کد خبر : 28782
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۲۰
2 views بازدید

جک J3 از گور برخواست!

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” جک J3 از گور برخواست!” که پیشتر بدان میپردازیم. اخیرا محاسبه تولید ۷ ماه خودروسازان کشور پخش شده و آنها در این مدت ۸۲۲ هزار و ۱۱۶ ابزار از انواع خودروهای سواری،وانت و… را به تولید رسانده‌اند. بعد از انتشار این محاسبه اکثر نشریهها به محاسبه تولید پژو ۲۰۰۸ توجه کردند و روش تولید و […]

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” جک J3 از گور برخواست!” که پیشتر بدان میپردازیم.

اخیرا محاسبه تولید ۷ ماه خودروسازان کشور پخش شده و آنها در این مدت ۸۲۲ هزار و ۱۱۶ ابزار از انواع خودروهای سواری،وانت و… را به تولید رسانده‌اند. بعد از انتشار این محاسبه اکثر نشریهها به محاسبه تولید پژو ۲۰۰۸ توجه کردند و روش تولید و توزیع این خودروی جنجالی را بررسی کردند. با این اوصاف نشریههایی هم بودند که به محاسبه تولید خودروهای چینی توجه خاصی داشته و صحبت از روند صعودی تولید خودروهای چینی در کمپانی‌هایی مانند ایران‌خودرو،سایپا و پارس‌خودرو کردند.

با اینحال اگر کمی ریز بینانه‌تر به محاسبه مربوطه توجه داشته باشید؛ متوجه یک نکته باورنکردنی خواهید شد! سال‌های نه خیلی دور برند چینی JAC با وسیله نقلیه ای به اسم توجوی یا جی ۳ وارد مارکت ایران شد. چند سالی تولید این خودرو به وسیله کرمان‌موتور ادامه داشت؛ با این وجود خیلی زود جی ۳ با مارکت خودرو ایران خداحافظی کرد و کارکرد خود را به جی ۵ داد.

اکنون همه ما فکر می‌کردیم که جی ۳ رفته و عدم تولید این خودرو به وسیله کمپانی JAC سندی بر این ادعا بود؛ با این وجود در کمال ناباوری وقتی به محاسبه تولید خودروهای کرمان‌موتور در مهر ماه امسال نگاهی بی‌اندازید، متوجه خواهید شد که ۳ ابزار از این خودرو به وسیله کرمان‌موتور ساخته شده است!

جی ۳ حتی به وسیله کمپانی JAC تولید نمی‌شود و این تولیدکننده اسم و تصویر آن را از روی وبسایت خود برداشته و تنها از آن تحت نام یک خاطره شیرین یاد می‌کند. اکنون به چه نحو جی ۳ مجددا زنده شده و به روی خط تولید کرمانی‌ها رفته است؟ سوالی که پاسخ آن در دست مدیران کرمان‌موتور بوده و ما بی‌صبرانه منتظر دلایل تولید مجدد این خودرو هستیم.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - پیش فروش تندر۹۰+ (پلاس) اتوماتیک تنها با ۱۶ میلیون تومان

جی ۳ به پیشرانه ۱.۳ لیتری تجهیز شده و حداکثر توان آن تنها ۹۳ اسب‌بخار بود. هزینه گذاری غلط، پیشرانه ضعیف و بدگمانی خریداران ایرانی به خودروهای چینی را می‌توان از علل عدم موفقیت این خودرو در ایران دانست؛ با اینحال با این همه تعداد فراوانی از آن به وسیله کرمان‌موتور مونتاژ شد و فروش آن به نحوه بود که JAC به فکر ارائه خودروهای بهتری در مارکت ایران افتاد. بعد از جی ۳؛ برادر بزرگتر آن، یعنی جی ۵ در دو نمونه دستی و اتوماتیک تولید و ارائه شد.

جی ۵ با استقبال خوبی مواجه شده بود؛ با اینحال اکنون شایعاتی مبنی بر توقف تولید آن به گوش می‌رسد. محاسبه مرتبط به تولید این خودرو در مهر ماه سال جاری و به علاوه از طرف دیگر حذف اسم و تصویر این خودرو از وبسایت رسمی کمپانی JAC به اخبار غیر موثق دامن زده و یقینا این خودرو نیز به سرنوشت جی ۳ دچار شده است. با این وجود باید توجه داشت که کمپانی‌های چینی راه جهانی شدن را انتخاب کرده‌اند؛ از این جهت مانند بسیاری از تولیدکنندگان به اسم جهان، بعد از مدتی تولید خودروهای قدیمی را متوقف کرده و تولیدات تازه را جانشین آنها می‌کنند.

امیدواریم خبر ” جک J3 از گور برخواست!” مورد استقبال علاقه مندان به خودروهای در معرض داخل کشور قرار گرفته است.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات