کد خبر : 33101
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۷:۰۶
22 views بازدید

رکاب – تردد خودروها باید با توجه به میزان آلایندگی تنظیم شود

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – تردد خودروها باید با توجه به میزان آلایندگی تنظیم شود” که پیشتر بدان میپردازیم. به نوشته پایگاه خبری«عصرخودرو» با استناد به گفته ایسنا، محمدهادی حیدرزاده – مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران- با بیان اینکه برای مسئله آلودگی هوا در تهران برنامه مدون می باشد، گفت: این برنامه […]

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – تردد خودروها باید با توجه به میزان آلایندگی تنظیم شود” که پیشتر بدان میپردازیم.

به نوشته پایگاه خبری«عصرخودرو» با استناد به گفته ایسنا، محمدهادی حیدرزاده – مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران- با بیان اینکه برای مسئله آلودگی هوا در تهران برنامه مدون می باشد، گفت: این برنامه در ابتدا دهه هفتاد و با عنوان “برنامه جامع کاهش آلودگی هوا” برنامه ریزی شد. حذف سرب از بنزین، تعریف معاینه فنی خودرو، تعریف استانداردهای خودرو و توجه به حمل و نقل عمومی از نمونه پایین سری‌های این برنامه است.

ایشان در برنامه “مناظره” رادیو گفت‌وگو با مسئله کاهش آلودگی هوا به مساله‌های این برنامه اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات برنامه جامع کاهش آلودگی هوا این بود که مصوبه هیئت وزیران را داشت با اینحال مبدل به برنامه نشد و بدین جهت ضمانت اجرای برنامه تا حدودی تحت الشعاع قرار گرفت. نمونه دیگری از ایراداتی که می‌توان به این برنامه گرفت آن بود که برنامه جامع کاهش آلودگی با محوریت منابع متحرک بنمایش درآمده است همزمان با اینکه امروز باور داریم سهم منابع دارای اختلاف شده و در حقیقت تاثیر آلودگی هوا در منابع ساکن بیشتر شده است.

وی با تصریح بر اینکه در کاهش آلودگی هوا موفق نبودیم، گفت: با این وجود با استناد به اینکه منابع متحرک و ثابت آلودگی هوا دائما در حال گسترش بوده، در کنترل گسترش سرعت آلودگی موفق بودیم.

مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کمبود منابع در زمینه کنترل آلودگی هوا، گفت: منابع مالی را یا باید صرف کنترل آلودگی کرد یا باید برای درمان اثرات آلودگی هوا یعنی داروهای بهداشتی و ضد سرطان خرج کرد. مورد در ابتدا سرمایه‌گذاری و مورد دوم هزینه‌های غیر قابل بازگشت است که دلیل از بین رفتن منابع کشور می‌شود. از این جهت این نگاه که منابع مالی برای اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا اندک است، پذیرفتنی نیست.

برای شما هم جالب است:   انتشار تیزرهایی از فیتی پالدی EF7

ایشان در زمینه روشهای کاهش آلودگی و مساله‌های آن عنوان داشت: در کمال تاسف در زمینه راهکارها افق نگاه فنی و مهندسی داشته‌ایم یعنی نگاه‌مان تنها این بود که سوخت، خودرو و معاینه فنی استاندارد باشد، با اینحال وانگهی درمقایسه با پیشرفت و بارگذاری شهر بی‌توجه بودیم.

حیدرزاده در انتهای به برنامه ترافیک و زوج و فرد اشاره نمود و گفت: این برنامه‌ها در حالی اجرا شد که اساسا دلیل آلودگی، نوع خودروها و کیفیت تولید آنها بود و بدین جهت باید تردد خودروها را با توجه به میزان آلایندگی و نه پلاک تنظیم کنیم.

 

با امید به اینکه خبر “رکاب – تردد خودروها باید با توجه به میزان آلایندگی تنظیم شود” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به خودروهای داخلی قرار گرفته است.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات