کد خبر : 27998
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۲۶
28 views بازدید

دوئل تویوتا تاکوما و هوندا ریج‌لاین

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال در روزهای پایانی دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی مجموعه رقابت‌های وسیله نقلیه ای پدال امروز به گروه پیکاپ‌های متوسط رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه بیننده رقابت میان میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۴۸۲ رأی به ثبت رسیده است که ترایتون موفق شد با گرفتن ۱۴۰۳ […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

در روزهای پایانی دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی مجموعه رقابت‌های وسیله نقلیه ای پدال امروز به گروه پیکاپ‌های متوسط رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه بیننده رقابت میان میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۴۸۲ رأی به ثبت رسیده است که ترایتون موفق شد با گرفتن ۱۴۰۳ عدد از آن‌ها یا ۹۴ درصد از کل آرا پیروزی بطور کلیً قاطعانه و مقتدرانه‌ای بدست آورد در شرایطی که اکتیون اسپرت تنها ۷۹ رأی بدست آورده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه پیکاپ‌های متوسط دو ژاپنی یعنی هوندا ریج‌لاین و تویوتا تاکوما در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

شورلت کلرادو

جی‌ام‌سی کانیون

هوندا ریج‌لاین

تویوتا تاکوما

؟

؟

فورد رنجر

مزدا BT50

نیسان ناوارا

رنو آلاسکان

فورد رنجر

؟

ایسوزو D-Max

تویوتا هایلوکس

فولکس‌واگن آماروک

مرسدس بنز X کلاس

تویوتا هایلوکس

؟

میتسوبیشی ترایتون

سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

داچیا داستر Oroch

فیات تورو

میتسوبیشی ترایتون

؟

تویوتا تاکوما

تویوتا برای نخستین بار در فوریهٔ ۱۹۹۵ نسل در ابتدا تاکوما را به نوعی پیکاپی متوسط و برای جایگزینی با هایلوکس در مارکت ایالات‌متحده عرضه نمود. تاکوما صرفاً در مارکت ایالات‌متحده ارائه می‌گردد و در اصل نقش هایلوکس را در این کشور بازی می‌کند. سپس دقیقاً ۹ سال بعد یعنی در فوریهٔ ۲۰۰۴ در کنفرانس شیکاگو تویوتا نسل دوم این پیکاپ متوسط را پرده گشود که تا آگوست ۲۰۱۵ به تولید رسید؛ از اینرو اکنون تاکوما در نسل سوم خود قرار دارد که نخستین بار در کنفرانس دیترویت ۲۰۱۵ معرفی شد. این نسل مانند نسل‌های قبلی روی پلت‌فرم بدنه روی شاسی مشترک با تویوتا هایلوکس، تویوتا فورانر، تویوتا پرادو و لکسس GX ساخته شده است. تاکوما که در دو ورژنٔ دو کابین و یک و نیم کابین تولید می‌شود، با دو پیشرانهٔ مختلف به مارکت ارائه می‌گردد که هردو بنزینی تنفس طبیعی هستند. موتور اول یک واحد ۲٫۷ لیتری چهار سیلندر با ۱۶۰ اسب بخار قدرت است با این وجود ما برای این دوئل موتور قوی‌تر را انتخاب کرده‌ایم که از نوع three.5 لیتری V6 است. این موتور ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گریز از مرکز دارد که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک مقرر کرده شده است. تاکوما در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌گردد با اینحال برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم می باشد. این پیکاپ ژاپنی سال قبلی با فروش ۱۹۱ هزار ابزار در ایالات‌متحده، بالاترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند در شرایطی که تا ماه سپتامبر امسال نیز ۱۴۷ هزار ابزار فروش داشته است.

برای شما هم جالب است:   خودروهای هیبریدی هیوندای ، ماشین پلیس تهران می‌شوند

هوندا ریج‌لاین

هوندا در سال ۲۰۰۵ پیکاپ متوسطی بنام ریج‌لاین را برای ارائه در مارکت ایالات‌متحده عرضه نمود. نسل اول این پیکاپ روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی هوندا مشترک با مینی‌ون اودیسه ساخته شده بود و پیشرانه‌های آن با آکورا MDX مشترک بود. این نسل تا سال ۲۰۱۴ به تولید رسید و بعد از دو سال وقفه نهایتاً نسل دوم ریج‌لاین در کنفرانس دیترویت ۲۰۱۶ معرفی شد. این نسل با توجه به پلت‌فرم کراس‌اوور فول سایز پایلوت ساخته شده و در قسمت جلو هم مشابهت فراوانی به آن دارد تا جایی که می‌توان ریج‌لاین را ورژنٔ پیکاپ پایلوت دانست؛ از اینرو این پیکاپ ژاپنی برخلاف رقیب هم‌وطنش، ساختاری یکپارچه داشته و وسیله نقلیه ای دیفرانسیل جلو است با اینحال سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است. گزینه‌های قوای محرکهٔ ریج‌لاین نیز بسیار محدود است به‌گونه‌ای که تنها با یک موتور ارائه می‌گردد که از نوع three.5 لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی است. این پیشرانه که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گریز از مرکز دارد، با پایلوت مشترک است. برای انتقال نیرو هم تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مقرر کرده شده است. به علاوه از طرف دیگر ریج‌لاین برخلاف تاکوما صرفاً به‌صورت دو کابین تولید می‌گردد. این پیکاپ ژاپنی از هم‌کلاسان خود خودروی کاربردی‌تری است چراکه در پایین قسمت بار آن صندوق بار کوچکی تعبیه شده و درِ قسمت بار آن‌هم به دو صورت افقی و عمودی قابل باز شدن است؛ با اینحال بااین‌حال ریج‌لاین از جهت فروش بسیار با تاکوما فاصله دارد به‌گونه‌ای که تا ماه سپتامبر امسال موفق به فروش تنها ۲۶ هزار ابزار در ایالات‌متحده شده است.

برای شما هم جالب است:   تردد خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال 2040 در این کشورها ممنوع می‌شود

ویژگیهای تکنیکی

 

هوندا ریج‌لاین

تویوتا تاکوما

پیشرانهthree.5 لیتری V6three.5 لیتری V6
تنفسطبیعیطبیعی
قدرت۲۸۰ اسب بخار۲۸۰ اسب بخار
گریز از مرکز۳۵۵ نیوتن متر۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلو/چهارچرخعقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد۶٫۶ ثانیه۷٫۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۵٫۲ ثانیه۱۶٫۱ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر/ساعت۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۰٫۹ لیتر (ترکیبی)۱۱٫four لیتر (ترکیبی)
طول۵٫۳۳ متر۵٫۳۹ متر
فاصلهٔ محوریthree.18 مترthree.23 متر
وزن۲۰۰۶ کیلوگرم۲۱۱۷ کیلوگرم
ظرفیت بار۶۷۰ کیلوگرم۵۳۰ کیلوگرم
ظرفیت کشش۲٫three تن۲٫۹ تن
هزینه۳۰,۴۱۵ دلار۲۵,۵۷۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند حتی تحقیقات برای شناخت خودروهای پرطرفدار‌تر بین شما مصرف کنندگان ایرانی می‌باشند؛ از اینرو با استناد به جمیع جهات، جذابیت، دیزاین بدنه و کابین، برند، خصوصیت‌های فنی، هزینه و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در قسمت نظرها بیان فرمایید.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات