به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته دیجی لند

جک تی ۶ (JAC T6) وانت پیکاپ تازه ای از کشور چین است که در زمانی نه چندان دور به وسیله کمپانی کرمان موتور در ایران ارائه خواهد شد. پیشتر با این خودرو بیشتر آشنا می‌شویم.

کلاس وانت پیکاپ‌ها در مارکت ایران از تنوع فراوانی دارا نیست. بدین جهت کمپانی کرمان موتور که تا اینجای کار در تولید و ارائه خودروهای سواری کمپانی خودروسازی چینی جک فعالیت می‌کرده و تا حدودی هم به موفقیت رسیده بود،‌ تصمیم گرفت در این سگمنت وسیله نقلیه ای حضور داشته باشد. کرمان موتور سر وقت شریک قدیمی خود رفته و تازه ترین وانت پیکاپ این کمپانی یعنی جک تی ۶ را برای ورود به مارکت ایران انتخاب کرده است. به همین بهانه در این نوشته تصمیم گرفته ایم مشخصات، قابلیت ها و دیزاین این خودرو را مورد تحلیل قرار دهیم.

کمپانی جک سابقه‌ای در تولید وانت پیکاپ‌ها ندارد و T6 را می‌توان نخستین کالا این خودروساز چینی در این کلاس دانست. قبل از آن، جک از یک وانت پیکاپ با اسم ۴۳R معرفی کرده بود که یک کپی مطلق از پیکاپ فورد ۱۵۰ بود و بدین جهت بعد از شکایت کمپانی خودروسازی فورد آمریکا،‌ این خودروساز چینی مجبور شد از تولید پیکاپ ۴۳R دست بکشد.

جک تی ۶ در سپتامبر ۲۰۱۵ معرفی شد و در ابتدا سال ۲۰۱۶ به مارکت چین راه پیدا کرد. این وانت پیکاپ نیز از نمونه قدیمی فورد رنجر الهام گرفته و با تغییراتی در دیزاین ظاهری مبدل به نخستین پیکاپ جدی جک شده است. این خودرو حاوی ظاهری تنومند و پر ابهت با خطوط ملایم و شیب‌دار بوده و گلگیرها، درب کاپوت و درب‌ها همگی به روش متورم و عضلانی دیزاین شده‌اند و همه این‌ها همراه با هم، چهره‌ای توانمند را از این پیکاپ عرضه می‌دهند.

برای شما هم جالب است:   مشخصات فنی ، قیمت و عکس

در نمای در مقابل خودرو، جلوپنجره کرمی‌شکل و متورم بهمراه لوگوی تازه تولیدات جک بیشتر از همه جلب توجه می‌کند. چراغ‌های بیضی‌شکل در طرفین این جلوپنجره قرار گرفته‌اند. در پایین سپر هم دو پروژکتور دایره‌ای کوچک درون قاب مشکی‌رنگ دیده می‌شوند. آینه‌های جانبی بزرگ نیز به چراغ‌های راهنما تجهیز شده‌اند.

جک تی 6

در نمای جانبی خودرو، ارتفاع زیاد جک T6 به روشنی قابل دیدن است. خطوط کمربندی از چراغ‌های عقب با شیب ملایم تا سمت جلوی خودرو ادامه یافته و رینگ‌های ۱۷ اینچی در پایین بدنه به چشم می‌خورند. نمای عقب این وانت پیکاپ بسیار ساده دیزاین شده و هیچ جایی برای تعریف یا انتقاد کردن نگذاشته است. وقتی به کابین خودرو می نگریم، انتظارمان از یک پیکاپ نسبتا ارزان‌هزینه برآورده می‌شود. جلو داشبورد جک تی ۶ به روش سه تکه دیزاین شده و قسمت بالایی به وسیله یک خط قوس‌دار از قسمت میانی جدا شده است. در وسط داشبورد، سیستم تهویه مطبوع،‌ دکمه‌ها و نمایشگر ۷ اینچی به گونه ای ساده با اینحال خوب تعبیه شده‌اند. صفحه آمپر و صفحه کیلومتر پشت فرمان به شکل دو دایره کشیده شده به سوی بیرون دیزاین شده‌اند و حالتی اسپورت و جوان‌پسند را به نمایش می‌گذارند. بالاخره،‌ صندلی‌های چرم با دوخت قرمز، زیبایی دو چندانی را به محیط داخلی جک تی ۶ بخشیده‌اند.

جک تی 6

جک T6 حاوی ابعادی برابر با ۵٫۳۱۵ متر طول، ۱٫۸۳ متر عرض و ۱٫۸۱۵ متر ارتفاع بوده و دو محور خودرو نیز three.09 متر با یکدیگر فاصله دارند. از این حیث این خودرو ابعادی نزدیک به تویوتا هایلوکس دارد و تنها چند میلی‌متر از‌ آن کوتاه‌تر است.

برای شما هم جالب است:   نسل تازه رنو مگان خیلی زود در ایران ارائه می‌شود + هزینه حدودی

برای وانت پیکاپ جک، چند پیشرانه مختلف عرضه شده است. موتور ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و موتور ۲٫eight لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۲۰ اسب بخار، گزینه‌های قابل انتخاب هستند. کمپانی خودروسازی جک برای این پیکاپ تنها یک گیربکس ۶ سرعته دستی مقرر کرده و خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. هر دو موتور از استاندارد آلایندگی یورو four سود می‌برند و مصرف سوخت نمونه بنزینی برابر با eight.three لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مطرح شده است. کمپانی کرمان موتور نیز به دلیل محدودیت‌های گمرکی، احتمالا نمونه ۲ لیتری بنزینی را وارد ایران خواهد نمود. از نمونه نقاط ضعف این خودرو می‌توان به نبود توانایی چهار چرخ محرک اشاره نمود که بر روی خصوصیات آفرود تاثیر می‌گذارد.

جک تی 6

در باب قابلیت ها رفاهی و ایمنی نیز باید اشاره نمود که نباید از یک وانت پیکاپ، انتظارات فراوانی داشت. جک تی ۶ حاوی ابزارهای محدودی مانند نمایشگر لمسی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، صندلی و تودوزی چرمی، دو کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و سیستم‌های ترمز ABS و EBD تولید کمپانی بوش است.

جک T6 با هزینه ۸۵ هزار و ۸۰۰ تا ۱۰۱ هزار و ۸۰۰ یوآن در مارکت چین به فروش می‌رسد و یقینا در مارکت ایران، هزینه ای تقریبا ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان خواهد داشت. برای صحبت دقیق‌تر درباره این مثال باید منتظر مطرح رسمی کمپانی کرمان موتور در باب هزینه این کالا در کشورمان باشیم. با استناد به ویژگیهای تکنیکی و دیزاین نسبتا خوب، در صورت هزینه‌گذاری معقولانه به وسیله کرمان موتور می‌توان انتظار موفقیت این خودرو را در مارکت وانت پیکاپ‌های ایران داشت.

برای شما هم جالب است:   جنگ ربات ها؛ مقدمه ای برای مسابقات اتومبیل رانی ROBORACE

گالری تصویر های جک تی ۶



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد