به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

اینکه مصرف‌کنندگان بالقوه یک کمپانی در طول یک روز به‌یک‌باره ۹ میلیون نفر گسترش بیابد هر روز رخ نمی‌دهد. با این وجود این مسئله دقیقاً رخ داده از آنجاییکه همان‌طور که می‌دانید عربستان سعودی از ژوئن سال ۲۰۱۸ بیننده رانندگی زنان خواهد بود.

فوراً بعد از انتشار این اعلامیه، خودروسازان فراوانی از شبکه‌های اجتماعی برای پشتیبانی از این ایده استفاده کرده‌اند. عده ای کمپانی‌ها نیز تلاش دارند از این ظرفیت بالقوه ۹ میلیونی برای جذب خریدار استفاده نمایند.


فورد یکی از نخستین خودروسازانی بوده که در این مسئله حاضر شده و تصویری را پخش کرده که طی آن چشمان یک زن از آینه وسط خودرو به عقب می‌نگرند. در ذیل این تصویر نوشته شده است:

به صندلی راننده خوش آمدید!

فورد با مطرح اینکه یک ابزار موستانگ به سحر نسیف، اکتیو حقوق زنان در عربستان سعودی اهدا می‌کند قدمی پررنگ برداشت.


بلومبرگ گزارش داده که تعدادی دیگر از کمپانی‌ها نیز وارد این جریان شده‌اند. برای نمونه لندروور یک تصویر متحرک را پخش کرده و در آن کلید وسیله نقلیه ای نمایش داده می‌شود که به دیگر وسایل ویژه بانوان کنار یک کیف‌دستی اضافه می‌شود.


فولکس‌واگن نیز تصویری را پخش کرده که در آن دست‌های یک زن روی غربیلک فرمان پنهانی قرار گرفته و پایین آن توئیت شده است:

این مسیر شماست، روی صندلی راننده بنشینید.


دیگر خودروسازان مانند تویوتا، نیسان و لکسس نیز درصدد هستند تا زنان سعودی را جذب کنند.


باور بر این است عامل محرک تصمیم سلمان بن عبدالعزیز برای آزاد کردن رانندگی زنان ایجاد تنوع در اقتصاد و کاهش اتکا به نفت بوده است. با این وجود بررسی‌های دیگری نیز مبنی بر گمراه کردن اذهان عمومی جهان از جنایات این کشور در یمن و خدمات رسانی از جریان‌های تروریستی پخش شده است.

برای شما هم جالب است:   بررسی خودروهای دست دوم 10 الی 15 میلیون تومانی [بخش دوم]



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد