به گزارش اخبار خودرو به نقل از دیجیاتو

همانطور که مطلع هستید این روزها نمایشگاه خودرو تهران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب (در حاشیه اتوبان قم) در حال برگزاریست و در این نوشتار کوتاه نگاهی خواهیم داشت به مهمترین چالش ها و کمبود های نمایشگاه تهران.

مسلما برگزاری چنین نمایشگاهی در محل جدید با چالش های فراوانی همراه بوده است و در مجموع می توان احیای نمایشگاه خودرو تهران را قدمی مثبت و مهم قلمداد کرد اما به شکل خلاصه در نقد این نمایشگاه موارد زیر مطرح هستند.

خوب: فضاسازی مناسب و غرفه های ساخته شده بر اساس متد جهانی، حضور پر رنگ شرکت های فعال در بخش خصوصی و نمایندگی های خودروسازان خارجی که سبب ارائه خودروهای نسبتا به روز و مدرن در نمایشگاه شده است. نکته ای که در نمایشگاه های خودرو ایران کمتر شاهد آن هستیم.

بد: دسترسی سخت و گران قیمت به محل نمایشگاه و عدم ارائه سرویس حمل و نقل مناسب بین ایستگاه مترو شاهد و شهر آفتاب تا محل برگزاری نمایشگاه که باعث مردد شدن خیل عظیمی از بازدید کنندگان از دیدن این رویداد می شود.

در واقع ترافیک نسبتا سنگین ساعات بعد از ظهر در مسیر آزادگان و بزرگراه های شمالی جنوبی شهر تهران، شلوغی مترو و عدم توقف منظم قطار در ایستگاه شهر آفتاب همگی از جمله چالش های بازدید کنندگان از این نمایشگاه محسوب می شوند.

عدم درنظر گرفتن فضای مناسب برای صرف غذا و استراحت بازدید کنندگان، قیمت فوق العاده غیر منطقی غذاهای فست فودی در عین کیفیت نازل و مشکلاتی از این قبیل باعث شده بودند که رضایت عمومی بازدید کنندگان از تجربه حضور در این نمایشگاه چندان بالا نباشد.

برای شما هم جالب است:   شرایط خوب پیش فروش تولیدات ایران خودرو در فروردین 96

همچنین ساعات کوتاه و بد موقع برگزاری این نمایشگاه که تنها در پنج روز (از ۲۶ بهمن ماه تا ۳۰ بهمن) و در ساعات بعد از ظهر (۱۲ تا ۲۰) در نظر گرفته شده است نیز مزید بر علت شده تا نگرانی های مربوط به ترافیک، شلوغی و رفت و آمد بازدید کنندگان برای حضور در چنین نمایشگاهی تشدید شود.

بنابراین شایسته بود که این نمایشگاه در مدت زمانی حداقل یک هفته ای و در تمامی ساعات صبح و بعد از ظهر دایر می شد.

زشت: مشکلات همیشگی و غیر قابل رفع برنامه ریزی به سبک مدیران ایرانی نظیر ناهماهنگی های مربوط به مراسم رونمایی از خودروها، تغییر ساعت افتتاح نمایشگاه و از همه بدتر، حضور ضعیف و ناچیز ایران خودرو و سایپا را می توان زشت ترین موارد این نمایشگاه عنوان کرد.

در واقع ایران خودرو و سایپا به عنوان حاکمان بلامنازع بازار خودرو ایران که بیش از ۹۰ درصد حجم بازار را در اختیار دارند، با عدم حضور موثر و قدرتمندانه در چنین رویدادی، به نوعی مخاطبان و مشتریان خود را ندید می گیرند و به برگزار کنندگان نمایشگاه نیز نشان می دهند حتی بدون در نظر گرفتن ساده ترین مسائل مشتری مداری و بازاریابی، می توانند به حیات پر حاشیه خود ادامه دهند.

در نهایت می توانید گزارش تصویری کوتاه از خودروهای حاضر در نمایشگاه را در فیلم های فوق مشاهده فرمایید. برای دریافت اخبار و جزییات بیشتر در خصوص این نمایشگاه نیز با بخش خودرو دیجیاتو و صفحه ویژه پوشش نمایشگاه خودرو شهر آفتاب همراه باشید.

در صورت علاقه مندی این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

برای شما هم جالب است:   هوندا تا سال ۲۰۲۵ خودروی خودران سطح ۴ ارائه می‌کند
  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد