کد خبر : 33647
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۷:۱۸
25 views بازدید

رکاب – لزوم توجه به ابعاد اجتماعی برنامه تازه ترافیک

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – لزوم توجه به ابعاد اجتماعی برنامه تازه ترافیک” که پیشتر بدان میپردازیم.  به نوشته پایگاه خبری«عصرخودرو» با استناد به گفته ایسنا ، مازیار حسینی  با اشاره به ابعاد مختلف برنامه تازه ترافیکی پایتخت و تغییر مقررات ورود به محدوده برنامه ترافیک، گفت: معتقدم که برنامه ترافیک حال حاضر نیاز به […]

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – لزوم توجه به ابعاد اجتماعی برنامه تازه ترافیک” که پیشتر بدان میپردازیم.

 به نوشته پایگاه خبری«عصرخودرو» با استناد به گفته ایسنا ، مازیار حسینی  با اشاره به ابعاد مختلف برنامه تازه ترافیکی پایتخت و تغییر مقررات ورود به محدوده برنامه ترافیک، گفت: معتقدم که برنامه ترافیک حال حاضر نیاز به بازنگری دارد؛ با اینحال مهمترین موضوع این است که در تغییر هر گونه مسائل ترافیکی باید به ابعاد مختلف از نمونه قابلیت ها، ابزارهای و توجیه مردم توجه خاصی شود چرا که اگر مردم نتوانند ابعاد مختلف این برنامه‌های ترافیکی را درک کنند موجبات اضطراب آنها ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین برنامه‌های ترافیکی اگر در لحظه و مکان نامناسب اجرایی شود نمی‌تواند ثمره درستی داشته باشد، گفت: یکی از بنیادی‌ترین اهداف برنامه ترافیک متناسب کردن ظرف و مظروف بوده است، اگر به نقشه ترافیکی شهر تهران بنگرید می بینید برنامه به گونه‌ای دیزاین شده که تمام بزرگراه‌ها خارج از محدوده هستند تا بیننده ورود ترافیک بزرگراه‌ها به معابر و شریان‌های اصلی نباشیم، پس اساس و منطق اتخاذ برنامه ترافیک این بود که معابر و شریان‌های اصلی شهر که تجمع مراکز تجاری و اداری در آن است به دلیل آنکه ظرفیت و کشش همه خودروها را ندارد قفل نشود.

وی با بیان اینکه در برنامه تازه ترافیکی نیز باید به ظرفیت خیابان‌ها و شریان‌های اصلی شهر توجه شود، گفت: منطق اصلاح حجم خودروها باید در همه برنامه‌های تازه ترافیکی لحاظ شود نه اینکه ورود به محدوده را ولو با پرداخت پول آزاد بگذاریم تا هر کسی که خواست بتواند در محدوده ترافیکی وارد شود.

برای شما هم جالب است:   رکاب - دوری از نصب روشنایی‌های طولانی در جاده‌ها

این کارشناس ترافیکی با بیان اینکه در همه جای دنیا با توجه به آف و پیک ترافیک، عوارض متفاوتی دریافت می‌شود تا توزیع ترافیک نرمال شود، گفت: این موضوع درست است با اینحال به شرط اینکه محدودیت حجم خودروها فراموش نشود.

اصل برنامه ترافیک نیاز به بازنگری دارد

نباید ساکنان در محدوده برنامه ترافیک را فراموش کرد

معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه باور داریم اصل برنامه ترافیک نیاز به بازنگری دارد با اینحال در این بازنگری نباید ساکنان در محدوده برنامه ترافیک را فراموش کرد و باید برای آنها امتیازات خاصی در نظر گرفت، گفت: مطمئنا بدون توجه به سقف ورود خودروها، ترافیک گسترش می‌یابد و با این وجود چون این برنامه برنامه ریزی شده است در نیمه اول سال اجرایی شود به دلیل آنکه ایام طولانی‌تر است و سخت ترافیکی نداریم نمی‌تواند، تست خوبی برای نمایان کردن ابعاد این ایده باشد و کشش این برنامه تازه مخصوصا در شش ماهه دوم سال که روزهای آلوده را هم بیننده هستیم اهمیت بینهایت زیادی دارد.

با برداشتن هر گونه محدودیت، اتوماتیک تقاضا برای ورود بیشتر می‌شود

وی با بیان اینکه در روزهایی که  ساعت برنامه ترافیک و برنامه زوج و فرد با یکدیگر منطبق می شد بیننده بودیم که تا ۶۰ هزار خودرو تا قبل از ساعت ۶:۳۰ وارد محدوده می شدند، ادامه داد: در این اوضاع می بینید با تغییر یک ساعته در لحظه اجرای برنامه به یکدفعه تقاضا چندین برابر می شد، اکنون با برداشتن هر گونه محدودیت اتوماتیک تقاضا برای ورود بیشتر می‌شود و نباید تنها مبنا عوارض باشد چرا که باید دقت داشته باشیم همین اکنون با داشتن محدودیت‌های فراوان خیابان‌هایی که در داخل محدوده هستند کشش ضروری را ندارند.

برای شما هم جالب است:   هزینه هایما اس 5 (Haima S5) در مارکت ایران چقدر خواهد بود؟

نمی‌شود که به ازای هر کوچه و خیابان یک پلیس بگذاریم

حسینی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قابلیت ها و ابزارهای کنترلی و هماهنگی با پلیس برای اجرای این برنامه اهمیت بینهایت زیادی دارد، اضافه کرد: نمی‌شود که به ازای هر کوچه و خیابان یک پلیس بگذاریم.

پوشش دوربینی پایتخت برای اجرای برنامه تازه نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار

ایشان در جواب به این پرسش که مسئولین حال حاضر معاونت حمل و نقل و ترافیک مطرح کرده‌اند که تعداد دوربین‌ها را گسترش خواهند داد، گفت: ما یک سال قبلی طرحی را به شورای شهر عرضه کردیم که برای پوشش دوربینی ۱۰۰ درصدی بزرگراه‌ها و ۸۰ درصدی شریان‌های درجه یک به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که محقق نشد و اکنون امکان دارد تمهیدات ضروری اندیشیده شده باشد.

این کارشناس ترافیکی با بیان اینکه باید در اجرای این برنامه به ابعاد مختلف مسائل اجتماعی توجه شود، گفت: همین اکنون مردم با اختفای پلاک به شیوه‌های مختلف وارد محدوده می‌شوند و باید دید با برنامه تازه ترافیکی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی با بیان اینکه بحث محروم ماندن عمومی مردم از محدوده ترافیکی به توجه به فروش هر روزه ۲۰ هزار آرم نادرست است، گفت: همین اکنون محدوده قفل است و باید دید آیا ابعاد مختلف اجرای این برنامه مورد استقبال قرار گرفته یا نه؟ با اینحال آنچه مسلم است اینکه محدوده حال حاضر باید مورد بازنگری دقیقی قرار گیرد.

با امید به اینکه خبر “رکاب – لزوم توجه به ابعاد اجتماعی برنامه تازه ترافیک” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به خودروهای داخلی قرار گرفته است.

منبع

برای شما هم جالب است:   معرفی دو ورژن ویژه از مرسدس G کلاس
به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات