کد خبر : 33046
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۳:۱۵
21 views بازدید

مقام دوم فروش تایر در ایران به چینی‌ها رسید

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی  تایرسازان چینی با صادرات بیش‌ از ۳۰ هزار تن انواع تایر رادیال به ایران،‌ مکان دوم تأمین‌کننده تایر را بعد از تولیدکنندگان داخلی به خود اختصاص دادند. سیدمحمد میرعابدینی ، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با استناد به محاسبه هشت‌ماهه ابتدای سال گمرک، چین را به نوعی دومین تأمین‌کننده تایر در مارکت ایران عرضه کرد و […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

 تایرسازان چینی با صادرات بیش‌ از ۳۰ هزار تن انواع تایر رادیال به ایران،‌ مکان دوم تأمین‌کننده تایر را بعد از تولیدکنندگان داخلی به خود اختصاص دادند.

سیدمحمد میرعابدینی ، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با استناد به محاسبه هشت‌ماهه ابتدای سال گمرک، چین را به نوعی دومین تأمین‌کننده تایر در مارکت ایران عرضه کرد و گفت:

با استناد به تردد ۲۰ میلیون خودرو در ایران، نیاز هر یک از این خودروها دارای اختلاف است.‌ به نوعی مثال با استناد به نیاز یک خودروی سواری در سال به یک حلقه تایر، مارکت تایر در ایران سالانه به ۴۰۰ هزار تن تایر نیاز دارد که با استناد به فعالیت چند کمپانی تولیدکننده داخلی،‌ ۲۵۰ هزار تن از این میزان به وسیله تولیدات داخلی و مابقی نیاز کشور یعنی ۱۵۰ هزار تن به وسیله واردکنندگان یعنی واردات رسمی و مابقی از روش قاچاق تأمین‌ می‌شود. بر‌ اساس معلومات و محاسبه چند سال قبلی، ۱۱۰ هزار تن تایر وارداتی به‌وسیله واردکنندگان رسمی به کشور وارد و ۴۰ هزار تن دیگر نیز به‌صورت قاچاق راهی مارکت ایران می‌شوند.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک، چین را بزرگ‌ترین صادر‌کننده تایر به ایران عرضه کرد و گفت:

بر‌ اساس آمارهای موجود، ۴۰ درصد از سهم مارکت تایرهای وارداتی دراختیار تایرسازان چینی است و بعد از آن کره با در دست داشتن ۱۰ درصد از سهم مارکت وارداتی‌ها در مقام دوم قرار دارد. این با این وجود دارای چنین مفهومی نیست کره‌ای‌ها ظرفیت تأمین‌ ۱۰‌ درصد از نیاز مارکت را دارند؛ حتی بر‌ اساس آمارهای ‌سال‌های قبلی، تایرسازان کره‌ای پیوسته حدود ۲۰ درصد از نیاز مارکت را تأمین‌ می‌کرده‌اند که متأسفانه به‌ دلیل عده ای مشکلات به‌وجود‌آمده در یک‌سال قبلی، سهم بازارشان به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

میرعابدینی با تأکید‌ بر اینکه برندهای کره‌ای در سال‌های آتی علاوه‌ بر به‌ دست آوردن سهم مارکت ازدست‌رفته، حضور خود را در مارکت ایران را به ۲۰ درصد از واردات خواهند رساند، گفت:

هانکوک، کومهو، رودستون و نکسن چهار برند کره‌ای هستند که از مقبولیت بسیار خوبی در بین مصرف‌کنندگان ایرانی برخوردارند. میزان واردات تایر در هشت ماهه اول امسال، ۷۷ هزار و ۱۳۲ تن و ارزش دلاری واردات ۸ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۶۰میلیون‌ و ۲۵۳ هزار و ۵۴۸ دلار بوده است.

 

برای شما هم جالب است:   پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دو دیفرانسیل وارد ایران شد + مشخصات، هزینه و اوضاع فروش

در مسئله واردات، بیشترین آمارها همان‌طور که گمانه زنی می شود با‌توجه به اینکه از حدود ۲۰ میلیون خودروی موجود در کشور، ۱۵ میلیون ابزار خودروهای سواری هستند، سهم واردات تایرهای رادیال سواری بیشتر از واردات تایرهای اتوبوسی کامیونی رادیال است. تا جایی‌که ۴۳ هزار تن از واردات انجام‌شده مرتبط به تایرهای رادیال سواری و حجم واردات تایرهای اتوبوسی کامیونی نزدیک‌ به ۲۰ هزار تن است.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک بیشترین حجم واردات تایر را به‌ ترتیب از کشورهای تولیدکننده چین، کره‌جنوبی، تایلند، هند، ترکیه، تایوان، ژاپن، اسپانیا و آلمان دانست و گفت:

چین با در دست داشتن ۴۰ درصد از سهم مارکت وارداتی‌ها در مقام اول قرار دارد و بعد از آن کره، ترکیه، ‌تایلند، هند و حتی ژاپن هر یک سهمی نزدیک‌ به ۶ درصد از مارکت دارند.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات