کد خبر : 32831
تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
22 views بازدید

رکاب – آشنایی با سیستم تعلیق مک فرسون و مستقل در خودرو

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – آشنایی با سیستم تعلیق مک فرسون و مستقل در خودرو” که پیشتر بدان میپردازیم. آشنایی با سیستم تعلیق مک فرسون و مستقل در خودرو رکاب- سیستم تعلیق مک فرسون را می‌توان یکی از پرکاربردترین انواع سیستم تعلیق به ویژه در خودروهای کوچک و متوسط دانست. فرضیه‌های ابتدایی این سیستم به […]

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – آشنایی با سیستم تعلیق مک فرسون و مستقل در خودرو” که پیشتر بدان میپردازیم.

آشنایی با سیستم تعلیق مک فرسون و مستقل در خودرو

رکاب- سیستم تعلیق مک فرسون را می‌توان یکی از پرکاربردترین انواع سیستم تعلیق به ویژه در خودروهای کوچک و متوسط دانست. فرضیه‌های ابتدایی این سیستم به دهه ۲۰ میلادی باز می‌گردد با اینحال در دهه ۴۰ میلادی فردی به اسم مک فرسون موفق شد این فرضیه را پیشرفت دهد و عملاً سیستم تعلیق مک فرسون را ابداع کرد. در سیستم تعلیق مک فرسون یک لوله عمومی‌از بالا به کاسه چرخ وصل می‌شود که وظیفه نگه‌داشتن چرخ در محور قائم را بر عهده دارد و فنر و کمک‌فنر بر روی آن سوار می‌شوند.

به نوشته پایگاه خبری«رکاب» با استناد به گفته ایران جیب، این اجزا، از بالا به شاسی خودرو وصل هستند. چنین لوله ای فارغ از همه چیز نمی‌تواند استقامت چرخ را ممکن کند چراکه چرخ خودرو تحت تأثیر وزن خودرو در زمان حرکت، علاقه به بازی در جهت‌های مختلف دارد و اتصال ضعیف بخش سر کمک که بر روی شاسی خودرو وصل شده، نمی‌تواند توان کافی را برای این منظور ممکن کند برای درک بهتر این موقعیت میتوانید چرخی را در نظر بگیرید که از یک لوله آویزان است و به شاسی خودرو پیچ شده. این چرخ به دلیل ضعف اتصالات عملاً هیچ استقامت ندارد و با کوچک‌ترین نیرویی مانند پاندول حرکت می‌کند. برای تقویت این ساختار، یک بازوی کنترل از یک سو به کاسه چرخ و از سمت دیگر به بدنه خودرو وصل می‌شود. از این حیث این بازوی کمکی می‌تواند تا حدود فراوانی نوسانات پاندول مانند چرخ را بگیرد و ترکیب آن با اتصالات محور عمودی، چرخ خودرو را در موقعیت با ثبات نگه می‌دارد.

برای شما هم جالب است:   فاو بسترن بی 30 (FAW Besturn B30)؛ مشخصات، قابلیت ها و هزینه خودروی چینی بهمن موتور

این سیستم تعلیق محیط کمی‌اشغال می‌کند و هزینه تولید و پیچیدگی آن نیز پایین است و بدین جهت در بسیاری از خودروهای کلاس متوسط قابل مشاهده است و نمونه‌های آن را می‌توان در پراید، انواع پژو، سمند و … دید. این سیستم با وجود این درمقابل سیستم جناغی دوبل (که قبل از این تشریح کردیم) در عرصه هندلینگ معایبی دارد با اینحال آنقدر خوب رفتار می‌کند که هنوز هم در خودروی پورشه ۹۱۱ از آن استفاده می‌شود. سیستم تعلیق مستقل در محور عقب سیستمی‌است که به چرخ‌های این محور اجازه می‌دهد به روش مستقل از یکدیگر بالا و پایین بروند. در سیستم تعلیق عقب خودروهای دیفرانسیل عقب، به طرز معمول دیفرانسیل به روش یک تکه دوچرخ را به یکدیگر وصل می‌کرد و از این حیث حرکت هر چرخ منجر به حرکت چرخ دیگر نیز می‌شد با اینحال در سیستم تعلیق مستقل، اتصالات این دو چرخ بطور کلیً جدا است و بدین جهت حرکت آن‌ها به یکدیگر مرتبط نیست. این سیستم را تحت نام نمونه می‌توان در مرسدس بنزهای ساخته شده از انتهای دهه ۷۰ به بعد دید.

با امید به اینکه خبر “رکاب – آشنایی با سیستم تعلیق مک فرسون و مستقل در خودرو” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به خودروهای داخلی قرار گرفته است.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات