خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – یزد، ظرفیت بالایی برای قطعه سازی خودرو و پیشرفت صنایع وابسته دارد” که پیشتر بدان میپردازیم.

مدیرعامل هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا:

یزد، ظرفیت بالایی برای قطعه سازی خودرو و پیشرفت صنایع وابسته دارد

رکاب- سیدمحمدعلی سید ابریشمی چهارشنبه شب در حاشیه اجرا کنفرانس بین المللی خودرو در یزد گفت: یزد از قطب های مهم صنعت کشور است و در عده ای صنایع، مقام های برتر کشور را دارد که در عرصه تولید قطعات خودرو نیز با توجه زیرساخت و قابلیت ها موجود، بستر مناسبی در این استان برای مشارکت در تولید قطعات خودروهای داخلی می باشد که تحقق این مهم دلیل رونق اقتصادی و اشتغال پویا در استان می شود.

به نوشته پایگاه خبری«عصرخودرو»  با استناد به گفته ایرنا، مدیرعامل هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا در خصوص مشارکت کمپانی های خودروسازی خارجی با ساپیا در دوره پسابرجام نیز گفت: کمپانی نیسان که قبل از این مارکت ایران را به خاطر مارکت آمریکا و اعمال تحریم ها ترک و خسارت فراوانی به شریک تجاری خود در ایران وارد کرده بود، در رایزنی های چندماه های واپسین موافقت کرده تا تولیدات این کمپانی به روش مستمر در ایران تولید شود.

وی اضافه کرد: به علاوه از طرف دیگر کمپانی نیسان به خاطر تامین قطعات یدکی لطمه فراوانی به کشور وارد کرد با اینحال چندی قبل با استناد به محدودیت هایی که دولت قائل شده، در مذاکره با نیسان اوضاع مخصوصی دیده که بایستی این کمپانی با کمپانی تولیدکننده داخلی مشارکت کند.
سیدابریشمی خاطر نشان کرد: انتظار یک کمپانی تجاری این است در اوضاع رونق یا رکود مارکت، شریک تجاری ما باشد درست نیست شریک تجاری در لحظه هایی که منافعش ایجاب می کند مشارکت و در شرایطی که حضورش در مارکت سخت می شود، کشور را ترک کند.
ایشان در خصوص مذاکره با کمپانی های خودروساز کیا (کره جنوبی) نیز گفت: این کمپانی در وقتی که محصولاتش را به سادگی می موفق شد در مارکت ایران وارد کند، چندان علاقه ای برای مشارکت با ایران نداشت با این وجود با استناد به اوضاع تازه ابراز علاقه کرده که چند محصولش را در کمپانی پارس خودرو تولید کند.
سیدابریشمی یکی از دغدغه های کشور را آلودگی های زیست محیطی در عده ای شهرها دانست که زندگی را برای مردم سخت کرده و یادآور شد: وجود خودروهایی که میزان مصرف سوخت بالا دارد و یا ناقص می سوزند از عوامل این آلودگی هاست که بدین جهت دولت ها در تصمیم گیری های خود به این جمع بندی رسیده اند که باید اوضاع محیط زیست بهتری را برای مردم ممکن کنند.
مدیرعامل هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: پیشرفت تکنولوژی های نوین اوضاع را برای ارائه خودروهای برقی به مارکت ممکن کرده و خودروسازان داخلی نیز برای اینکه از مارکت عقب نباشند باید برای دیزاین خودروها تازه اقدام کنند بدلیل آنکه تا پنج سال آتی خودروهای برقی سهم زیادی از مارکت خودرو را در دست می گیرد.
وی اضافه کرد: اکنون عده ای از کمپانی های خودروساز اروپایی تصمیم گرفته اند برای سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ تولید خودروهای درون سوز را متوقف و تنها خودرو برقی تولید کنند.
مدیرعامل هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا اضافه کرد: تا سال ۲۰۵۰ اکثر خودروهایی که در دست مردم قرار می گیرد، خودروهای برقی خواهد بود و این خودروها بخاطر پیشرفت تکنولوژی تازه و تولید انبوه ارزانتر از خودروهای درون سوز به دست استفاده کنندگان می رسد.
سیدابریشمی اضافه کرد: پیرامون همین موضوع خودرو تیبای ۲ برقی تحت نام اولین کالا این کمپانی به روش نمونه در سال جاری تولید می شود که برای تولید انبوه باید دو اقدام مهم انجام شود یکی ایجاد پایین تولید ها ضروری مرتبط به دولت و دیگری کاهش سود و عوارض گمرکی واردات قطعات مرتبط به خودروهای برقی است.
وی خاطر نشان کرد: اگر این اعمال به موازات هم در کشور انجام شود، اوضاع مناسبی برای ارائه خودروهای برقی در کشور ممکن خواهد شد.
*****
افزایش ۲۲ درصدی تولیدات سایپا در سال جاری
عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان گسترش ۵۸ درصد تولیدات این کمپانی در سال قبلی اضافه کرد: تولیدات این کمپانی در سال جاری نیز تا به این لحظه ۲۲ درصد افزایش داشته و در صورت پشتیبانی دولت و افزایش اوضاع عرضه تسهیلات بانکی میزان تولید قابل گسترش است.
معصوم نجفیان با بیان اینکه تولیدکنندگان قطعات خودرو باید از جانب دولت تامین منابع مالی شوند، اضافه کرد: دولت باید خودروسازان داخلی را مورد پشتیبانی قرار داده و به بانک ها دستور دهد تا از بنگاه های اقتصادی بزرگ پشتیبانی کنند.
وی با بیان اینکه در زنجیره تامین قطعات خودرو نزدیک به ۷۰۰ تولید کننده می باشد، اضافه کرد: سایپا تولیدکنندگان ضعیف در زنجیره خود را پشتیبانی می کند تا در زنجیره تولید مشکلی ایجاد نشود.
نجفیان اضافه کرد: در سال جاری سعی شد منابع مالی برای تولیدکنندگان ضعیف تامین شود بدلیل آنکه آنها شریک تجاری سایپا هستند و مشکلات آنها برای کمپانی های خودرو ساز ایجاد سخت می کند.
رئیس سازه گستر سایپا با بیان اینکه تماس صنعت و دانشگاه باید تقویت شود، اضافه کرد: ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم سه ضلع مثلت تولید کننده، کاربر و دولت تشکیل دادند و فرهنگ تولید ملی را سرلوحه کارها قرار داده و در فرهنگ خود نهادینه کردند.
نجفیان اضافه کرد: تولیدکنندگان ژاپن و آمریکا به دلیل پشتیبانی مالی دولت و استفاده کنندگان ارتقاء کیفی یافتند، از این جهت دولت می بایست از تولید کنندگان داخلی پشتیبانی کند.
ایشان در ادامه گفت: در بازدید از چند کمپانی در یزد مانند یزد تایر، یزد پیچ و پارس پیچ با استناد به گسترش تولید برای امسال و سال آتی، قرار شد کمپانی هایی که از گردونه زنجیره سایپا خارج شده اند تقویت و مجددا وارد زنجیره تولید شوند.
نجفیان خاطر نشان کرد: در یزد کمپانی های بزرگی که مشارکت با آنها برای گروه سایپا استراتژیک است، می باشد و کیفیت قطعات عده ای از آنها از جهت کیفیت و هزینه توانایی رقابت دارد.
کنفرانس خودرو یزد از ۱۷ تا ۲۱ مهرماه با حضور هفت کمپانی تولیدکننده خودرو و عده ای کمپانی های داخلی و خارجی تولید کننده قطعات خودرو در محل کنفرانس های دائمی استان یزد دایر است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - تصادف زنجیره‌ای پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و پراید

با امید به اینکه خبر “رکاب – یزد، ظرفیت بالایی برای قطعه سازی خودرو و پیشرفت صنایع وابسته دارد” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به خودروهای داخلی قرار گرفته است.

منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد