کد خبر : 32469
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۵:۳۷
24 views بازدید

رنو کوئید ۴۰ میلیونی در راه ایران؛ ویژگیهای تکنیکی و آزمایش تصادف ورژن برزیل [تماشا کنید]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی رنو کوئید یکی از ارزان ترین خودروهای جهان است که برخلاف تولیدات داچیا، با نشان رنو در مارکت کشورهای در حال پیشرفت به فروش می رسد. رنو کوئید تحت نام یک هاچ بک یا به عبارت بهتر مینی کراس اوور اقتصادی در هندوستان و برزیل مونتاژ شده و احتمالا در آتی نه خیلی دور به […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

رنو کوئید یکی از ارزان ترین خودروهای جهان است که برخلاف تولیدات داچیا، با نشان رنو در مارکت کشورهای در حال پیشرفت به فروش می رسد.

رنو کوئید تحت نام یک هاچ بک یا به عبارت بهتر مینی کراس اوور اقتصادی در هندوستان و برزیل مونتاژ شده و احتمالا در آتی نه خیلی دور به مارکت ایران نیز راه پیدا خواهد کرد.

مشخصات ایمنی رنو کوئید

به دلیل هزینه بسیار کم، رنو کوئید از ابزارهای رفاهی و ایمنی بطور کلی ابتدایی سود می برد. غیر از این به خاطر پایین نگه داشتن هزینه نهایی، در تولید قسمت های مختلف از نمونه بدنه حداقل استانداردها رعایت شده است.

این عوامل همراه با هم باعث شده اند که رنو کوئید از جهت ایمنی موقعیت بسیار بدی داشته باشد، طوری که ورژن هندی آن سال قبلی آزمایش تصادف NCAP را بدون امتیاز ترک کرد.

رنو کوئید هند تست تصادف

آزمایش تصادف رنو کوئید هند ورژن کم آپشن

بعد از جنجال هایی که بعد از این موضوع بوجود آمد، رنو قول داد که با استفاده از تغییراتی ایمنی ارزان ترین ساخته خود را در هندوستان پیشرفت دهد. بعد از بهبودهای ساختاری و در آزمایش مجدد رنو کوئید بالاخره موفق به دریافت یک ستاره ایمنی شد که با این وجود باز هم راضی کننده نیست.

رنو کوئید هند تست تصادف

آزمایش تصادف رنو کوئید هند ورژن تجهیز به ایربگ

با اینحال در آن سوی جهان، ورژن برزیلی رنو کوئید عملکرد نسبتا بهتری درمقایسه با همزاد هندی خود نمایش داده است. این خودرو در آزمایش هایی که چند ماه پیش به وسیله NCAP آمریکای لاتین برگزار شد، موفق شد سه ستاره بدست آورد که در کل رضایت بخش است.

رنو کوئید برزیل تست تصادف

آزمایش تصادف رنو کوئید برزیل

کوئید برزیلی در برخوردهای جلو و جانبی در کل به خوبی از سرنشینان بزرگسال و خردسال نگهداری می کند، با وجود این موقعیت حفاظت از قفسه سینه بزرگسالان چندان مطلوب نبوده و دلیل از دست رفتن امتیازهایی شده است.

برای شما هم جالب است:   دانلود قسمت 6 فصل دوم گرند تور با زیرنویس فارسی و لینک مستقیم

با این وجود سازه مستحکم کوئید مقاومت بالایی داشته و در مشارکت با ایربگ های جانبی می تواند از وارد شدن صدمات خیلی شدید و مرگبار به سینه سرنشینان جلوگیری کند.

دیگر عواملی که باعث از از دست رفتن امتیاز شده اند، به عدم تعبیه کلید غیر اکتیو کردن ایربگ سرنشین جلویی (برای امنیت بیشتر زمان نصب صندلی کودک) و عدم بهره برداری از کمربند سه نقطه ای مرتبط می شوند.

در مقایسه با ورژن برزیلی، رنو کوئید هندی فاقد ایربگ های جلو و جانبی برای سرنشین کناری بوده و به توانایی ایزوفیکس نیز تجهیز نیست. به علاوه از طرف دیگر رینگ های آن نیز کوچک تر بوده (۱۳ در مقابل ۱۴) و ابزارهای و کیفیت مواد استفاده شده در کابین نیز بعضا اختلاف های معناداری دارند.

این خودروی کم بهای فرانسوی در هندوستان با داتسون Redigo، ماروتی آلتو و هیوندای Eon رقابت می کند. تمامی این نمونه ها هزینه ای تقریبا پراید دارند، با اینحال به لحاظ تکنولوژیکی از موقعیت بهتری دارا هستند. در برزیل نیز کوئید با نمونه های مطرح تری مانند فیات موبی و فواکس واگن آپ رقابت دارد.

رنو کوئید

ویژگیهای تکنیکی رنو کوئید

گفتن این موضوع در اینجا لازم است کوئید برزیلی در حقیقت ورژن پیشرفت یافته کوئید هندی به حساب می آید. این خودرو در آمریکای لاتین با بدنه بهینه شده و چهار ایربگ به فروش رسیده و نیروی خود را تنها از موتور ۱ لیتری دریافت می کند.

رنو کوئید تجهیزات ایمنی

با استناد به ارتقاء کارایی ها و تفاوت داده شده، وزن کوئید برزیلی تقریبا ۹۰ کیلوگرم (با توجه به عده ای منابع ۱۴۰ کیلوگرم ) سنگین تر از کوئید هندی است.

برای شما هم جالب است:   هزینه خودرو در مارکت ایران (خودروهای داخلی و وارداتی – 25 آذر 96)

هزینه رنو کوئید برزیل برای مارکت ایران

هزینه رنو کوئید برزیلی از حدود ۹۰۰۰ دلار شروع می شود، حال آنکه در هند برای خرید نمونه تجهیز به موتور ۱ لیتری، باید چیزی تقریبا ۵۵۰۰ دلار پرداخت کرد.

به عبارت دیگر در شرایطی که ارائه رنو کوئید هندی با هزینه ای کمتر از ۳۰ میلیون تومان در کشورمان قابل تصور بود، در باب ورژن برزیلی و ایمن رنو کوئید باید انتظار رقمی تقریبا ۴۰ میلیون تومان یا حتی بیشتر را داشت.

در چنین صورتی کوئید با رقیبان بسیاری در مارکت داخلی مواجه می شود و حتی باید با دیگر کالا کم بهای مهم رنو، یعنی خانواده تندر ۹۰ و ساندرو رقابت کند.

رنو کوئید تجهیزات رفاهی

با توجه به همه جوانب امیدواریم کوئیدی که در ایران ارائه خواهد شد، عملکردی مثل ورژن برزیلی داشته باشد؛ اگر اینطور نباشد تهیه آن با هزینه ای بالاتر چندان قابل توجیه نبوده و اعتبار رنو نیز امکان دارد در مارکت ایران خدشه دار شود.

ویژگیهای تکنیکی رنو کوئید

موتور ۸۰۰ سی سیموتور ۱ لیتری
قدرت۵۳hp۶۷hp
گریز از مرکز۷۲Nm۹۱Nm
مصرف سوخت ترکیبی در یکصد کیلومترfour.1 لیترfour.7 لیتر
گیربکس

پنج دنده دستی یا اتوماتیک (AMT)

پیشتر قادر اید آزمایش تصادف ورژن های مختلف رنو کوئید را تماشا فرمایید.

درصورت تمایل این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات