به‌طوری‌ که ظاهر حال حاضر این خودرو مدیون ورژن بروزرسانی شده سال ۲۰۱۴ است.

با اینحال در سال ۲۰۱۶ فیس‌ لیفت تازه ای از آن عرضه شد که این امر باعث شد سیتروئن، این نمونه را به روش مخصوص در دست برند DS قرار دهد.

بهمن‌ ماه سال قبلی بود که DS3 به وسیله گروه آرین موتور در ایران معرفی شد. حال بعد از ارائه رسمی این خودرو به مارکت، فرصتی پیش آمد تا چند ساعتی را با هاچ‌بک پرمیوم فرانسوی در شهر بگذرانیم.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

کوچک، با پرستیژ و دلنشین

اصلی‌ ترین مشخصه خودروهای دی‌ اس لوکس و ویژه بودن آن‌ هاست، بدین جهت تمام تمرکز طراحان این کمپانی روی عرضه یک خودروی ویژه و دلچسب بنا نهاده شده است.

این موضوع باعث شده تا با دیدن هریک از تولیدات دی‌اس در خیابان، ناخودآگاه توجه‌تان به آن جلب شود.

DS3 نیز از این مسئله مستثنی نیست، چرا که ویژه بودن و بکار بردن متریال فوق‌العاده با کیفیت در جای جای بدنه و کابین آن خود نمایی می‌کند. در نمای جلو خودرو با چراغ‌های دارای اختلاف و  جلوپنجره مشبک مشکی رنگ که به وسیله نوار کرمی احاطه شده، مواجه خواهید شد که همراه با چراغ‌ های روزتاب عمودی تعبیه شده در طرفین سپر، چهره بطور کلی جسور و تهاجمی به این مینی هاچ‌بک فرانسوی داده است.

برای شما هم جالب است:   گسترش هزینه پژو 206 و پارس؛ 400 الی 700 هزار تومان

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

طراحان این خودرو سعی کرده‌اند که با برجسته کردن تمامی پنل‌های بدنه، ظاهر خودرو را بزرگ‌ تر از آنچه که هست به نمایش بگذارند که تا حدودی هم در این عرصه موفق بوده‌اند. نمای جانبی این خودرو جایی است که بیش از هر چیز توجه را به خود جلب می‌کند.

با اینحال مساله‌ ای که تاثیر بسزایی در به هر میزان دارای اختلاف‌ تر نشان دادن این خودرو دارد، نحوه چیدمان ستون‌ های خودرو علي الخصوص ستون C یا همان ستون انتهایی است.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

ستون C تمام و کمال در شیشه عقب محو شده و ستون B خودرو به‌صورت نصفه و نیمه دیزاین شده است.

در نمای عقب DS3 نیز بیننده یک برنامه هارمونیک هستیم که چراغ‌های مربعی شکل بیش از دیگر اجزا خودنمایی می‌کنند.

به علاوه از طرف دیگر در اینجا لازم است این نکته اضافه شود که رنگ ویژه و زیبای خودرو موردنظر نمونه دیگری از نکاتی است که ظاهر این خودرو را چشم‌نوازتر کرده است.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

کابین بزرگ با دیزاین ساده و شیک

با بازکردن در خودرو و ورود به کابین، نخستین چیزی که توجه را به خود جلب می‌کند، کیفیت بالای متریال بکار رفته در تمامی بخش‌های کابین است.

از چرم مرغوب صندلی‌ ها گرفته تا داشبورد چندتکه بزرگ و حجیم، همگی حس لوکس بودن را به شما منتقل می‌ کنند.

در وصف دیزاین داخلی این خودرو، سه کلمه شیک، مدرن و راحت کفایت می‌کند. دیزاین داخلی این خودرو براساس طرحی متقارن انجام گرفته است. حضور یک نمایشگر لمسی و سه اهرم دایره‌ای شکل که وظیفه کنترل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک را برعهده دارد، از مشخصه‌های اصلی داشبورد شمرده می‌شوند.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

با این وجود از غربیلک فرمان D شکل نیز احساسی توام از محیط اسپرت و راحتی بیشتر (در اثر باز شدن فضا برای پای راننده) را در دست شما قرار می دهد. صندلی‌ ها با آرگونومی بالا و از نوع چرم اعلای ناپا با برنامه بند ساعت ساخته شده‌اند که راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورند.

برای شما هم جالب است:   تویوتا و سایپا، پرفروشترین خودروسازان جهان و ایران

برنامه کلی صندلی‌ها در این خودرو بسیار مشابه به برادران بزرگ‌ تر DS3 یعنی DS5 و DS6 است و از الگوی برنامه بند ساعت برای روکش چرمی ان ها استفاده شده است.

قابلیت ها رفاهی خوب

DS3 در مارکت جهانی با نمونه‌های گوناگونی ارائه می‌شود که اگر بخواهیم تمامی تیپ‌ های این خودرو را اسم ببریم باید به موارد پایین اشاره کنیم. Stylish – Magnificence – Efficiency Line – Status – Givenchy Le Make-up – Extremely Status – Efficiency – Efficiency Black – Efficiency BRM – Chronographes که طیف گسترده ای برنامه ها و قابلیت ها را شامل می شود.

با اینحال موضوع قابل توجه این است که کمپانی آرین‌ موتور تنها ورژن Stylish را برای ارائه به مارکت داخلی انتخاب کرده است، که این ورژن اصطلاحا در مارکت شیک گفته می‌شود.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

تیپ شیک حاوی قابلیت ها رفاهی نسبتا خوبی بوده که از نمونه از آپشن‌ های آن می‌توان به موارد پایین اشاره نمود.

مه‌شکن چرخشی جلو، آینه الکتروکرومیک، آینه‌ های جانبی تاشو برقی با گرمکن، چراغ‌ های زنون جلو بهمراه دی‌ لایت، هشداردهنده نقطه‌ کور، سیستم کنترل استقامت، فرمان هیدرولیک با توانایی تنظیم ارتفاع و نزدیکی، سیستم صوتی حرفه‌ای HiFi با ۶ بلندگو و توانایی اتصال بلوتوث و سی‌دی‌ پلیر، صفحه نمایش ۷ اینچی تمام لمسی، دوربین عقب، حسگر پارک جلو و عقب، شش ایربگ شامل راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو و پرده‌ای، ترمز ضدقفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، روکش چرم صندلی‌ها و تودوزی (با رنگ هاوانا یا قهوه‌ ای مریخی) با برنامه بندساعت.

ویژگیهای تکنیکی و تجربه رانندگی

DS3 حاوی پیشرانه‌ های مختلف سه و چهار سیلندر با حجم‌ های دارای اختلاف است. با اینحال نمونه‌ ای که کمپانی آرین‌موتور برای مارکت ایران مقرر کرده، پیشرانه سه سیلندر تجهیز به توربوشارژر است که با حجم ۱٫۲ لیتر توانایی تولید ۱۱۰ اسب‌ بخار نیرو و ۲۰۵ نیوتون‌ متر گریز از مرکز را دارد.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

زمانی داخل کابین و پشت فرمان این خودرو قرار می‌گیرید، در همان ابتدا میتوانید به میدان دید خوب و محیط بزرگ و راحت کابین پی ببرید. با استارت زدن پیشرانه سه سیلندر و قرار دادن اهرم دنده در حالت درایو حرکت را شروع می کنیم.

برای شما هم جالب است:   اولین مسابقه اتومبیل های هوشمند به تصادف منجر شد

با فشردن پدال گاز شتاب چندان فراوانی را نمی‌توان لمس کرد که با این وجود توقع چنین موضوعی را هم نمی‌توان داشت. با اینحال ولی باید گفت می‌توان گفت باتوجه به پیشرانه کم حجم تجهیز به سیستم توربوشارژر، DS3 کشش و شتاب قابل قبولی را عرضه می‌دهد.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

از آن‌جایی که رقیب اصلی این خودرو در کشور آلفارومئو میتو شمرده می‌شود، در مقام مقایسه لازم است بگوییم که DS3 از جهت کیفیت و دیزاین حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

با اینحال اگر از جهت شتاب و چابکی بخواهیم این دو خودروی کوچک و جمع و جور را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که میتوی ایتالیایی گوی رقابت را از DS3 فرانسوی می رباید. سواری نرم و بی‌ صدا از مشخصه‌ های اصلی DS3 بوده که زمان رانندگی باعث لذت‌ بردن از آن می‌شود.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

جعبه‌ دنده اتوماتیک ۶ سرعته که وظیفه انتقال قدرت را از موتور به چرخ‌های جلو برعهده دارد، در پاره‌ای از مواقع به زمان کاهش دنده با تاخیر رفتار کرده که این موضوع باعث می‌شود که DS3 به زمان شتاب‌ گیری ناگهانی کمی مایوس‌کننده به نظر برسد.

با اینحال همین جعبه‌ دنده در حالت رانندگی عادی و شهری به‌ خوبی رفتار کرده و تعویض دنده‌ ها را بدون کوبش و ضربه انجام می‌دهد.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/24019__11.com

در انتهای اگر بخواهیم DS3 را در چند جمله توصیف کنیم، باید بگوییم اگر در جستجوی خودرو دوم و یا سوم کوچک و دارای اختلاف هستید، DS3 گزینه‌ ای خوب برای شماست.

با اینحال اگر هزینه بالای خدمات و نگهداری برای شما علاقه مندان مهم است، باید سراغ گزینه‌های دیگری بروید که دیگر از کیفیت بالا و دیزاین منحصر بفر دارا نیستند.

در انتهای از رضا سوداگر صاحب محترم، جهت در دست قرار دادن خودرو به منظور آزمایش و بررسی کمال تشکر و قدردانی را داریم.

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات