کد خبر : 18481
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۹:۲۱
12 views بازدید

توقف پیشرفت موتور های دیزلی؛ برنامه ممکن ولوو برای سال های آتی

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته دیجیاتو کمپانی سوئدی ولوو، بعد از نسل حال حاضر موتورهای دیزلی خود یقینا دیگر سر وقت این دسته از موتورها نخواهد رفت. آقای هاکان ساموئلسن مدیر کل ولوو چهارشنبه قبلی در گفتگو ای که با یک نشریه آلمانی داشته اظهار کرده که “با شرایط حال حاضر، ما دیگر نسل تازه موتورهای دیزلی را پیشرفت نخواهیم داد.” علی […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته دیجیاتو

کمپانی سوئدی ولوو، بعد از نسل حال حاضر موتورهای دیزلی خود یقینا دیگر سر وقت این دسته از موتورها نخواهد رفت. آقای هاکان ساموئلسن مدیر کل ولوو چهارشنبه قبلی در گفتگو ای که با یک نشریه آلمانی داشته اظهار کرده که “با شرایط حال حاضر، ما دیگر نسل تازه موتورهای دیزلی را پیشرفت نخواهیم داد.”

علی رغم صحبت های آقای مدیر کل، یکی از سخنگوهای کمپانی ولوو اعلام کرده که اظهارات آقای ساموئلسن بیشتر با اسم یک راه حل مطرح بوده و هنوز برنامه ای برای توقف پیشرفت موتورهای دیزلی نیست.

قابل توجه این است که آقای ساموئلسن با ارسال ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفته “ما چندی قبل نسل تازه ای از موتورهای بنزینی و دیزلی را ارایه کرده ایم که نشان از تعهد ما به تکنولوژی های مربوطه دارد. از اینرو هنوز نیازی نیست که پیرامون نسل تازه موتورهای دیزلی تصمیمی اتخاذ کنیم.”

با استناد به گفتگو مدیر کل ولوو با نشریه آلمانی، این تولیدکننده نسل حال حاضر موتورهای دیزلی را که برای بار نخست در سال ۲۰۱۳ ارایه شدند، مکررا برای رعایت استانداردها پیشرفت داده و تا سال ۲۰۲۳ بر روی خط تولید خواهد داشت.

برای سازگاری بهتر با قانون های زیست محیطی ولوو سرمایه گذاری های عظیمی را در قسمت خودروهای هیبریدی و الکتریکی انجام داده و اولین خودروی تمام برقی این تولیدکننده سال ۲۰۱۹ وارد مارکت خواهد شد. به باور مدیر کل این تولیدکننده سوئدی قانون های سختگیرانه تر برای کاهش میزان گازهای خروجی موتورهای دیزلی هزینه تولید آنها را بالاتر برده و هزینه نهایی خودرو را گسترش خواهد داد که تحت این شرایط خودروهای هیبریدی شارژی گزینه بهتری خواهند بود.

برای شما هم جالب است:   معلومات جدید از سوپراسپرت آرس دیزاین

آقای ساموئلسن در این باره نیز گفته که تسلا با موفقیت خود نشان داد که مردم در جستجوی چه نوع خودروهایی هستند، در این عرصه یقینا ما نیز قادر ایم با دیزاین دلنشین و کیفیت بالا حرف های فراوانی برای گفتن داشته باشیم.

هم اینک بیش از ۵۰ درصد از خودروهای تازه تهیه شده در اروپا، به موتورهای دیزلی تجهیز هستند؛ با این حساب قاره سبز بزرگترین مارکت خودروهای دیزلی در جهان شمرده می شود. بد نیست بدانید که ۹۰ درصد از شاسی بلند XC90 در این قاره با پیشرانه دیزلی به فروش می رسد.

پردازش کمپانی گلدمن ساکس مبین آن دارند که قانون های سختگیرانه تر ۳۰۰ یوروی دیگر به هزینه هر موتور دیزلی اضافه خواهد نمود، این در شرایطی است که هم اینک هر موتور دیزلی ۱۳۰۰ یورو هزینه تولید بیشتر درمقایسه با مدلهای بنزینی دارد.

این ایام شرایط برای پیشرانه های دیزلی چندان مساعد نیست. همین مدتی قبل نتایج یک تحقیق ثابت کرد که خودروهای دیزلی بسیار بیشتر از آنچه که تصور می شد، هوا را آلوده می کنند. همانگونه که شواهد و قراین نشان می دهد عرصه برای موتورهای دیزلی در آتی تنگ تر خواهد شد و چه بسا روزی بیننده توقف تولید آنها برای در بیشتر مواقع باشیم.

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات