به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

هیوندای توسان، یکی از پرطرفدار‌ترین شاسی‌بلندهای مارکت ایران است که در بسیاری از نقاط جهان، با نمونه AWD و نیروی محرکه ۱.۶ لیتری توربوشارژ، ارائه می‌شود.

ورژن‌ی لیمیتد نمونه ۲۰۱۷ خودروی هیوندای توسان با سیستم AWD و نیروی محرکه ۱.۶ لیتری توربوشارژ یک اعجوبه‌ی مدرن و بسیار مهیج کننده است. به نظر می‌رسددر سطح جهانی، اکنون توسان با استقبال بهتری مواجه شده و ادامه‌دهنده‌ی افزایش بالای فروش تولیدات هیوندای باشد. در مارکت جهانی اساسی ترین رقیبان این خودرو، هوندا CR-V، مزدا CX5، تویوتا Rav4، نیسان قشقایی، کیا اسپورتیج و جیپ چروکی هستند، که همگی آن‌ها به غیر از مزدا و جیپ، در ایران حضور دارند.

در مقایسه با خودروی کامپکت فورد گرانادا، که تجهیز به نیروی محرکه ۴.۱ لیتری شش سیلندر خطی و حاوی وزنی تقریبا ۳،۱۲۰ پوند (۱۴۱۵ کیلوگرم) است، ورژن‌ی لیمیتد هیوندای توسان ۲۰۱۷ بهتری واضحی دارد. حجم پیشرانه خودروی توسان، کمتر از نصف  فورد گرانادا است همزمان با اینکه وزن آن حدود ۵۰۰ پوند (۲۲۶ کیلوگرم) بیشتر  است و این یعنی خودروی توسان تجهیز به توربوشارژ با حجم کم‌تر، قدرت بیشتری تولید می‌کند. نیروی محرکه کراس‌اوور توسان برای چنین وسیله نقلیه ای که از آن استفاده‌ی عمومی و شهری ‌می‌شود، بطور کلی خوب است.

هیوندای توسان 2017

در یک بررسی که گروهی از مهندسان نشریهی موتورترندز برای مقایسه‌ی خودروی هیوندای توسان با برخی خودروها انجام دادند، نظرها با مزه ای راجع به توسان عرضه شد. این مسئله، شامل مواردی مانند “قدرت متوسط با اینحال پذیرفتنی” و “بطور کلی محشر برای اکثریت قریب به اتفاق مصرف‌کنندگان” است، با این وجود برخی از صاحبنظران اظهار داشتند که این خودرو غیر از همه‌ی این محاسن، کم‌شتاب و خسته‌کننده است.

برای شما هم جالب است:   هزینه روز خودرو در مارکت ایران ، خودروهای داخلی و خارجی (وارداتی)

لحظه صفر تا ۱۰۰ کلیومتر بر ساعت خودروی توسان ۷.۹ ثانیه است. این شتاب برای پیشرانه‌ای با این حجم و اندازه خوب است و تنها ۰.۴ ثانیه کندتر از نمونه ۲۰۱۷ خودروی تمام چرخ محرک هوندا CR-V است، که با نیروی محرکه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر خطی عرضه می‌شود و ۰.۵ ثانیه نیز سریعتر از نمونه ۲۰۱۷ خودروی مزدا CX-5 گرندتور است که حاوی نیروی محرکه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر  و بدون توربوشارژ است. شاسی‌بلند توسان مسیر یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در ۱۶.۲ ثانیه و با حداکثر سرعت ۸۵.۵ مایل بر ساعت (۱۳۷ کیلومتر بر ساعت) طی می‌کند.

هیوندای توسان 2017

مقاله‌های مرتبط:

تیم مهندسان زمان بررسی متوجه شدند که اگر چه خط قرمز دور موتور توسان در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه گفته شده است، با اینحال محدود‌کننده سرعت آن در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه به راننده اخطار می‌دهد. سیستم انتقال قدرت دو کلاچه هفت سرعته توسان ۲۰۱۷ در کل به خوبی کار می‌کند، با این وجود اگر روی برنامه‌ی مصرف بهینه‌ی سوخت قرار داشته باشد.

تنها عیب این سیستم در موقع حرکت تخت گاز است که تحت این شرایط به خاطر وجود سیستم اخطار، کلاچ گاهی نیروی پیشرانه را قطع می‌کند و اجازه انتقال نیرو به چرخ‌ها را نمی‌دهد تا دور پیشرانه از میزان ایمن بالاتر نرود. این موقعیت به هیچ وجه ناامن نیست و تنها یک اخطار ایمنی خواهد بود که به مرور لحظه، عادی می‌شود.

هیوندای توسان 2017

در انتهای ویژگیهای تکنیکی ورژن‌ی لیمیتد خودروی شاسی‌بلند هیوندای توسان ۲۰۱۷ عرضه می شود.

سیستم محرکه خودروپیشرانه جلو، تمام چرخ محرک، ۵ سرنشین، شاسی‌بلند ۴ در    
پیشرانه۱.۶ لیتر، توربوشارژ، ۱۶ سوپاپ DOHC
تعداد سیلندرچهار سیلندر ردیفی
حداکثر توان۱۷۵ اسب بخار
حداکثر گریز از مرکز۲۶۴ نیوتن‌متر
وزن خالص۱۶۲۶ کیلوگرم
استاندارد آلایندگییورو ۵
طول۴۴۷۵ میلی‌متر
عرض۱۸۴۹ میلی‌متر
ارتفاع۱۶۴۵ میلی‌متر
شتاب صفر تا صد کیلومتر ۷.۹ ثانیه
مسیر یک چهارم مایل (۴۰۰ متر)۱۶.۲ ثانیه با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت
هزینه پایه۳۲,۱۹۵ دلار

گالری عکس ها



منبع

برای شما هم جالب است:   افزایش تلفات سوانح رانندگی در ایالات‌متحده
  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد