کد خبر : 30400
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۳۴
18 views بازدید

رکاب – مدیر خدمات بعد از فروش ماموت خودرو؛فاکتور اصلی برای پیشرفت در خدمات رسانی، تغییر مهم ارزیابی از رضایتمندی به وفاداری است

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – مدیر خدمات بعد از فروش ماموت خودرو؛فاکتور اصلی برای پیشرفت در خدمات رسانی، تغییر مهم ارزیابی از رضایتمندی به وفاداری است” که پیشتر بدان میپردازیم. به نوشته پایگاه خبری«عصرخودرو» ، برند فولکس واگن تحت نام یک برند آلمانی استانداردهای سختگیرانه ای را برای ماموت خودرو مقرر کرده است که یکی […]

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – مدیر خدمات بعد از فروش ماموت خودرو؛فاکتور اصلی برای پیشرفت در خدمات رسانی، تغییر مهم ارزیابی از رضایتمندی به وفاداری است” که پیشتر بدان میپردازیم.

به نوشته پایگاه خبری«عصرخودرو» ، برند فولکس واگن تحت نام یک برند آلمانی استانداردهای سختگیرانه ای را برای ماموت خودرو مقرر کرده است که یکی از بخش های مهم آن بخش خدمات بعد از فروش است. بدین جهت در حاشیه دومین کنفرانس خودرو تهران گفت وگوی کوتاهی داشتیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

•  تحت نام پرسش اول، به بهانه اولین حضور فولکس در کنفرانس خودرو، کمپانی ماموت در حوضه خدمات چه اقداماتی در کمپانی ماموت خودرو انجام شده است؟
فولکس در عرصه فروش و خدمات بعد از فروش یک کمپانی صدرنشین به حساب می آید و تحت نام یک کمپانی دانش بنیان در این عرصه شناخته می شود و بدین جهت در سال ۲۰۱۶ موفق شد مقام اول در خدمات بعد از فروش را به دست بیاورد. در زمینه خدمات بعد از فروش با توجه به تجربه من در مقام مقایسه درمقایسه با مابقی کمپانی‌ها صدرنشین است و فرضیه‌هایی دارد که می‌توان از آن درس گرفت.
فولکس‌واگن دیدگاه با مزه ای دارد و آن هم این است که خریدار باید به اندازه‌ای به برند و خدمات مطمئن شود که خود به یک منبع آگهی برای کمپانی مبدل شود از این جهت از ما خواسته تا به روش تخصصی روی دفاترفروش سرمایه‌گذاری کنیم که همراه با آن مرکز تعمیرات و خدمات بعد از فروش داشته باشد.
این مساله دلیل می شود تا به محض ورود خریدار به تعمیرگاه، خودرو ایشان به وسیله متصدی به داخل برده می شود تا از ایشان در دفترفروش و پذیرایی شود. این استاندارد با تمام محدودیت‌هایی که برای ما در انتخاب مردم ایجاد می کند دلیل می‌شود تا خریدار ترقیب به بهره برداری از قابلیت ها تعمیرگاه‌های مجاز شود و از سپردن خودرو به دیگر تعمیرگاه‌های غیر مجاز دوری کند.
از لحاظ سرعت و کیفیت سفارش‌گذاری هم فولکس‌واگن در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد چونکه فولکس غیر از تولیدات خود، عرضه دهنده قطعات و خدمات بعد از فروش خودروهای زیرمجموعه‌اش مانند سئات، آئودی و اشکودا نیز هست و به دلیل آنکه این خودروها اشتراک فراوانی با هم دارند، فولکس‌واگن به یک قطب بزرگ در عرصه سفارش گذاری قطعات مبدل شده است از این جهت سرعت سفارش‌گذاری و تولید و تحویل قطعه در این کمپانی بسیار سریع بوده و می‌توان گفت حدودا بی‌رقیب است.

برای شما هم جالب است:   تاکسی و تاکسیرانی، از پیکان تا اوبر!

•  تحت نام یک کارشناس که سال‌ها تجربه کار در این زمینه را دارید، ۳تفاوت عمده فولکس با بقیه برندها را اسم ببرید
اوضاع خدمات بعد از فروش‌فولکس با بقیه کمپانی‌ها بسیار دارای اختلاف است چونکه این کمپانی خودروهایی بسیار کم استهلاک و کم خرج تولید می‌کند و از این جهت خریدار را از حضور مکرر در تعمیرگاه بی‌نیاز می‌کند. بدین جهت شبکه تعمیرگاه وسیعی نخواهیم داشت و تنها با توجه به ضرورت و نیاز خریدار رفتار خواهیم کرد.

•  موقعیت آموزش نیروها در فولکس‌واگن به چه نحو است؟
در این یک سال و نیمی که من درفولکس‌واگن هستم حدودا هر ماه یک تا دو بار کلاس‌های آموزشی برای تعمیرکاران تشکیل می‌شود و نیوهای ما هم به روش مکرر این کلاس‌ها را کمپانی می‌کنند چونکه هم کمپانی مادر و هم ماموت‌خودرو بر این کار تاکید دارند.

•  فولکس واگن در زمینه خدمات چقدر سخت‌گیر است؟
برای راه‌اندازی تعمیرگاه‌ها فولکس‌واگن یک لیست شامل بیش از ۵۰ فاکتور را برای ما فرستاد و ما را ملزم به رعایت تک‌تک آن موارد کرد. از آن‌‌جا که عده ای از این موارد در ایران نبود، ما مجبور به واردکردن عده ای از آن‌ها شدیم با این وجود در طول این مدت فولکس‌واگن به هیچ عنوان از این استانداردها کوتاه نیامد و ما را ملزم به رعایت تمام موارد کرد. نکته مثبت این کار این است که می ‌تواند در زمان زیاد دلیل فرهنگسازی شود و استاندارد تعمیرات را در کشور بالا ببرد.
فاز اول تفاوت در قسمت تعمیرات و تامین قطعه در ایران از بحث بلوباکس‌های ایساکو شروع شد و فاز دوم هم تجهیزشن تعمیرگاه‌های راحت‌موتور بود و فاز سوم هم یقینا فولکس‌واگن خواهد بود که پیشرو در این مسئله ایجاد خواهد نمود.

برای شما هم جالب است:   تولید خودروهای دنا، سمند و رانا در جمهوری آذربایجان

 
•  تحت نام پرسش آخر، در باب مقام بندی ISQI و استانداردهای که این شیوه ارزیابی برای شما تعیین می کند بگویید و این‌که آیا اعتراضی به این شیوه ارزیابی دارید یا نه؟
ما هنوز در مرحله ارزیابی نیستیم چون هنوز وسیله نقلیه ای به مارکت ارائه نکرده‌ایم. من به‌شخصه به مقام‌بندی و مخصوصا با این شیوه حال حاضر اعتقادی ندارم. در هیچ جای دنیا این مساله نیست.که یک سازمان برای سنجش استاندارد تعیین کند و کمپانی ها را ملزم به رعایت این استانداردها بکند، حتی کمپانی‌ها به روش داوطلبانه برای ارزیابی شدن درخواست می‌دهند. در ایران ما به حداقل‌ها کفایت می‌کنیم تحت نام مثال وزارت صنعت   گارانتی three ساله را یک حداقل برای بازه زمانی گارانتی مطرح کرد با این وجود همگی شاهدیم که در این سال‌ها هیچ کمپانی پا را از این حداقل فراتر نگذشته است همزمان با اینکه  کمپانی کیاموتورز در آمریکا گارانتی ۱۰ ساله برای محصولاتش عرضه می‌دهد. مقام بندی باید داوطلبانه باشد و نه این که کمپانی‌ها برای دریافت امتیاز و لوح وارد ارزیابی شوند.
یکی از ایرادات بنیادی دیر که به این شیوه ارزیابی وارد است، اتکا کردن به بحث رضایتمندی است. رضایتمندی در این کار یک فاکتور لحظه ای بوده و نمی توان برای عرضه دادن بررسی جامع پیرامون کیفیت خدمات رسانی یک کمپانی از این طریق قضاوت کرد. مهم صحیح باید براساس وفاداری خریدار باشد به این معنی که خریدار چند دوره و چند سال است که از یک سری برای تعمیرات خودرو خود استفاده می‌‌کند.

با امید به اینکه خبر “رکاب – مدیر خدمات بعد از فروش ماموت خودرو؛فاکتور اصلی برای پیشرفت در خدمات رسانی، تغییر مهم ارزیابی از رضایتمندی به وفاداری است” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به خودروهای داخلی قرار گرفته است.

منبع

برای شما هم جالب است:   عمان مارکت هدف ایران خودرو برای صاردات دو کالا دنا پلاس و رانا!
به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات