کد خبر : 33042
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۳:۰۳
23 views بازدید

رکاب – هزینه ارتقای کیفی خودروها

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – هزینه ارتقای کیفی خودروها” که پیشتر بدان میپردازیم. هزینه ارتقای کیفی خودروها رکاب- با اجرای استانداردهای تازه از سال آتی، عده ای خودروهای پرتیراژ داخلی امکان تولید نخواهند داشت و ازآنجاکه هنوز جایگزینی برای آنها عرضه نشده، برآورد میشود کف هزینه در مارکت خودرو کشور به حدود ۴۰ میلیون تومان […]

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – هزینه ارتقای کیفی خودروها” که پیشتر بدان میپردازیم.

هزینه ارتقای کیفی خودروها

رکاب- با اجرای استانداردهای تازه از سال آتی، عده ای خودروهای پرتیراژ داخلی امکان تولید نخواهند داشت و ازآنجاکه هنوز جایگزینی برای آنها عرضه نشده، برآورد میشود کف هزینه در مارکت خودرو کشور به حدود ۴۰ میلیون تومان برسد.

به نوشته پایگاه خبری «رکاب» با استناد به گفته جهان اقتصاد، با توجه به مطرح انجمن خودروسازان ایران، تولیداتی مانند پراید، تیبا، پژو ۴۰۵، پارس و سمند از پس استانداردهای تازه (تدوین شده ازسوی سازمان ملی استاندارد) برنمی‌آیند؛ از اینرو از ابتدای زمستان سال آتی، امکان تولید نخواهند داشت. تولیداتی که انجمن خودروسازان از آنها اسم برده، هم اینک بیشترین سهم از فروش را در مارکت کشور مختص خود کرده‌اند و همه آنها در بازه هزینه ای پایین ۴۰ و پایین ۳۰ میلیون تومان ارائه می‌شوند. از اینرو بخش اعظم خریداران ایرانی هم اینک به این ۵‌خودرو وابسته‌اند و حذف بدون جانشین‌شان باعث می‌شود دیگر کالایی در بازه هزینه ای موردنظر (۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان) برای ارائه وجود نداشته باشد.

با این حساب، کف هزینه در مارکت خودرو ایران طی کمتر از یک سال و نیم دیگر، به حدود ۴۰ میلیون تومان صعود خواهد نمود و این به‌آن معنا است که بخش قابل‌توجهی از خریداران توان خرید خود را در این مارکت از دست خواهند داد. در چنین شرایطی ست که که هم‌اکنون کف هزینه در مارکت خودرو حدود ۲۱‌میلیون تومان و در اختیار به پرایدی است که به احتمال فراوان از سال آتی مجوز تولید نخواهد داشت. در چنین شرایطی، صاحبنظران تاکید می‌کنند که عرضه تولیدات جانشین و کاستن از هزینه‌های تولید، می‌تواند در کمتر بالا رفتن کف هزینه خودروهای داخلی موثر باشد. تردیدی نیست.که ادامه تولید خودروهای موردنظر با استناد به قدیمی بودن بیشتر آنها و عدم‌کسب استانداردهای تازه، صلاح نیست؛ از اینرو خوب است خودروسازان به فکر عرضه تولیدات جانشین باشند. با این وجود بی تردید این موضوع در سایه سرمایه‌گذاری قطعه‌سازان در خطوط تولید و جذب تکنولوژی‌های تازه رخ خواهد داد و اگر صنعت قطعه نخواهد خود را آپدیت کند، انتظار تولید تولیدات تازه با هزینه خوب، بی ثمر است.نکته دیگر اینجاست که به هر حال گسترش استاندارد خودروها هزینه‌بر است و در این اوضاع، خوب است خودروسازان بخشی از این گسترش هزینه را به‌واسطه کاستن از هزینه دیگر بخش‌ها و به علاوه از طرف دیگر افزایش بازدهی جبران کنند.

برای شما هم جالب است:   طراح بوگاتی ویرون به ب ام و پیوست؛ نقل و انتقالات مهندسان اروپایی در لیگ خودروسازان

با امید به اینکه خبر “رکاب – هزینه ارتقای کیفی خودروها” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به خودروهای داخلی قرار گرفته است.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات