به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

چندین ساعت پیش داچیا، خودروساز رومانیایی و پایین سری‌ی مشهور رنو، عکس هایی از شاسی‌بلند موفق خود با نمایی تازه و تحول‌یافته پرده گشود.

نسل اول خودروی داچیا داستر از سال ۲۰۱۰ فروخته‌ می‌شود، اکنون لحظه بازنشتگی‌ این شاسی‌بلند تحت نام پرفروش‌ترین نمونه برند داچیا طی دوره هفت ساله، فرارسیده است. به دلیل آنکه داستر تازه در شرف عرضه رسمی در کنفرانس خودروی فرانکفورت قرار دارد؛ این برند رومانیایی که تحت مالکیت رنو است، عکس ها رسمی شاسی‌بلند اقتصادی خود را در معرض دید عموم قرار داده است. همان‌طور که عکس ها جاسوسی متعدد طی ماه‌های قبلی واضح می‌کردند، ورژن تازه، نمونه تکامل‌یافته نمونه قدیمی است.

در تصویر‌ها، داچیا داستر ۲۰۱۸، به رنگ نارنجی آتاکاما قابل مشاهده است، هنوز مشخصه‌های بدنه تنومند و مدرن نمونه قبلی را حفظ کرده است و دست‌خوش تفاوت موثری در نقاط مختلف شده است. چراغ‌های عقب خودرو که مشابه خودروی شاسی‌بلند جیپ رنگید هستند، دلیل می‌شوند ظاهر خودرو با تکونولوژی بالا به نظر برسد و بیشتر به لبه‌ها منتقل شده‌اند. داچیا داستر تازه روی پلتفرم خودروی قبلی سوار است و ابعاد کلی یکسانی دارد. 

داچیا داستر ۲۰۱۸

بخش جلوی خودرو تفاوت محسوسی نکرده است و بیشتر از یک برنامه بطور کلی تازه به یک آپدیت از ورژن قدیمی مشابهت دارد. داچیا از چراغ‌های جلوی عریض‌تری استفاده کرده است و از یک ورقه نقره‌ای که بیشتر به بول‌بار (سپر محافظ که در برخورد کاربری دارد) است و از نوع نوعی پلاستیک ویژه ضدخش ساخته شده، استفاده کرده است. شیشه جلوی خودرو به اندازه ۱۰ سانتی‌متر به سوی مقابل حرکت کرده است تا محیط داخلی گسترش بیابد. دیگر تفاوت شامل ضربه‌گیر‌های مشکی خمیده، میله‌های آلومینیومی سقف و چرخ‌های جدید ۱۷ اینچی آلیاژی می‌شود. مهندسین داچیا خط میانی (Beltline) خودرو را ارتقاء داده و کمی بالاتر آورده‌اند.

برای شما هم جالب است:   مرسدس بنز G300 عرضه شد

داچیا داستر ۲۰۱۸

داچیا از سال ۲۰۱۰ حدود یک میلیون ورژن از خودروی داستر را فروخته، همزمان با اینکه محاسبه فروش این خودرو هر سال افزایش کرده است. لاورنس ون دن‌آکر، معاون ارشد دیزاین گروه رنو در باب تجدیدنظر داچیا برای ظاهر داستر بیان می کند:

عمر خودروی داستر رو به انتهای نیست و ما هنوز هم نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز مارکت باشیم با این وجود این خودرو الزامی به تحول ریشه‌ای ندارد با این وجود اگر به دقت آن‌ را ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ کنید، خواهید دید که خیلی چیز‌ها تغییر کرده است.

دیوید دوراند، سرپرست دیزاین کمپانی داچیا گفته است که حفظ ظاهر بی‌تکلف و بازتاب ارزش‌ خرید بالای داستر ضروری بود. ایشان بیان می کند:

دست ما برای دیزاین باز بود و حتی می‌توانستیم از مضامین مأنوس و آشنای قبلی بهره ببریم. وقتی که ما در حال دیزاین یک خودروی داچیا هستیم، پیوسته به خریدار فکر می‌کنیم. تحت نام مثال اگر از قطعات تزئینی کروم زیاد بهره ببریم، خریدار با کمی تفکر از خود می‌پرسد که چرا باید برای چنین چیز‌هایی که هیچ کاربردی ندارد هزینه کنم.

داچیا عکس ها کابین خودرو را پخش نکرده است، با اینحال ادعا کرده که بیشتر تغییر و تحول نسل دوم داستر در این بخش صورت گرفته است. دیوید دوراند، محیط بیرونی خودرو را دستخوش تکامل استراتژیک می‌داند، با اینحال  انقلاب و تحول اصلی را در کابین خودرو توصیف کرده است. محیط داخلی داستر ۲۰۱۸،‌ سه‌شنبه ۲۱ شهریور در کنفرانس بین‌المللی فرانکفورت معرفی می‌شود، جایی که داچیا ویژگیهای تکنیکی شاسی‌بلند خود را هم عرضه خواهد داد.

برای شما هم جالب است:   سی‌سالگی کمپانی تک‌آرت؛ بهترین تیونر پورشه

همزمان با اینکه شایعاتی مبنی بر ارائه ورژن هفت سرنشین خودرو مطرح است، خبرگزاری‌های رسمی از وجود ورژن‌ای با فاصله محورهای وسیع‌تر خبر داده‌اند. ضروری به ذکر است که نسل اول داستر  که در بسیاری از کشورها ازجمله ایران، تحت برند رنو فروخته می‌شود؛ از شاسی‌بلند‌های کوچک و ارزان‌هزینه مارکت جهانی به حساب‌ می‌آید. نمونه‌های ۲۰۱۷ داستر، همراه با نمونه‌ی ۲ لیتری قبلی، از پیشرانه‌های ۱.۲ و ۱.۶ لیتری بنزینی و گزینه ۱.۵ لیتری توربودیزل استفاده می‌کنند. پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی، برای نمونه پایه این خودروی اقتصادی، ۱۲۳ اسب‌ بخار ، قدرت تولید می‌کند همزمان با اینکه پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۱۲ اسب‌ بخار و گزینه توربودیزل ۱.۵ لیتری، ۱۰۷ اسب‌بخار به چهارچرخ منتقل می‌کنند.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد