کد خبر : 28765
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۲۲
26 views بازدید

رنو سیمبل ۲۰۱۶؛ تجربه رانندگی، نقاط قوت و ضعف

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی همه ما با تندر ۹۰ یا لوگان آشنا هستیم؛ وسیله نقلیه ای که به توجه به دیزاین بد ترکیبش، به دلیل استهلاک پایین موفق شد به فروشی خوب در مارکت ایران دست بیابد. تندر ۹۰ یا لوگان در سال ۲۰۰۴ به وسیله کمپانی رومانیایی داچیا روی خط تولید رفت. نسل اول این خودرو در سال […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

همه ما با تندر ۹۰ یا لوگان آشنا هستیم؛ وسیله نقلیه ای که به توجه به دیزاین بد ترکیبش، به دلیل استهلاک پایین موفق شد به فروشی خوب در مارکت ایران دست بیابد.

تندر ۹۰ یا لوگان در سال ۲۰۰۴ به وسیله کمپانی رومانیایی داچیا روی خط تولید رفت. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۸ فیس لیفت شد که در حال حاضر بر اساس معمول اغلب خودرو های از رده خارج دیگر به وسیله ایران خودرو با اسم تندر ۹۰ پلاس ارائه می شود.

جانشین لوگان با اسم سیمبل در کنفرانس خودرو پاریس سال ۲۰۱۲ عرضه شد و در حال حاضر نگین خودرو، نماینده تولیدات وارداتی رنو در ایران، مسئولیت ارائه و واردات آن را بر عهده دارد. سیمبل در سال ۲۰۱۶ فیس لیفتی را تجربه کرد که چهره آن را دل نشین تر و بروز تر از قبل کرده است.

فیس لیفت رنو سیمبل برای سال ۲۰۱۷ که در اروپا با اسم داچیا لوگان شناخته می شود

در خارج از ایران، سیمبل با هزینه پایه ۶۹۵۰ یورو وسیله نقلیه ای کم بهای و اقتصادی شمرده می شود و اکثرا مارکت کشور های در حال پیشرفت و اروپایی را هدف دارد.

در ایران این خودرو با برچسب هزینه ۷۰-۸۰ میلیون تومانی به هیچ عنوان کم بهای به حساب نمی آید؛ با اینحال بازه هزینه ای که این خودرو در آن قرار دارد حاوی خلاء فراوانی بوده و خریداران گزینه انتخابی چندانی ندارند.

باید دید آیا سیمبل از خصوصیت های خوب و کافی دارا است تا بتواند ذهنیات را درمقایسه با خود تغییر دهد یا نه. پیشتر با بررسی این خودرو همراهمان باشید.

ساده و تا حدودی مدرن

به توجه به سود بردن از پلتفرمی دارای اختلاف با تندر ۹۰، سیمبل مقداری از دیزاین جعبه ای آشنای جدش، تندر ۹۰ را به ارث برده. سبک محافظه کارانه رنو در دیزاین سیمبل بطور کلیً متناسب با فلسفه یک خودروی اقتصادی است، از این حیث چهره این بچه رنو در طول لحظه با سرعت کمتری رنگ و بوی کهنگی خواهد گرفت که با استناد به قیمتش در مارکت خارجی بطور کلی قابل توجیه است.

در قسمت جلو فرم و گرافیک چراغ ها همراه با نشان بزرگ رنو، که در اکثر نمونه های حال حاضر این برند به چشم می خورند، نمایی حدوداً مدرن را شکل می دهند. سپر پف کرده، چراغ ها با شیب متمایل به پایین و ورودی هوای پیوسته قسمت زیرین سپر دلیل می شوند که چهره سیمبل تا حدودی اخمو و جدی جلوه کند.

دیزاین پروفیل کناری با اینحال به دور از هر گونه پیچیدگی انجام شده است. آینه های کناری شبیه به نمونه بکار رفته در ساندرو هستند و تنها چراغ راهنمای کناری به روی آن انتقال یافته است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - تغییر مسافر با خودروی خودران در کمبریج

رینگ های ۱۵ اینچی آلومینیومی دیزاین بطور کلی ساده ای دارند و به دلیل ارتفاع قابل توجه سیمبل مقداری کوچک حس می شوند.

سادگی بسیار قسمت انتهایی عظیم ترین ایرادیست که می توان بر دیزاین سیمبل وارد کرد. سخت اصلی بخش عقب را می توان دیزاین بسیار تکراری چراغ ها و گرافیک آن عنوان کرد با اینحال رنو این ایراد را در فیس لیفت تازه این خودرو تا حدودی رفع کرده است.

کابینی تازه با اینحال آشنا

محیط داخل کابین خوب مقرر کرده شده و حتی مردم قد بلند با خاطری آسوده و بی دردسر! سوار سیمبل خواهند شد. صندلی های جلو نرم تر از نیمکت های استفاده شده تندر ۹۰ هستند و بهتر بدن را در بر می گیرند؛ با اینحال صندلی های عقب افزایش خیلی کمی را تجربه کرده اند.

ترکیب دو رنگ متضاد کرم و مشکی همراه با قاب مشکی براق و متریال کروم رنگ کنسول میانی و رو دری ها فضایی خوب و گرم ایجاد کرده اند.

ترتیب چینش ادوات کنسول مرکزی، ارگونومی رضایت بخشی را باعث می شوند که کمتر حواس راننده را پرت می کند با این وجود دکمه مرتبط به کروز کنترل با استناد به کاربردش می موفق شد در نقطه دم دست تری قرار بگیرد.

در بحث کیفیت داخلی، سیمبل با استناد به هزینه بالای مقرر کرده شده برایش حرف چندانی برای گفتن ندارد. در اکثر نقاط کابین از پلاستیک سخت استفاده شده که لمس کردنشان حسی با مزه ای منتقل نمی کند.

سیمبل مورد بررسی از تیپ SE بوده که مانند ورژن فول تر LE به گیربکس چهار سرعته تیپ ترونیک تجهیز است. ورژن های LE و SE در عرصه قابلیت ها رفاهی چندان دست خالی به میدان نیامده اند.

قابلیت ها رنو سیمبل شامل مواردی از قبیل، کروز کنترل، مانیتور ۷ اینچی با بلوتوث و سامانه نویگیشن، دوربین دید عقب، فرمان با دوخت چرم، سیستم تهویه اتوماتیک، پایین آرنجی جلو، حسگر باد لاستیک (ویژه LE) ، دیلایت و… می شود و چنین سری ای دلیل می شود تا سیمبل همراه با رقبایش چندان خجالت زده نشود.

نمونه پایه سیمبل با اینحال با شیشه بالا بر عقب و آینه کناری های دستی و خصوصا قالپاق های جذابش، با استناد به بر چسب هزینه ۷۰ میلیون تومانی، از لحاظ قابلیت ها رفاهی بیشتر مضحک است تا چیز دیگر.

با این وجود سیمبل به کمک ۲ ایربگ، ABS و EBA توانسته four ستاره ایمنی از موسسه Euro Ncap اخذ کند تا خیال سرنشینان از بابت ایمنی خودرو راحت باشد.

برای شما هم جالب است:   بررسی هیوندای سوناتا 2018؛ گزینه جدید کرمان موتور برای واردات به ایران

ویژگیهای تکنیکی

سیمبل از پیشرانه K4M با حجم دقیق ۱۵۹۸ سی سی سود می برد که سالهاست در ساندرو و تندر ۹۰ استفاده شده و ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتون متر گریز از مرکز تولید می کند.

پیشرانه سالخورده سیمبل و گیربکس چهاردنده آن مقداری بروزرسانی تجربه کرده اند و از این حیث در اوضاع استاندارد، zero تا ۱۰۰ آن به ۱۰٫۱ ثانیه کاهش یافته و عملکرد بهتر گیربکس بطور کلیً مشهود است که پیشتر بیشتر به آن می پردازیم.

تجربه رانندگی با رنو سیمبل

تجربه رانندگی با سیمبل دارای اختلاف بود. قبل از رانندگی با سیمبل انتظار اختلاف فراوانی با ساندرو و تندر نداشتم؛ با اینحال سیمبل به خوبی ورق را برگرداند. سیستم فرمان به توجه به هیدرولیک بودن نرم و روان رفتار می کرد با این وجود مشکلش انتقال ندادن حس چندانی از سطح مسیر بود که پدیده ای رایج به اشتراک خودروسازان فرانسوی است.

سیمبل با زوزه ای خفیف، شبیه به با برادرانش، از خواب بیدار می شود با اینحال خواب آلودگی اش دیر از بین می رود. در شتاب گیری ابتدایی سیمبل تنبل کمی تنبل است با اینحال با بالا رفتن دور موتور انرژی می گیرد و شتاب گیری مناسبش را نشان تان می دهد.

تکان محسوسی از جانب گیربکس تیپ ترونیک در زمان تعویض دنده به چشم نمی خورد و هماهنگی بیشتر جعبه دنده و موتور در مقایسه با قبل از دیگر نکات رضایت بخش و خوبی بود که اگر سابقا تجربه رانندگی با ساندرو و تندر ۹۰ اتوماتیک را داشته باشید، در همان اول کار متوجه این اختلاف عملکرد می شوید.

گیربکس به روز شده این خودرو هوشند تر از قبل رفتار می کند و مشکلات سابق در معکوس کشیدن، خصوصا در دنده های پایین، شدیدا کاهش یافته؛ ولی باید گفت نباید توقع بالایی از سیمبل داشته باشید، چرا که ذات تکنولوژی این گیربکس مرتبط به سال ها قبل است.

شتاب گیری ثانویه خوب تا حدود سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت به طرز مناسبی پیش می رود با اینحال از آنجا به بعد به دلیل تعداد کم دنده این روند سرکوب می شود.

رنو تنها با بروزرسانی های نرم افزاری به تفاوت حدودا زیادی دست یافته با این وجود این بروزرسانی ها بعد از ۱۳- ۱۴ سال خیلی قابل توجه نیستند و تا حدودی کم لطفی رنو را می رسانند.

کابین به خوبی عایق بندی شده و در دورهای پایین صدای خیلی فراوانی به درون کابین راه پیدا نمی کند. به خاطر فاصله محوری بیشتر و مقداری ارتفاع کمتر از سطح زمین، سیمبل حس استقامت بیشتری درمقایسه با تندر ۹۰ به راننده می دهد با اینحال حواستان باشد، سیمبل بازهم ارتفاع فراوانی دارد و تایرهای باریک و نبود سیستم کنترل استقامت وضع را بهتر نمی کنند، با این وجود مجموعا خودرو به شکل مناسبی بر جاده سوار است.

برای شما هم جالب است:   هزینه و اوضاع فروش هیوندای اکسنت مونتاژی کرمان موتور مطرح شد

ارتفاع نسبتاً زیاد خانواده تندر ۹۰ پیوسته همراه با معضل استقامت کم، نکات مثبتی هم داشته؛ سواری نرم و عبور بی دردسر از سرعت گیر ها از نمونه این موارد اند که سیمبل هم از آن ها برخوردار است.

خودرو مورد بررسی بعد از حدود ۳۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد در کمتر از دو سال کیفیت خود را به خوبی حفظ کرده و سر و صدای ویژه ای در درون کابین و بخش های خارجی به گوش نمی رسد.

در حقیقت سیمبل به ایران آمده تا در ناحیه خلوت مارکت یکه تازی کند. هدفی که به نظر دستیابی به آن کاری بطور کلیً راحت است؛ با اینحال از جهت دیگر بی رقیب بودن در بیشتر مواقع خوب نیست.

وجود تندر ۹۰ و ساندرو برای سیمبل چندان خوش یمن نیست. تشابهات فنی  بین این سه خودرو و هزینه بالای سیمبل، آن را برای خریداران به گزینه ای نسباتا غیر منطقی برای انتخاب بدل کرده است.

از جهت دیگر تشابهات فنی این سه خودرو مزایایی دارد که اصلی ترین آن را می توان تعمیرات ساده تر و پیچیدگی کمتر قطعات عنوان کرد.

ولی باید گفت در اوضاع حال حاضر مارکت که عموم خریداران در کلاس هزینه ای ۶۰ میلیون به بالا به خرید خودروهای کراس اوور گرایش یافته اند، کار خودروهای سدان کمی سخت به نظر می رسد، در حقیقت نه فقط سیمبل حتی خودروهایی مانند کیا سراتو ۱۶۰۰ سایپا و بسترن B50 که در این رده هزینه ای قرار دارند نیز در فروش چندان طوفانی نبوده اند.

در انتهای سیمبل را می توان با استناد به مشخصات اقتصادی، محیط داخلی نسبتا خوب، وسیله نقلیه ای پذیرفتنی توصیف کرد با کمی تبلیغ گسترده تر از پتانسیل فراوانی برای دستیابی به فروش بالا دارا است، با اینحال باید منتظر ماند و دید که در صورت ارائه ورژن های مونتاژی این خودرو با هزینه خوب تر، استقبال خریداران از ارزان ترین سدان مدرن رنو به چه نحو خواهد بود.

نکات مثبت
  • مشخصات اقتصادی، محیط داخلی خوب،کیفیت و تداوم، اشتراک قطعات فنی با تندر ۹۰، قابلیت ها رفاهی پذیرفتنی در ورژن های فول آپشن، ایمنی خوب
نکات منفی
  • هزینه بالا، جنس ضعیف متریال داخل کابین، ابزارهای اندک ورژن پایه، صندلی ناراحت ردیف عقب، ناشناخته بودن در مارکت،نزول هزینه قابل توجه، تکنولوژی قدیمی گیربکس four سرعته، هندلینگ و عملکرد دینامیکی متوسط

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات