کد خبر : 32454
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
21 views بازدید

رکاب – مکان ویژه قطعه‌سازی در وزارت صنعت

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – مکان ویژه قطعه‌سازی در وزارت صنعت” که پیشتر بدان میپردازیم. مکان ویژه قطعه‌سازی در وزارت صنعت رکاب- در شرایطی خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی بر سر مسائل مالی و به علاوه از طرف دیگر قراردادهای خارجی، با مساله‌هایی روبه‌رو هستند که به‌نظر می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم، نگاه […]

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – مکان ویژه قطعه‌سازی در وزارت صنعت” که پیشتر بدان میپردازیم.

مکان ویژه قطعه‌سازی در وزارت صنعت

رکاب- در شرایطی خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی بر سر مسائل مالی و به علاوه از طرف دیگر قراردادهای خارجی، با مساله‌هایی روبه‌رو هستند که به‌نظر می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم، نگاه مثبتی در حل این مساله‌ها داشته و در این بین به‌طور ویژه در پی رفع مشکلات صنعت قطعه است.با این وجود در قبلی نیز روابط میان قطعه‌سازان و خودروسازان خالی از مساله نبوده، ولی باید گفت معمولا وزرای پیشین صنعت، بیشتر خودروسازان را دارای اهمیت قرار داده و مانند حال، پیگیر حل مشکلات قطعه‌سازان نبودند. اکنون با اینحال وزارت صنعت دولت دوازدهم و شخص محمد شریعتمداری (وزیر صنعت)، به جد به‌دنبال حل مساله‌های موجود میان خودروسازان و قطعه‌سازان بوده و حتی کفه ترازوی حمایتی وی، به سوی قطعه‌سازها سنگینی می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری «رکاب» با استناد به گفته جهان اقتصاد، هم اینک بزرگ‌ترین سخت موجود میان خودروسازان و قطعه‌سازان، عدم‌پرداخت به موقع طلب به قطعه‌سازان است، مشکلی ریشه‌دار که در این سال‌ها حادتر نیز شده است. آن طور که عده ای منابع آگاه می‌گویند، قطعه‌سازان هم اینک رقمی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارند. در این اوضاع، به نظر میرسد وزارت صنعت به‌دنبال حل این سخت بوده و سعی دارد خودروسازان را به سوی تسویه حساب بخشی از این بدهی، ترغیب کند.مساله دیگر با اینحال ضعف حضور قطعه‌سازان در قراردادهای خارجی صنعت خودرو است. به باور قطعه‌سازان، در قراردادهای پسابرجامی صنعت خودرو، چندان جایگاهی برای صنعت قطعه قائل نشده و آنها نقش چندانی در تولید خودروهای تازه ندارند. از همین رو به نظر میرسد وزارت صنعت حل این مساله را نیز در مسیر پیش روی قرار داده و به‌دنبال آن است که سهم قطعه‌سازان را در قراردادهای خارجی صنعت خودرو گسترش دهد.در این اوضاع، باید منتظر ماند و دید وزارت صنعت و شخص شریعتمداری تا چه حد قادر اند با محور قرار دادن «قطعه‌سازی»، مساله‌های موجود میان این صنعت و خودروسازی را حل کنند.

برای شما هم جالب است:   حضور قدرتمند سوپراسپرت‌ها در نمایشگاه خودروی کانادا

با امید به اینکه خبر “رکاب – مکان ویژه قطعه‌سازی در وزارت صنعت” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به خودروهای داخلی قرار گرفته است.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات