به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

یکی از رایج ترین نوع حوادث جاده ای در ایالات متحده برخورد طولی خودروها یکدیگر است که  در حقیقت شامل تصادف از پشت می شود.

دلیل اصلی این دست از تصادفات، رانندگی بدون تمرکز مردم بوده و گاها حوادث ناگوار و مرگباری را نیز در جستجوی داشته است.
تویوتا مدعی است بسته های ایمنی این کمپانی که به اسم سِنْس و آی سی اس (Sense and ICS) شناخته می شوند توانایی کاهش این قبیل تصادفات را تا میزان ۹۰ درصد دارد.
بر اساس گزارش صندوق ایمنی حمل و نقل ملی امریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی ۱.۷ میلیون تصادف از این دست در این کشور رخ داده است که با این وجود آن ۵۰۰ هزار نفر زخمی شده و ۱۷۰۰ نفر نیز فوت کرده اند.

یکی از راه های مبارزه با این قبیل تصادفات و جلوگیری از رخ دادن آن ها استفاده و سود مندی از تکنولوژی های تازه است. با استناد به پردازش انجام شده به وسیله تویوتا تکنولوژی ایمنی سِنْس تویوتا فارغ از همه چیز می تواند احتمال وقوع این قبیل تصادفات را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهد.

این خودروساز ژاپنی امیدوار است که تا انتهای سال مالی ۲۰۱۸ بتواند مقدار فروش وسایل نقلیه ای را که از بسته های ایمنی سِنْس و آی سی اس دارا اند تا حدود ۹۰ درصد گسترش دهد.

نهایتا بدین شکل مطرح شده است که تویوتا تحت تاثیر نویسنده گزارش NTSB 2015 قرار گرفته و تلاش می کند تا با گسترش تکنولوژی های ایمنی بکار رفته در خودروهای خود، میزان تصادفات و تلفات جاده ای را کاهش دهد.

برای شما هم جالب است:   تیبا برقی خیلی زود تولید می‌شود؛ آمادگی سایپا برای ارائه دو کالا تازه در هر سال

نویسنده این خبر خودروسازان را به بی مسئولیتی در قبال جان مردم متهم کرده و اعتقاد دارد که کمپانی های خودروسازی در وقوع تصادفات جاده ای مقصر بوده و باید تلاش کنند تا خودروهای خود را به تکنولوژی های ایمنی بیشتری تجهیز کنند.
در این خبر به علاوه از طرف دیگر مطرح شده است که عملکرد کند و ناکافی بخش های مختلف اداره ایمنی ترافیک بزرگراه های ملی امریکا (NHTSA) به گسترش و فراگیر شدن این حجم از تصادفات غیر منطقی و نامطلوب کمک کرده است.

گفته می شود که دلیل این اتهام پیگری ناکافی و غیر صحیح این اداره پیرامون گسترش و افزایش استانداردهای مرتبط به تکنولوژی های ایمنی و عدم درخواست برای بهره برداری از این تکنولوژی ها در خودروهای سواری و تجاری به وسیله این اداره مطرح شده است.

این سازمان ملی به علاوه از طرف دیگر متهم است که تحت نام مشوق خودروسازان و تولید کنندگان وسایل نقلیه وظایف خود را به خوبی انجام نداده است.
بخشی از سری معلومات تویوتا شامل تحقیق پیرامون اتفاقاتی است که در پارکینگ خودرو ها صورت می گیرد. در باب همین موضوع موسسه ایمنی بزرگراه امریکا (IIHS) در طول یک اقدام مطالعاتی دریافته است که دوربین هایی که به منظور پشتیبانی و خدمات رسانی رانندگان در خوردوها نصب می شوند در جلوگیری از تصادفات طولی موثر هستند.

درصد این تاثیر مخصوصا در زمان بهره برداری از سنسورهای ویژه پارک خودرو گسترش می یابد.
دانش پژوهان این مطالعه به علاوه از طرف دیگر مطرح نموده اند که ۵۶ درصد از کمپانی کنندگان این تحقیق حتی به توجه به بهره برداری از دوربین های خدمات رسانی راننده به ماکت کودکان آسیب زده و تنها ۱۶ راننده به دلیل بهره برداری از سنسورهای ویژه پارک به این ماکت ها آسیبی وارد نکرده اند.

برای شما هم جالب است:   مشخصات فنی نسل جدید تویوتا سوپرا به رسانه ها درز کرد


از اینرو بهره برداری از دوربین های پشتیبان راننده و سنسورهای ویژه پارک فارغ از همه چیز کافی نبوده و برای جلوگیری از وقوع چنین تصادفاتی احتیاج به تمرکز بیشتر راننده و تجهیز خودرو به تکنولوژی های به روز تر و کارآمد تر است.
در انتهای ضروری به ذکر است که حتی اگر تمامی وسایل نقلیه به تازه ترین تکنولوژی ایمنی تجهیز شوند، هنوز هم تصادفات طولی رخ می دهتد.

ولی باید گفت، اگر بهره برداری از بسته های ایمنی تویوتا بتواند این قبیل تصادفات را بر طبق ادعای همین کمپانی به میزان ۹۰ درصد کاهش دهد، جان بسیاری از مردم نجات یافته و آسیب های کمتری گریبان گیر رانندگان، مسافران و عابران پیاده می شود. حرکت به سوی کاهش تلفات حداقل اقدامی است که ما قادر ایم درباره این موضوع انجام دهیم.

درصورت تمایل این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد