به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

چندی قبل سیستم نیرورسان ۴۸ ولتی تازه ای وارد خط تولید انبوه شده است؛ این نیرورسان هیبریدی ترکیبی می‌تواند آتی تکنولوژی هیبریدی را دگرگون کند.

با مشارکت مشترک دو کمپانی کانتیننتال و رنو، غول تکنولوژی آلمان و خودروساز فرانسوی، امسال در نمونه‌های مختلف دیزلی خودروهای رنو سنیک و گرند سنیک، از راه‌انداز هیبریدی ۴۸ ولتی استفاده می‌شود. با اینکه کانتیننتال مدعی شده است که برای نخستین بار در جهان از این تکنولوژی استفاده می‌شود؛ خودروی آئودی SQ7 هم به سیستم ۴۸ ولتی مشابهی تجهیز است. به باور کمپانی کانتیننتال، این سیستم صرفه اقتصادی بلاایی دارد و در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی اگزوز مؤثر است. این سیستم که کمپانی به آن لقب «دستیار هیبریدی» داده است، به‌ جای موتور استارتر مرسوم از یک موتور الکتریکی بهره میبرد. این موتور به‌صورت دائمی و موقتی، به ترتیب ۶ و ۱۰ کیلووات نیرو از روش تسمه به میل‌لنگ منتقل می‌کند. ضروری به ذکر است که سیستم‌های هیبریدی معمولی در ولتاژی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ولت نیرورسانی می‌کنند و هزینه‌ای بسیار بالاتر از سیستم ۴۸ ولتی دارند.

با توجه به پیش‌بینی کانتیننتال، سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی، اساس کار آتی تکنولوژی خودرو را شکل می‌دهد؛ چرا که با هزینه کمتر مصرف سوخت، آلایندگی را هم کمتر می‌کند. غول تکنولوژی آلمانی ایمان دارد که تا سال ۲۰۲۰، چهار میلیون خودرو به این تکنولوژی تجهیز خواهند شد. به خاطر این تکنولوژی که روی خودروی تازه دیزلی سنیک نصب شده است؛ رنو امید دارد به سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۳.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و همین‌طور تولید ۹۲ گرم کربن‌ دی‌اکسید در هر کیلومتر برسد؛‌ این ارقام دست‌یافتنی هستند؛ چون موتور الکتریکی کمپانی کانتیننتال انرژی ترمز را به برق مبدل می‌کند و این انرژی می‌تواند در یک باتری لیتیوم یون ذخیره شود تا به موتور درون‌سوز، ۱۰ کیلووات نیرو و ۶۰ نیوتن‌متر گریز از مرکز اضافه اعمال کند. همچنین از طرف دیگر بهره برداری از تسمه توزیع‌کننده‌، به معنی انتقال ۱۵۰ نیوتن‌متر گریز از مرکز به میل‌لنگ است که از نو در کاهش مصرف سوخت و ایجاد آلودگی اثر دارد.

برای شما هم جالب است:   مقایسه‌ی دیدنی آئودی RS5 و لکسوس RC-F

خوزه آویلا، عضو هیئت اجرایی بخش پیشرانه کانتیننتال، بیان می کند:

مفتخریم که توانستیم کمپانی رنو را به نوعی نخستین خریدار تکنولوژی نوآورانه ۴۸ ولتی حفظ کنیم. تولیدات دیگری هم برای خودروهای دیزلی و بنزینی در راه ارائه به مارکت اروپا، چین و آمریکای شمالی هستند.

از اساسی ترین مزایای سیستم دستیار هیبریدی ۴۸ ولتی، اندازه کوچک آن است و می‌تواند روی تمام پیشرانه‌های موجود نصب شود. این خصوصیت دلیل ارزان و ماندگار شدن این سیستم می‌شود. در تست‌ رانندگی دقیق این سیستم، ذخیره‌سازی ۱۳ درصدی سوخت انتشار یافته است. با این وجود کانتیننتال مدعی شده است در جهان حقیقی و استفاده روزمره شهری، این عدد به ۲۱ درصد می‌رسد.

دلیل ذخیره‌سازی بیشتر سوخت در استفاده هر روزه شهری این است که بیشتر رانندگی در فاز بازتولید نیرو انجام می‌شود؛ جایی که موتور درون‌سوز در سرعت‌های پایین ۲۰ کیلومتر بر ساعت خاموش می‌شود و سیستم ۴۸ ولتی، حرکت خودرو را در مواردی که الزامی به نیروی زیاد نیست بر عهده می‌گیرد (مانند نزدیک شدن به چراغ‌های ترافیکی). کانتیننتال روی پیشرفت این تکنولوژی کار می‌کند و بنا دارد با راه‌حل‌هایی، سیستم ۴۸ ولتی را بین سیستم انتقال و موتور قرار دهد تا از این طریق سواری تمام الکتریک در محیط‌های شهری میسر شود.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد