کد خبر : 32886
تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
26 views بازدید

دوراهی: پژو ۲۰۷ یا سایپا کوییک؟

به گزاری اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال همان‌طور که گفته شد، ازاین‌پس میخواهیم طی مجموعه مطالبی تحت عنوان دوراهی به مقایسه‌های کوتاه و ساده‌ای بین خودروهای هم هزینه داخلی بپردازیم. با این وجود در این نوشته قصد مقایسهٔ حرفه‌ای را نداریم چراکه چنین قابلیتی بدون بررسی خودروها از نزدیک و در جهان حقیقی نیست، حتی می‌خواهیم صرفاً گزینه‌های هم […]

به گزاری اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

همان‌طور که گفته شد، ازاین‌پس میخواهیم طی مجموعه مطالبی تحت عنوان دوراهی به مقایسه‌های کوتاه و ساده‌ای بین خودروهای هم هزینه داخلی بپردازیم. با این وجود در این نوشته قصد مقایسهٔ حرفه‌ای را نداریم چراکه چنین قابلیتی بدون بررسی خودروها از نزدیک و در جهان حقیقی نیست، حتی می‌خواهیم صرفاً گزینه‌های هم هزینه را رودرروی یکدیگر قرار دهیم تا از جهت ابزارهای، هزینه و ویژگیهای تکنیکی با یکدیگر مقایسه شده و درنتیجه امکان انتخاب بهتری برای خریداران ممکن گردد. ضروری به ذکر است که در مجموعه نوشته دوراهی ملاک مقایسه صرفاً هزینه است و از این جهت امکان دارد دو خودرو در یک کلاس قرار نداشته باشند. با این مقدمه سر وقت قسمت دیگری از این مجموعه مطالب می‌رویم که به دو هاچ‌بک ایرانی و نسبتاً تازه مارکت کشور یعنی سایپا کوییک و پژو ۲۰۷ اختصاص دارد.

وسیله نقلیه ای که با اسم پژو ۲۰۷ در ایران شهرت دارد در اصل ورژنٔ فیس‌لیفت شدهٔ همان پژو ۲۰۶ است که به وسیله شعبهٔ برزیلی پژو صورت گرفته است. این خودرو در طول چند سال قبلی به وسیله ایران‌خودرو به تولید رسید و در مقطعی به دلیل تحریم‌ها تولید آن متوقف شد با اینحال چند وقتی است که مجددا تولید پژو ۲۰۷ با تفاوت و آپدیت‌هایی شروع شده است. ۲۰۷ تازه در بیرون به چراغ‌ها و آینه‌های تازه و در داخل به صفحه نمایش لمسی هفت اینچی و غربیلک فرمان تازه با دکمه‌های کنترلی تجهیز شده است. در پایین کاپوت این هاچ‌بک ایرانی همان پیشرانهٔ آشنای ۱۶۰۰ سی‌سی TU5 قرار دارد که بر اساس گفتهٔ ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گریز از مرکز تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو دو گیربکس مختلف شامل پنج سرعتهٔ دستی و چهار سرعتهٔ اتوماتیک مقرر کرده شده است. برای سنجیدن مصرف سوخت نیز به اعداد اعلامی تولیدکنندگان مراجعه کرده‌ایم که با این شرایط مصرف سوخت ترکیبی ۲۰۷ با پیشرانهٔ حجیم‌تر و با این وجود قدرتمندتر از کوییک کمتر است. در بحث کیفیت نیز با نگاهی به نوشته ارزشیابی خودروها به وسیله سازمان بازرسی کیفیت می‌توان ۲۰۷ اتوماتیک را با چهار ستارهٔ کیفیت مشاهده کرد که از این جهت از نگاه این سازمان این ماشین یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل است با این وجود که ممکن است در رفتار این‌گونه نباشد. ایران‌خودرو چند وقتی است که ورژنٔ سدان ۲۰۷ را هم عرضه کرده و به تارگی فروش و تولید آن‌را هم شروع کرده است با این وجود هنوز هزینه آن واضح نیست.

برای شما هم جالب است:   رکاب - تناقض داخلی‌سازی خودروهای تازه

کوییک در اصل ورژنٔ هاچ‌بک ساینا است که پایه و اساس آن نیز به تیبا بازمی‌گردد. این یعنی در پایین این پوستهٔ دارای اختلاف و کراس مانندِ کوییک، در اصل همان تیبای ۲۵ میلیونی قرار دارد. درهرحال این خودرو در بیرون تفاوت نسبتاً جامعی را تجربه کرده که نمایی دارای اختلاف و تا حدودی زیباتر از دیگر خویشاوندانش بدان بخشیده است. کوییک از همان موتور ۱٫۵ لیتری هشت سوپاپ تیبا بهره میبرد که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گریز از مرکز دارد؛ از این جهت این هاچ‌بک ایرانی از جهت فنی بطور کلیً مغلوب رقیب ایران‌وسیله نقلیه ای خود می‌شود در شرایطی که وانگهی مصرف سوخت بیشتری هم دارد. انتقال نیرو در کوییک هم مانند ۲۰۷ به وسیله دو گیربکس مختلف اجرا میشود که یکی پنج سرعتهٔ دستی و دیگری اتوماتیک CVT است. در باب کیفیت با اینحال این هاچ‌بک تازه سایپا هنوز به وسیله کمپانی بازرسی کیفیت موردبررسی قرار نگرفته است با این وجود با استناد به اینکه تیبا و ساینا هردو تنها موفق به کسب یک ستارهٔ کیفیت شده‌اند می‌توان گفت کوییک از جهت کیفی هم در پس پژو ۲۰۷ قرار می‌گیرد. سایپا تصمیم گرفته است کوییک را در سه تیپ مختلف ارائه کند که یکی دستی و دو تیپ دیگر اتوماتیک هستند و ابزارهای و آپشن‌های کامل تنها در تیپ اتوماتیک بالایی با اسم پلاس عرضه می‌شود. ابزارهای گفته شده در جدول پایین نیز در اختیار به همین تیپ پلاس هستند که از این جهت از این لحاظ کوییک بطور کلیً توانایی رقابت با ۲۰۷ را دارد.

برای شما هم جالب است:   قیمت انواع خودروها در بازار (91.2.16)

ابزارهای

پژو ۲۰۷

سایپا کوییک

دو ایربگدارددارد
کروز کنترلدارددارد
ترمز ABS و EBDدارددارد
پایش فشار بادندارددارد
اخطار سرقتدارددارد
قفل اتوماتیک درهادارددارد
حسگر پارک عقبدارددارد
استارت دکمه‌ایندارددارد
ورود بدون کلیدندارددارد
رایانه سفریندارددارد
دماسنج بیروندارددارد
فرمانهیدرولیکالکتریکی
تهویه اتوماتیکدارددارد
آینه‌های جانبی برقیدارددارد
دی‌لایتدارددارد
صفحه نمایش لمسیدارددارد
ناوبریدارددارد
بلوتوثدارددارد
دوربین دید عقبدارددارد
رینگ آلومینیومیدارددارد

 

نتیجه گیری

در نتیجه گیری نهایی مقایسهٔ این دو هاچ‌بک ایرانی باید به هزینه آن‌ها توجه کرد یعنی جایی که ورژنٔ اتوماتیک و فول آپشن سایپا کوییک در مقابل ورژنٔ دستی پژو ۲۰۷ قرار می‌گیرد؛ از این جهت افرادی که خواهان ورژنٔ اتوماتیک ۲۰۷ باشند باید ۷٫۵ میلیون تومان بیشتر درمقایسه با کوییک اتوماتیک پرداخت کنند. در چنین شرایطی ست که که هزینه ۲۰۷ اتوماتیک مدت زیادی نمیگذرد که دو میلیون تومان گسترش را تجربه کرده است. درهرحال نظر شما پیرامون این دو خودرو چیست؟ پژو ۲۰۷ قوی‌تر و باکیفیت‌تر با اینحال گران‌تر را برتر میدانید یا کوییک پر آپشن و ارزان‌تر با این وجود کم‌کیفیت و ضعیف‌تر را؟

 

ویژگیهای تکنیکی

پژو ۲۰۷

سایپا کوییک

پیشرانه۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ۱٫۵ لیتری eight سوپاپ
قدرت۱۰۵ اسب بخار۸۷ اسب بخار
گریز از مرکز۱۴۲ نیوتن متر۱۲۸ نیوتن متر
گیربکس دستی۵ سرعته۵ سرعته
گیربکس اتوماتیکfour سرعتهCVT
محور محرکجلوجلو
مصرف سوخت۶٫۶ لیتر (ترکیبی)۷ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک۵۰ لیتر۴۱ لیتر
طولthree.90 مترthree.99 متر
فاصلهٔ محوری۲٫۴۴ متر۲٫۴۱ متر
وزن۱۰۵۴ کیلوگرم۱۰۶۵ کیلوگرم
رینگ و لاستیکR14-185R14-185
ترمز جلودیسکی خنک‌شوندهدیسکی خنک‌شونده
ترمز عقبدیسکیکاسه‌ای
هزینه دستی۴۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان۳۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان
هزینه اتوماتیک۴۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات